Udlejer har ikke betalt depositum tilbage
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-04-03 13:34

Efter et forfærdeligt fremlejemål, vi blev smidt ud af, fordi udlejeren
ikke havde ret til at fremleje det (Århus, ABB), skulle vi så have
vores depositum (9000 kr) tilbage.

Ved besigtigelsen blev det aftalt, at hele depositummet skulle betales
tilbage (og vi havde endda aftalt at udlejer skulle have pengene med,
hvilket han ikke havde da han lige skulle sælge nogle
præmieobligationer).

Vi aftalte, at han skulle overføre pengene til vores konto 15. sidste
måned. Det skete ikke. Da vi tilfældigt løb ind i ham nede i byen
undskyldte han at han ikke havde ringet tilbage (vi havde naturligvis
ringet til hans mobil), men det og det var gået galt. Vi gav en ny
frist til den 1. denne måned. Der er ikke gået penge ind.

Vi har selvfølgeligt ringet til hans mobil og hver gang har vi fået
svareren, enten direkte eller efter den har ringet nogle gange (vi har
prøvet at slå vis nummer fra).

Han har folkeregisteradresse på den adresse vi lejede, men har er vist
ikke flyttet ind (det er over en måned siden vi flyttede ud).

Hvad skal vi gøre?

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-04-03 14:41

Peter Fjelsten wrote:
> [...]
> ringet til hans mobil), men det og det var gået galt. Vi gav en ny
> frist til den 1. denne måned. Der er ikke gået penge ind.

Gå på folkeregisteret og find ud af hvor han bor og send ham så et anbefalet
brev hvor i kræver at få jeres tilgodehavende tilbage inden xx dage. Gem en
kopi af brevet.

Mundlige aftaler er forbandet svære at bruge til noget i retten.

/DM

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-04-03 15:49

Dan Mortensen:

> Gå på folkeregisteret og find ud af hvor han bor og send ham så et
> anbefalet brev hvor i kræver at få jeres tilgodehavende tilbage
> inden xx dage. Gem en kopi af brevet.

Som jeg skrev er han tilmeldt på den adresse vi boede i men bebor ikke
adressen.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-04-03 17:37

Peter Fjelsten wrote:
> Dan Mortensen:

> Som jeg skrev er han tilmeldt på den adresse vi boede i men bebor ikke
> adressen.

Jamen det er vel ikke jeres problem at han ikke opholder sig på sin
tilmeldte folkeregister adresse ? Han må formodes at modtage sin post der,
da alle offentlige og fx. banker sender til folkeregisteradressen.

/DM

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-03 18:48

Dan Mortensen skrev:

>Jamen det er vel ikke jeres problem at han ikke opholder sig på sin
>tilmeldte folkeregister adresse ?

Hvor mange penge tror du de får udbetalt hvis han ikke læser sin
post?

--
Bertel

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-04-03 18:55

In article <cuso8v0pqad88pom2ket3ad7s8cdk9mfe9@news.stofanet.dk>, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvor mange penge tror du de får udbetalt hvis han ikke læser sin
> post?

Alle sammen? Hvad med sådan her.
De sender et krav til ham med posten (husk indleverings attest/evt.
rekommenderet).
Gentagelse
De udtager en stævning, der også sendes til hans adresse
Han dukker ikke op i retten og bliver dømt der.
De banker på med fogedens hjælp...
Hvis han ikke har noget af værdi der, så kan de vel finde ud af
hvor han "bor" eller evt. få solgt lejligheden ?

Ville ovenstående senario ikke virke ?

JonB

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-04-03 20:29

Jon Bendtsen:

> De udtager en stævning, der også sendes til hans adresse
> Han dukker ikke op i retten og bliver dømt der.

Hvordan foregår det med "stævninger" - det er første gang jeg oplever
sådan noget? Hvad er mine juridiske muligheder?

Kan det betale sig? Vi har lejekontrakt og alt det der - ville han
skulle betale sagsomkostningerne?