E-Mail
webnoob 5265
slet XYZQWR som afsender
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 14:24

Hvis man sender indlæg via <http://nyhedsgrupper.tdconline.dk> kan
man med et enkelt klik forvanske mailadressen. Jeg kan godt forstå
at mange benytter sig af tilbuddet - en ikke-spamsikret adresse i
en usenetgruppe er ikke smart - men TDC's metode giver nogle
problemer når man skal læse indlæg fra folk der bruger den.

Afsenderlinjen bliver:

From: Fornavn Efternavn <email@7E54Badresse.dk> (slet 7E54B)

- og det resulterer i at afsenderen står som "slet 7E54B" (i hvert
fald i Xnews som jeg bruger og på Google Groups).

Når jeg tager emnet op her er det fordi jeg tænkte at der måske var
nogle der kunne komme med et forslag der var lige så enkelt at
forstå som den nuværende model, men hvor afsendernavnet ikke blev
spoleret som det er tilfældet nu.

En simpel udgave er selvfølgelig at lægge "slet ZZ" ind *før*
mailadressen - men er der bedre metoder?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)