IBM X232 genstarter pludselig
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 03-04-03 08:18

Hej alle

Vi har i nogen år kørt Windows NT server på vores X232 som står som fil,
print og backupserver. Der har aldrig været problemer.

Nu har vi opgraderet til Windows 2000 server, og af endnu uforklarlige
årsager så genstarter den totalt umotiveret. Hvis man f.eks. skal ind og
tilføje en ny printer, så genstarter den. I morges da jeg via vores citrix
server skulle aktivere vores datadrev på filsereren, så genstartede den.

Er der nogle forslav?

Bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-04-03 09:21

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> server skulle aktivere vores datadrev på filsereren, så genstartede den.

Skriver den noget på console?
Står der noget i event vieweren?
Er den certificeret til Windows 2000 (muligvis en nyere bios før det vil
spille?)

/Dennis

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 03-04-03 09:29

> Skriver den noget på console?
> Står der noget i event vieweren?
> Er den certificeret til Windows 2000 (muligvis en nyere bios før det vil
> spille?)

Det eneste den skriver i eventloggen er The computer has rebooted from a
bugcheck. The bugcheck was (masse adresser), microsoft windows 2000 v15.2195
a dump was saved in XXXXX

Bo

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 04-04-03 07:38

> Er der nogle forslav?

Hej Bo

Jeg mener at problemet bliver løst ved at opdataere BIOS og Advanced System
Management.
Hvis det ikke virker kontakt IBM support, det er et kendt problem.

Mvh
Thomas

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-04-03 08:05

> Jeg mener at problemet bliver løst ved at opdataere BIOS og Advanced
System
> Management.
> Hvis det ikke virker kontakt IBM support, det er et kendt problem.

Hej

Tak for svaret. Vi fik opdateret Bios igår, så må vi se.

Bo

Fra : tnf

Dato : 30-04-03 11:22

Hej

Øhh, ikke da jeg har en skid forstand på servere overhoved...

Men læste den anden dag noget et sted....

Prøv at kigge under Egenskaber for Denne Computer

Avanceret > Start og Genoprettelse > Indstillinger > Systemfejl

Prøv at fjerne fluebenet ved Genstat Automatisk.

Håber det måske kan hjælpe.

--
tnf

tnf@buffernetNOSPAM.dk (Fjern NOSPAM)