Frakendelse af kørekort på 30 vs. 45 knall~
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 03-04-03 14:54

Som bekendt kan man miste kørekortet på en knallert 45 hvis man kører mere
end 70% for hurtigt.

Gælder det samme på en knallert 30? Den store forskel er jo at den ikke
kræver kørekort og derfor er der nødvendigvis ikke altid noget at frakende.

/Peter

Fra : Nyk M Unlock

Dato : 03-04-03 16:20

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
frakende.

> ''''Nej det gør det ikke men du kan så efterflg få en fart bøde + bøde evt
for konstruktive ændringer af knallert for at få den til at køre
stærkerer'''

Fra : RpR

Dato : 03-04-03 17:08

> for konstruktive ændringer af knallert for at få den til at køre
> stærkerer'''

Der uddeles en bøde på 500,- fordi knallerten er ændret til at kunne køre
stærkere end 30km/t, og så er det ellers det.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Reino Andersen

Dato : 03-04-03 21:45

RpR skrev:

> Der uddeles en bøde på 500,- fordi knallerten er ændret til at kunne køre
> stærkere end 30km/t, og så er det ellers det.

Der (kan) uddeles bøder for hastighedsovertrædelsen (kr. 500) og for de
konstruktive ændringer på knallerten (kr. 500 eller 1.000 afhængig af hvem,
der har lavet ændringerne).

Dertil kommer konfiskation af de ulovlige dele samt evt. en Falck-regning
for indtransport af knallerten.

Alt i alt en temmelig dyr fornøjelse.

--
Reino

Fra : RpR

Dato : 04-04-03 13:21

> Der (kan) uddeles bøder for hastighedsovertrædelsen (kr. 500) og for de
> konstruktive ændringer på knallerten (kr. 500 eller 1.000 afhængig af
hvem,
> der har lavet ændringerne).

Ah ja, havde jeg glemt.

> Dertil kommer konfiskation af de ulovlige dele samt evt. en Falck-regning
> for indtransport af knallerten.

Konfiskation sker ikke altid, alt efter humøret på betjenten. Men dem der
virkelig går op i at få knallerten til at rende stærkt kan hurtigt komme af
med en hel del penge her. Et tunsæt med godt og vel 12 - 13hk (som indtil
videre er det højeste målt på en 30'er til de træf jeg har deltaget i)
koster nemt 4000 - 5000,-.

> Alt i alt en temmelig dyr fornøjelse.

Ingenting i sammenligning med hvad der sker hvis du får din 3. bøde for
konstruktive ændringer indenfor 2år, så snupper de hele knallerten. Noget
pis hvis den kostede 15000,- at anskaffe..

Fra : Nyk M Unlock

Dato : 04-04-03 15:31

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> evt
>
> Der uddeles en bode pa 500,- fordi knallerten er andret til at kunne kore
> starkere end 30km/t, og sa er det ellers det.

Hvad lov grundlag hviler du din pastand pa:'

da jeg vil pasta noget andet

Fra : RpR

Dato : 04-04-03 16:04

> Hvad lov grundlag hviler du din pastand pa:'
>
> da jeg vil pasta noget andet

http://www.politi.dk/p37/informa/boedetakster.htm

Citerer lige:

Bødetakst 4:
Registreringspligtig knallert ved overtrædelsen af færdselslovens § 43a.
Bødetaksten ved kørsel med ikke registreringspligtig knallert er 500 kr.
uanset procentoverskridelsen.

Du kan vel godt kalde de 500,- man får i bøde for en hastighedsbøde, virker
dog yderst upassende.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 03-04-03 17:10

On Thu, 3 Apr 2003 17:19:48 +0200, "Nyk M Unlock"
<korelerer@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>frakende.
>>
> + bøde evt
>for konstruktive ændringer af knallert for at få den til at køre

man kan sqi da ikke få en bøde for konstruktiv ændring såfremt at
Scooteren er lovlig .
Flemming Jacobsen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 03-04-03 20:04

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:d4no8vkrq7p9c6nm91mq9iptr5v2dhmu6e@4ax.com...

> man kan sqi da ikke få en bøde for konstruktiv ændring såfremt at
> Scooteren er lovlig .

Men hvis scooteren er "lovlig" og derfor følger den typegodkendelse den har
fået, kan den ikke køre 70% stærkere end 30 km/t.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-04-03 23:12

Thunderbird[7100] wrote:
> man kan sqi da ikke få en bøde for konstruktiv ændring såfremt at
> Scooteren er lovlig .

En skam man ikke kan uddele bøder for dumhed, for så ville fjolserne med
de tunede knalerter og de ulovlige scootere ikke havde til benzin.

En knalert/scooter med 70-80 km har ikke noget at gøre på cykelstien
hvor de køre, jeg har set fjolser være ved at køre 8 årige skolebørn ned
bare fordi de tror de er seje

Mvh

Bruno

Fra : RpR

Dato : 04-04-03 13:22

> En knalert/scooter med 70-80 km har ikke noget at gøre på cykelstien
> hvor de køre, jeg har set fjolser være ved at køre 8 årige skolebørn ned
> bare fordi de tror de er seje

Helt enig, skal det foregå på cykelstien er det 30km/t.
Vil man køre stærkt er det på vejen det foregår.

Fra : Nyk M Unlock

Dato : 06-04-03 01:06

*****Prøv at læse ovenstående igen før du fare i kridthuset .. Bemærk der
står EVT ****

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 04-04-03 07:35

Dvs. det er billigere at bliver snuppet på en 30'er med 80kmt end på end
45'er med samme hastighed...

Betryggende

/Peter

Fra : RpR

Dato : 04-04-03 13:22

> Dvs. det er billigere at bliver snuppet på en 30'er med 80kmt end på end
> 45'er med samme hastighed...
>
> Betryggende

Ja, det er jo den oplevelse jeg desværre har erfaret, ser ikke ud til at
mine chancer for at bevise jeg kørte 69km/t i stedet for 79km/t er ret gode.