Toldseddel på VT500 custom
Fra : Brian W.

Dato : 03-04-03 07:28

Hey NG

Jeg forærede min far en VT500 sidste år som jeg fik i byt for Bol´Doren. Der
fuldte en Italiesk toldseddel med. Det er en kopi af registreringsattesten
men med originalt stempel og frimærke fra de italienske myndigheder. Der
skal self betales afgift, og i den forbindelse tog vi til syn med den i
Silkeborg for 14 dage siden. Da det bliver vores tur giver jeg synsmanden
den toldseddel jeg har med, hvorefter han udbryder .. " Nej hov den dur
vidst ikke" ??? Han fortæller at han må ikke syne og godkender en mc hvor
det er en kopi af registreringsattesten. Det synes jeg jo var lidt underligt
da der jo er originalt toldstempel på attesten.? Han syner dog maskinen
alligevel for vores skyld men kan ikke godkende den da attesten ikke er god
nok. Så vi skal til omsyn med den. Han siger så at vi skal tage på
motorkontoret for at få oplysninger om hvordan det kan lade sig gøre.
Da vi ankommer på motorkontoret i Århus siger manden at den seddel vi har er
god nok og han finder det lidt mærkeligt at synshallen ikke vil godkende
den??.

Det viser sig så at vi skal sende Attesten til " Centeret for motorkøretøjer
" i Hvidover, hvor de så skal sende en skriftelig erklæring med tilbage som
vi skal tage i synshallen med så vi kan få synet VT éren. Magen til omvej
for at få synet et køretøj.
Der er nu gået 14 dage og vi har stadig ikke hørt noget.
Er der nogen herinde der har erfaring med at få udleveret tilladdelser og
hvor lang skal man vente. Der er jo oxo 3 ugers ventetid på vudering. Det
ender jo næsten med at Hondaen ikke kommer ud og køre i år.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jake

Dato : 03-04-03 08:01

Hurra for bureaukraterne! og deres forbandede snævertsynethed! Det er da
utroligt at synshallerne ikke er blevet ordentligt informeret om hvad der
gælder, eller ikke gælder. Lur mig om I selv får lov til at betale for
omsynet.

/Jake

Fra : Brian W.

Dato : 03-04-03 08:13

Jake wrote:
> [...]
> da utroligt at synshallerne ikke er blevet ordentligt informeret om
> hvad der gælder, eller ikke gælder. Lur mig om I selv får lov til at

Ja det gør vi da helt sikkert.

Fra : Bjørn S

Dato : 03-04-03 20:42

"Jake" <gadegaard@mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]
> utroligt at synshallerne ikke er blevet ordentligt informeret om hvad der
> gælder, eller ikke gælder. Lur mig om I selv får lov til at betale for

Ja, minder mig lidt om min sag ved en importert Honda og syn sidst år.
Synsmanden påtalte og gav mangel for manglende p-lys over tændingsnøjelen,
altså en P-position.
Dette klarte jeg så at få en erklæring på fra myndighederne om at det ikke
var påbudt og faxet op til synsstedet.
Spurgte så om ikke de kunne sende mig en ny pletfri synsrapport, da
synstedet lå et stykke vej fra hvor jeg bor ?

Nej, nej, måtte personlig møde op med cykkelen, så ville de kigge på det, og
måske skrive ud en ny, men kun af synslederen personlig, som forøvrig var på
vej på ferie.... det er nu ikke blevet til noget, men bureaukrati - JA !!!
Vil de være besværlig, så kan de godt, man kan jo ikke stille op en skid med
dem, de har magten i det spil, og det udnytter nogen af dem til fulde en
gang i mellem, desværre, andre gange kan de overhovede ikke fortolke
reglerne, man kunne jo komme til at lave en fejl.....

/Bjørn

Fra : Dennis

Dato : 04-04-03 17:24

Mojn Brian

Det er jo normalt kun at have en kopi af papirene når cyklen er fra italien,
da originalerne skal afleveres til de italienske myndigherder ved udførsel
af landet. Det er ikke et krav men jeg plejer også at få en godkendt
notarius til at stemple kopi'en også er der heller ikke nogen probemer nogen
steder, heller ikke i Silkeborg det er her jeg normalt kommer.

Så jeg kan ikke forstå dit bøvl, det må være en ny synsmand eller også er
det ikke det ikke den italienske reg. atest du har kopi af.

Har lige fået synet en CX'er uden problemer. Altså syn, afgiftbetaling hos
told"VÆSNET", og hentet plader på motorkontoret alt på en dag, med fair og
god service alle stede selv hos told"VÆSNET".

Du skal da lige nævne at de har kludret idet, så skal du heller ikke betale
for om syn, jeg kan kun sige at jeg altid er blevet behandlet godt i
Silkeborg uanset hvilket køretøj jeg er kommet med.

MVH

Dennis

Suzuki GT 380

Honda CX 500

Kawa ZX 10

Fra : Brian W.

Dato : 07-04-03 11:27

Dennis wrote:
> [...]
> betale for om syn, jeg kan kun sige at jeg altid er blevet behandlet
> godt i Silkeborg uanset hvilket køretøj jeg er kommet med.

Hej Dennis.

Jamen vi blev skam oxo godt behandlet i Silkeborg. Han sagde bare at han
ikke måtte syne cyklen på den toldseddel jeg havde, og på motorkontoret i
Århus sagde de at det var den rigitige seddel vi havde. han ringede derpå
til synshallen, og fik at vide af synsmanden at vi skulle sende vores kopi
til hvidover for at få en seddel tilbage med en skriftlig tilladdelse til at
syne på på den kopi vi har..... Det er er jo underligt.