Lak 180 grader!!???
Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 03-04-03 15:44

Hejza

Jeg har læst mange steder, at man kan lakere sin motor indvendig, med en lak
som kan tåle 180 grader..
Og nu til spørgsmålet: Hvor finder jeg sådan en lak henne ???

/Brian

Fra : Calle.

Dato : 03-04-03 15:51

Brian Nørrelund Andersen wrote:
> Hejza
>
> Jeg har læst mange steder, at man kan lakere sin motor indvendig, med
> en lak som kan tåle 180 grader..
> Og nu til spørgsmålet: Hvor finder jeg sådan en lak henne ???

f.eks grill/pejse maling
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-03 16:43

Brian Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg har læst mange steder, at man kan lakere sin motor indvendig, med en lak
> som kan tåle 180 grader..

Hvorfor i alverden vil du det ?

Eller mener du udvendig?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : H-J M

Dato : 03-04-03 16:56

> Hvorfor i alverden vil du det ?
Bedre flow.. ligesom at pudse krumtaphuset.. Jeg tror det er det han mener
med lakere motoren indeni...

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 03-04-03 18:50

"H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bedre flow.. ligesom at pudse krumtaphuset.. Jeg tror det er det han mener
> [...]
Hej

Ja jeg mener indvendig. Har læst dette på mange sider:
EKSTRA hurtige tricks til Yamaha FS1.
* Hvis du alligevel har din motor adskildt hvad ville så være bedre
end at få sat virkelig fart i dyret;
1.Tag motorblokkene og rengør dem for olierester og andet snavs.
2.Giv nu begge motorblokkes inderside (kun i selve krumptapsdelen) en
ordentlig omgang med noget benzin & varmefast lak. Vær grundig så
der kommer lak på alle steder.
3.Læg motorsiderne til at tørre. Giv dem gerne et døgn for at være sikker
på et godt resultat.
4.Tag membran huset og giv ligeledes det en omgang med den benzin &
varmefaste lak.
5.Saml motoren og indstil karburator samt tænding.
* Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så nu tænkte jeg, det må jeg sku prøve..

Og Calla, jeg kunne godt regne ud at det f.eks til grill/pejs, men hvor
køber man det..

/Brian
Også Automatikmekaniker
(Audomatikfagtekniker)

Fra : Holger Danske

Dato : 03-04-03 18:55

Brian Nørrelund Andersen <streamer@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Så nu tænkte jeg, det må jeg sku prøve..
>
> Og Calla, jeg kunne godt regne ud at det f.eks til grill/pejs, men

Brug Araldit, 2-Komponent, sørg for at dine motordele er godt varme, og så
pensel det på, det har jeg lige gjort med min FS-1 'er.
Varmen gør at du får tid til lige at "glatte" det lidt !!

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Klaus G.

Dato : 03-04-03 19:17

> 5.Saml motoren og indstil karburator samt tænding.
> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!

....og der står ikke noget om hvorfor... Kunne være højere kompression i
krumtapshuset?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-03 20:22

Brian Nørrelund Andersen wrote:
> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så bliver det næppe vildere ... :)
Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
en dyno...

Men, hvorfor ikke istedet polere alle overfalder i krumtaphuset, det
vil formodentlig blive mindst lige så glat som med lak, og du står
ikke med risikoen for at lakken falder af..

> Og Calla, jeg kunne godt regne ud at det f.eks til grill/pejs, men hvor
> køber man det..

De fleste farvehandlere har varmefast maling, men det er nok næppe
benzinfast i sig selv...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 10-04-03 15:25

Heyza

> [...]
> vil formodentlig blive mindst lige så glat som med lak, og du står
> ikke med risikoen for at lakken falder af..

Ja det kan du have ret i, men det er jo ikke lige så ment at kommer til at
poler overfladen i krumtaphuset.. Såå derfor har jeg valgt at prøve med lak.

> [...]
>pensel det på, det har jeg lige gjort med min FS-1 'er.
>Varmen gør at du får tid til lige at "glatte" det lidt !!

Okay, hvad er det for noget (Araldit, 2-Komponent)?? Er det nemt at pensle
ud, så det bliver _HELT_ glat..? Selvfølgelig efter man har varmet blokken..
Og hjalp det så noget på dyret, efter det (Araldit, 2-Komponent) kom på ??

Fra : Calle.

Dato : 10-04-03 16:02

> [...]
>
> Ja det kan du have ret i, men det er jo ikke lige så ment at kommer
> til at poler overfladen i krumtaphuset.. Såå derfor har jeg valgt at

Jo en børste med silicium-belagte nylonhår i boremaskinen gør
underværker.

--
Calle

Fra : Holger Danske

Dato : 10-04-03 18:17

> [...]
> pensle ud, så det bliver _HELT_ glat..? Selvfølgelig efter man har
> varmet blokken.. Og hjalp det så noget på dyret, efter det (Araldit,

Hvis man har blandet det ordentligt, kan næsten ikke gøres forkert, og
emnerne er de der ca. 50 grader, også medens man arbejder med det, en
varmepistol er perfekt, så er det nemt at arbejde med, og få _helt_ glat.

Araldit er en 2 komponent cement lim, det fås i et hav af forskellige
mærker, men sørg for at få en der kan tåle varme, kan købes i ethver
byggemarked..

Jeg ved ikke hvor meget det har hjulpet endnu, jeg har ikke monteret motoren
endnu, den er en del af et større projekt, med at lave en decideret
racermodel !!

Allan

Fra : Hekto

Dato : 10-04-03 20:13

In article <b74etq$3do$1@sunsite.dk>, Holger Danske says...
> Araldit er en 2 komponent cement lim, det fås i et hav af forskellige
> mærker, men sørg for at få en der kan tåle varme, kan købes i ethver
> byggemarked..

Alm. Araldit kan ikke tåle varme!
Den hærder hurtigere ved temperaturer op til 90 grader, og dekomponerer
ved 120 grader. Imellem ca. 80 grader og 120 grader er den stort set
flydende i uhærdet stand, og gummi-blød i hærdet stand.

Jeg ville ikke bruge alm. araldit! Der er ikke meget epoxy-baseret der
kan tåle varme.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Calle.

Dato : 10-04-03 22:08

Hekto wrote:
> [...]
> den stort set flydende i uhærdet stand, og gummi-blød i hærdet stand.
>
> Jeg ville ikke bruge alm. araldit! Der er ikke meget epoxy-baseret der

epoxy-maling (pulver) skal op over de 140 for at hærde
--
Calle

Fra : Hekto

Dato : 10-04-03 22:22

In article <3e95de2e$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Calle.
says...
> epoxy-maling (pulver) skal op over de 140 for at hærde

Yep! ... men det er jo heller ikke noget man 'rører sammen'.

Fra : Calle.

Dato : 10-04-03 22:25

Hekto wrote:
> In article <3e95de2e$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Calle.
> says...
>>
> Yep! ... men det er jo heller ikke noget man 'rører sammen'.

Nej, men stadig er det epoxy
--
Calle

Fra : Hekto

Dato : 10-04-03 18:59

In article <slrnb8p2fh.p2p.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Så bliver det næppe vildere ... :)
> Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
> en dyno...

Nej, der er nok 12- 14 ting der ville give mere, inden man var nødt til
den slags, for at piiiiiine den sidste 1/24 HK ud af bæstet! ;0)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-04-03 20:09

Hekto wrote:
> Nej, der er nok 12- 14 ting der ville give mere, inden man var nødt til
> den slags, for at piiiiiine den sidste 1/24 HK ud af bæstet! ;0)

Hvis man vil ha' en vild knallert, så bør man sguda næsten købe din
KR1 :)

// Hans, der har købt en vild knallert af Brian her tidligere.
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 10-04-03 20:28

In article <slrnb9bga9.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Hvis man vil ha' en vild knallert, så bør man sguda næsten købe din
> KR1 :)

Tjaaa ... den er sq ikke poléret i krumtaphuset, skyllekanalerne eller
andre steder.
Den skal bare have enorme mængder benzin og godt med luft! Justerede
kaburatorer forleden dag. Den går ca. 5 min. i tomgang + lidt gas
indimellem, på 1/4 liter!!!
Motoren indeholder 5 knallerter, og yder det samme som 10; men vejer
for een! ... hvem gider så male med araldit i krumtaphuset???