Køb af havetraktor - gode råd?
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 07:39

Hej,

Jeg har en have på ca. 4000 kvm., hvoraf der er græs på de 3500 kvm. - Da
jeg bestemt ikke har nogle intetioner om at klare plænen med hverken
håndskubber, eller selvkørende, må jeg have en traktor. Jeg havde
forestillet mig en traktor i prislejet 7000 - 15000 kroner, og den må gerne
være brugt. Er der nogen der kender en pålidelig havetraktorforhandler i
vestsjællandsområdet, og er der nogen der har gode råd? - Jeg er blevet
tilbudt en ny MTD til godt 15000, bla. med støbt foraksel og topventilet
motor, men jeg synes det er lige i overkanten, da der stort set ikke kan
monteres ekstraudstyr (f.eks. i form af kost etc.).

Nogen gode råd????

pft

Peter

---

Fra : Schubert

Dato : 03-04-03 21:12

> [...]
> motor, men jeg synes det er lige i overkanten, da der stort set ikke kan
> monteres ekstraudstyr (f.eks. i form af kost etc.).

Ja, Kig efter Jonsered - de er både pålidlige og rimelige i pris - og så kan
man få masser af ekstraudstyr til dem
se evt. her - der er priser og en liste med forhandlere. www.jonsered.dk

Schubert

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-04-03 21:47

On Thu, 3 Apr 2003 22:12:05 +0200, "Schubert"
<schubert@FJERNDETTEcomplex.dk> wrote:

>Ja, Kig efter Jonsered - de er både pålidlige og rimelige i pris - og så kan
>man få masser af ekstraudstyr til dem
>se evt. her - der er priser og en liste med forhandlere. www.jonsered.dk

Jonsered er godt - desværre vil firmaet bag bare ikke stå ved når de
laver fejl i deres informationsmateriale.

Jeg købte en selvkørende plæneklipper sidste år, som angiveligt skulle
have både bagudkast, opsamler og bioklip. Der var bare ikke bioklip. Der
var ellers på deres hjemmeside en 'Fælles egenskaber for maskiner i
500-serien', hvor der stod bioklip. Da jeg påpegede dette overfor
jonsered, så fik jeg bare et småfornærmet svar tilbage at det var
'fælles egenskaber for 500-serien'. Ikke noget med en undskyldning eller
en indrømmelse af at de desværre havde en fejl.

Den slags har jeg svært ved at tage.... men det er sikkert bare mig.

Min forhandler var i øvrigt meget venlig og hjælpsom - også da jeg kom
14 dage efter og skulle have krumtappen rettet op pga. et uheldigt møde
med et jernrør. Og som sagt, maskinen er rigtig god.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Erik

Dato : 04-04-03 15:23

Jeg kan anbefale Craftsman, godt produkt, stort tilbehør og rimelige priser,
og hos importøren de er lige til at snakke med , venlige og hjælpsomme, også
hvis man overvejer et andet mrk. ( tal med Max på 70232400 ) der er ikke så
mange dikkedarer!.
Jeg har selv en 17hk, med 500kg vogn m. 3 vejstip, gødning/saltspreder og
plænelufter, hutig levering og temmelig solidt lavet, for alt dette mener
jeg at ha´ givet under 18.000.-,
mvh ,
Erik