"Bowling for Columbine", er god forvirring
Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-03 23:40

Snart bringer dansk TV den Oscar-vindende Michel Moore film om de to elever
på Columbine Highschool i Colorado, der i 1999 skød en snes elever og så sig
selv.

Filmen er et festfyrværkeri af sandheder om våbenfetichisme i Gods Own
Country, og dets sammenhæng med abortforbud og aggressiv udenrigspolitik.

Man kan næsten ikke være uenig, så vittigt og intelligent og underholdende.
den fede charmerende helstøbte blomsterbarn-hippie Michel Moore argumenterer
med tegnefilmsindslag og interviews.

Canadiere har ikke så mange våben i hjemmene, og ikke samme tilladelse til
bevæbning - og de har langt lavere voldskriminalitet.

Men så kommer man til at tænke på, at mange bevæbnede USA-borgere ville
risikee overfald og røveri fra farvede, hvis ikke de farvede bander vidste,
at de risikerer at blive dræbt - ligesom danske biltyve nu ved, at politi
kan dræbe.

Der er ikke nogen nemme løsninger. Hvis USA indførte samme begrænsende
våbenlove som EU's, ville det ikke være en hurtig vej til vor lave
skuddrab-hyppighed. Traditionerne sidder fast. Det er som at ride på en
tiger - står man af, blir man ædt.

Ligeså kompliceret er det, at tage stilling til Irak-krigen.
Verdensherskeren har besluttet en grusom og uretfærdig krig. Men den skader
vor fjende Muhamedanien og danskere har længe nydt gavn af at være trofaste
følgesvende til USA. Der er kun samvittighedsmæssige fordele ved en
kovending af vor USA-kurs. USA vil vinde og vindere er populære. At følge
sin samvittighed er et tabt slag. Det er svært at se politiske fordele ved
at handle anderledes end hvad Fogh gør.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : David Schjelde

Dato : 03-04-03 19:09

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
vidste,
> at de risikerer at blive dræbt - ligesom danske biltyve nu ved, at politi

Jeg burde vide bedre, end at reagere på et indlæg fra Hr. Warming, men
ovenstående er simpelthen for usselt:

Siger du dermed at det ligger i de "farvedes" natur at overfalde og røve og
at årsagen til at de begrænser sig, er at de er klar over at de risikerer at
blive slået ihjel?

Og hvorfor nævner du specifikt de "farvede"? (Vi ved jo allesammen hvorfor,
men det kunne være morsomt at høre dine argumenter).

David Schjelde

Fra : Bo Warming

Dato : 04-04-03 13:11

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> ovenstående er simpelthen for usselt:
>
> Siger du dermed at det ligger i de "farvedes" natur at overfalde og røve

Ikke natur, men KULTUR - de er mobbet til at være voldelig underklasse.

> at årsagen til at de begrænser sig, er at de er klar over at de risikerer
at
> blive slået ihjel?

De sorte er kristne og dermed langt mindre farlige for samfundet end den
lavere %-del af muslimer i EU.
Men nogle er meget voldelige og velbevæbnede og nogle af disse hæmmes i
deres farlighed, af at de ved at de fleste hvide hjem er velbevæbnede og
både kvinder og børn er skarpskytte-uddannet.

> Og hvorfor nævner du specifikt de "farvede"? (Vi ved jo allesammen
hvorfor,
> men det kunne være morsomt at høre dine argumenter).

Da jeg har arbejdet 4 år som ulandsarbejder i AFrika og Afghanistan og er
gift med en skævøjet asiat er det jo ikke fordi jeg er racist.
Jeg har livserfaring og belæsthed og blander mig derfor i debat, som jeg ved
noget om.

%vis begås langt de fleste mord i USA af sorte og mulatter - det ved vel
alle, men du synes gerne at ville fortrænge denne banalitet.

Moores film er stilistisk fornyende, og han er helt samme usoignerede
blomsterbarntype som jeg selv, og jeg er vildt begejstret for filmen. Selvom
den ikke når hele vejen rundt om emnet, og derfor bør suppleres, således som
jeg gør det.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-04-03 18:43

On Fri, 4 Apr 2003 14:10:34 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>%vis begås langt de fleste mord i USA af sorte og mulatter - det ved vel
>alle, men du synes gerne at ville fortrænge denne banalitet.

Langt de fleste mord begås af fattige.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-03 20:17

"T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> wrote in message

> Langt de fleste mord begås af fattige.

Det siger man også når muslimer myrder, stjæler, voldtager og føder
handicappede børn langt mere end gennemsnitsdanskere.

Og man laver dyre undersøgelser om at hvis man sammenligner muslimerne med
de allerallermest belastede danske grupper med dårlig uddannelse, lav
indtægt arbejdsløshed og dårlig bolig, så er de fremmede ikke meget værre
end danskere.

Men hvorfor skal vi ikke kun importere ingeniører fra Japan, altså svarende
til de bedste danskere - hvorfor skal vi bevidst tidoble det værste af det
værste fra den type danskere som man i middelalderen jagede ud på heden?

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 07-04-03 18:41

> "T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> wrote in message

> Det siger man også når muslimer myrder, stjæler, voldtager og føder
> handicappede børn langt mere end gennemsnitsdanskere.

Er der også noget galt med handicappede?

> [...]
> de allerallermest belastede danske grupper med dårlig uddannelse, lav
> indtægt arbejdsløshed og dårlig bolig, så er de fremmede ikke meget værre

Paranoid?

> [...]
> værste fra den type danskere som man i middelalderen jagede ud på heden?

Jeg vil gerne bytte dig, Glistrup og resten af banden for en gang uuddannede
afganere...

Mvh.
Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-03 17:00

"Lars Lauridsen" <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> wrote in message

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> vel

> Er der også noget galt med handicappede?

De eer dyre for Danmark.
Siden DU åbenbart finder det ontopic at uddybe, hvad de fleste avislæsere
ved om at herboende muslimfamilier leverer 5 gange så mange åndsvage til
Vangedehuse Multihandicapinstitutionen mm som danske familier, i forhold til
antal, så skal jeg da gerne oplyse at jeg er uenig med DF, der tror at
fætterkusineægteskaber er forklaringen

Der er tale om kulturel uforlighed. Jeg uddyber gerne
Race er aldeles uvæsentligt.
Og mine domme for racisme skyldes at jeg skrev sandheder om
overkriminalitet.
Altså ikke racisme.

Fejllogikken i Bowling for Columbine er at filmen giver sig ud for at være
et debatindlæg der kommer hele vejen rundt, men Moore "glemmer", at når man
er skruet op på nuværende terrorbalance mellem bevæbnede USA-hvide og
USA-sorte, så er der ikke de påståede lette løsninger til at afvæbne.

Simpson-filmen slutter med at DEN STÆRKESTE OG KLOGESTE , fru Marge, vælger
at beholde pistolen for den er rar at have. Hun vil sikkert forvalte den
klogt og kriminalitetsforebyggende, hvilket de fleste hvide gør
Da hun hakkede på sin mand, var det barnlige Moore-floskler, men når hun har
magt, bruger hun den til at beskytte sin familie, og det kræver bevæbning i
USA.

Fra : David Schjelde

Dato : 14-04-03 08:06

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message news:<beCka.11536$gC.1944@fe03.atl2.webusenet.com>...
> "Lars Lauridsen" <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> wrote in message

[snip]

> De eer dyre for Danmark.

Nå jamen så er sagen jo klar. Jeg vidste ikke at de kostede os penge.
Lad os skyde svinene. Sådan nogle nasserøve. Faktisk har jeg hørt om
en handicappet der har fået lov til at parkere sin bil på sådan en
"spasserplads" nede i Prima. Det er lige ved indgangen, men tror du vi
andre må bruge den? Fan'me nej. Hvad satan ligner det? Og jeg tror da
nok at jeg betaler noget mere i skat en ham.

Med forargede hilsner
David Schjelde

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-03 11:35

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
>
> [snip]

> Nå jamen så er sagen jo klar. Jeg vidste ikke at de kostede os penge.
> Lad os skyde svinene.

Hvad har du gjort for de svage i samfundet, andet end at føle dig hævet over
mig.

Jeg har været ulandsarbejder i 4 år og er den mest antiracistiske på usenet.
gift med etnisk

Din insinuation af at påpegning af udgift, betyder mordlyst viser et lavt
debatniveau. Op dig.

Fra : David Schjelde

Dato : 14-04-03 14:10

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message news:<82wma.46759$PY5.16134@fe05.atl2.webusenet.com>...
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message

Ok - så kører jeg den til den bitre ende.

> Hvad har du gjort for de svage i samfundet, andet end at føle dig hævet over
> mig.

Antyder du hermed at du er en af de svage i samfundet?

Jeg føler mig ikke hævet over nogensomhelst, selv ikke dig.

Og til din orinentering kan jeg oplyse at jeg arbejder fuldtids med at
hjælpe svage, såvel danskere som personer med anden etnisk baggrund!

> Jeg har været ulandsarbejder i 4 år og er den mest antiracistiske på usenet.
> gift med etnisk

Din realitetssans og virkelighedsforståelse er mig et mysterium.

Så vidt jeg ved er du medlem (eller har været) af Z. Er I alle
antiracister, eller er det kun dig?

> Din insinuation af at påpegning af udgift, betyder mordlyst viser et lavt
> debatniveau. Op dig.

At se mig irettesat mht. debatniveau af dig er vel egentlig en ære.
At mit indlæg var dybt sarkastisk håbede jeg var klart. Det var dig
der påstod at der er noget galt med handicappede eftersom de er dyre
for samfundet. Se dit eget svar længere oppe.

Jeg har i bund og grund ondt af dig Bo.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 14-04-03 17:49

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ok - så kører jeg den til den bitre ende.

> Antyder du hermed at du er en af de svage i samfundet?

Det skulle man tro...

> [...]
>
> Din realitetssans og virkelighedsforståelse er mig et mysterium.
>
> Så vidt jeg ved er du medlem (eller har været) af Z. Er I alle

Jada, Glistrup er en filantrop..

> [...]
> der påstod at der er noget galt med handicappede eftersom de er dyre
> for samfundet. Se dit eget svar længere oppe.

Så skal der sgu meget til :)

> Jeg har i bund og grund ondt af dig Bo.

Enig.

Mvh.
Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-03 19:17

> [...]

> der påstod at der er noget galt med handicappede eftersom de er dyre
> for samfundet. Se dit eget svar længere oppe.

Det er bedre at være sund end at være handicappet. Det vedkender jeg mig at
have udtrykt.

At du tror at vi Glistrup-fans så vil aflive handicappede, finder jeg er et
kritisabelt tankespring

> Jeg har i bund og grund ondt af dig Bo.

De ondeste mennesker er dem der har medlidenhed og ondt af, i stedet for at
være ærlige og ´passe deres eget.

" Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

Fra : David Schjelde

Dato : 16-04-03 12:57

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message news:<uUXma.22394$a26.16569@fe03.atl2.webusenet.com>...
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message

> Det er bedre at være sund end at være handicappet. Det vedkender jeg mig at
> have udtrykt.

Bedre for hvem og hvorfor?

> At du tror at vi Glistrup-fans så vil aflive handicappede, finder jeg er et
> kritisabelt tankespring

Selvfølgelig tror jeg ikke det.

> De ondeste mennesker er dem der har medlidenhed og ondt af, i stedet for at
> være ærlige og ´passe deres eget.

Mener du dermed at man er et godt menneske hvis man nægter at give en
tørstende vand og dermed overlader denne til døden? Og er man omvendt
er et ondt menneske hvis man redder vedkommendes liv

Og hvad hvis jeg i min sjæl er et ærligt medlidende menneske?

> " Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
> Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

"En hund behøver ikke at være god, fordi den er god til at gø, og en
mand behøver ikke at være klog, fordi han er god til at tale."
Chuang Tze

Fra : Bo Warming

Dato : 17-04-03 17:38

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message

> Bedre for hvem og hvorfor?

Du har ret i at for sygeplejersker er svaghed en stor humanistisk værdi - og
jobskabende og indtægtsgivende og selvtillids-boostende.

for de fleste mennesker er det en fordel at være fri for spastisk lammelse
osv.

> Selvfølgelig tror jeg ikke det.

Hvorfor forfaldt du så til sådan stalinisme, om at skyde os frihedselskere i
skoene at vi skulle være mindre humanistiske end andre?

> [...]
> er et ondt menneske hvis man redder vedkommendes liv
>
> Og hvad hvis jeg i min sjæl er et ærligt medlidende menneske?

Det er alle mennesker jeg kender. Nogle overdriver det for personlig vinding

Fra : 3W

Dato : 18-04-03 02:57

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message
> Og hvad hvis jeg i min sjæl er et ærligt medlidende menneske?

Det er du vel for andre folks penge, ikke sandt?

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 18-04-03 17:32

"3W" <trefork@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message
>
> Det er du vel for andre folks penge, ikke sandt?

Hvad f... mener du med det?

Mvh.
Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 18:15

> "3W" <trefork@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad f... mener du med det?

Hvis skattestjålne penge finansierer medlidenheden, er sjæl og ærlighed så
som så

Fortæl om din udrejse til nødlidende områder og hvor meget du selv har sendt
til Folkekirkens Nødhjælp

At tage fra de rige og give til de fattige er fedt job idag - men det skader
begge parter, det skaber ikke selvhjulpenhed og trivsel

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 18-04-03 19:13

> Hvis skattestjålne penge finansierer medlidenheden, er sjæl og ærlighed så
> som så

Men det var der jo ingen der sagde den gjorde...

> Fortæl om din udrejse til nødlidende områder og hvor meget du selv har
sendt
> til Folkekirkens Nødhjælp

Først og fremmest om udrejse: Lad mig nu lige blive færdig med gymnasiet
ikke (går i 3.g)

Skal det være folkekirkens nødhjælp? Jeg betaler et fast beløb til unicef
hver måned. Men at have råd til at betale er vel ikke et krav for at være
medlidende? Man kan vel også være medlidende ved f.eks. at stemme på partier
der ikke nedprioriterer u-landsstøtten.

> At tage fra de rige og give til de fattige er fedt job idag - men det
skader
> begge parter, det skaber ikke selvhjulpenhed og trivsel

Men at sende penge ind i et land kan være den kickstart der skal til, for at
få en positiv økonomisk spiral igang.

Desuden er det så lidt af vores BNP der går til velgørende formål, så man
næppe kan ha' ondt i røven over det!

Mvh.
Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 20:21

> [...]
> få en positiv økonomisk spiral igang.
>
> Desuden er det så lidt af vores BNP der går til velgørende formål, så man

Lyt til en erfaren ulandsarbejder. 2 år for Danida i Zambia og 2 år for FN i
Afghanistan

Al ulandshjælp skader ulandet og gør dem afhængig af vestlig luksus og
sinker deres udvikling.

Korruptionen er enorm og de kommer til at hade os og bruger pengene på at
sende flygtninge og terrorister hertil.
Dansk TV lyver lodret - jeg så Afrika som en kæmpe kz-lejr med en lille
herskende overklasse som vi lærer at leve dyrt

Japan har aldrig modtaget ulandshjælp - de sagde nej tak til
"narkopusheriet", få de er selvhjulpne og er lokomotiv for hele regionen som
de investerer i og driver frem mod samme høje produktivitet og rigdom. Ved
frihandel og profitablet samarbejde, så de japanske firmaer har motiv til at
blive ved med at sende reservedele.

Dansk cementfabrik i Tanzania ruster - vi har ikke japanernes ansvarlighed.

"Lad os antage at vore godgørende handlinger alt i alt ikke er
virkelig GAVNLIGE FOR DE FATTIGE
alligevel ville vi aldrig godtage nogen bestræbelser, der gik ud på at
fjerne en impuls, hvis rette opfyldelse så omtvisteligt har en tendens til
at rense og opløfte menneskesindet."Thomas Malthus 1793 i "An Essay on the
principle of Population"

"Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed altid øget
i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas Malthus 1793 i "An Essay
on the principle of Population"

"Vi har ødslet umådelige summer på de fattige, hvilket vi har enhver
grund til at tro konstant har bidraget til at FORVÆRRE DERES ELENDIGHED."
Thomas Malthus 1793 i "An Essay on the principle of Population"

Franz af Assisi ville i dag være blevet ulandshjælper. Hvis han i
dag bliver forladt af kirken, vil han søge plads hos de revolutionære.
Gunter Grass

Vi har ikke den ærbødige indstilling til regnbuen, som naturfolkene har,
fordi vi ved, hvordan den opstår. Vi har mistet lige så meget, som vi har
vundet, ved at fravriste den dens hemmelighed.Mark Twain

uhlja Vi giver penge, som vi ikke har, ud til folk, vi ikke kender, for at
imponere andre folk, der ikke kan lide os. Frank Chelf

"Argentina efterlyser indvandrere - de har masser af dyrkbart land - men der
vil muslimerne ikke hen - der skal man *så* før man kan *høste* - og
muhamedaner-præsteskaberne ønsker Europa koraniseret. og de styrer
folkevandringerne" Henrik Søndergaard Kanal2-TV, 1994

"Alle flygtninge kan idag komme til bage. Når de ikke gør det, så handler
det om de gode levevilkår i Danmark. Elma Vukotic, hjemvendt bosnisk muslim
, i Jyll.Post 20.6.98

Fra : David Schjelde

Dato : 22-04-03 10:52

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message news:<K4Yna.530$7i5.228@fe02.atl2.webusenet.com>...
> [...]
> Afghanistan
>
> Al ulandshjælp skader ulandet og gør dem afhængig af vestlig luksus og

Har det været skadeligt for Europa at tage imod Marshall-hjælpen og
sinkede det vores udvikling?

Mvh
David Schjelde

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-03 11:13

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message

FN i

> Har det været skadeligt for Europa at tage imod Marshall-hjælpen og
> sinkede det vores udvikling?

USA besatk sig til unfair og skadelig indflydelse, som vi stadig lider
under.

Vi havde teknisk knowhow så vi kom hurtigt oven vande, en anelse hurtigere
pga USA-hjælpen

Ulande har ikke knowhow så de kommer ikke spor frem af den håbløst skadelige
ulandshjælp.

Fra : David Schjelde

Dato : 23-04-03 08:00

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message news:<Nt8pa.77582$ZP.33011@fe06.atl2.webusenet.com>...
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message

Så er det vist på tide at bede om nogle konkrete eksempler og ikke
blot dine udokumenterede pompøse slagord, som jeg synes er noget nær
det eneste du poster.

Hvordan kommer du frem til ovenstående? Hvorfor sinkes deres
udvikling?

> USA besatk sig til unfair og skadelig indflydelse, som vi stadig lider
> under.

Hvordan lider vi under den?

> [...]
> pga USA-hjælpen
>
> Ulande har ikke knowhow så de kommer ikke spor frem af den håbløst skadelige

At u-lande ikke skulle have knowhow er noget vås. Naturligvis har det
det, det har alle, spørgsmålet er bare på hvilke områder. Hvordan
kommer du frem til at dette ikke skulle være tilfældet?

Mvh
David Schjelde

Fra : David Schjelde

Dato : 22-04-03 10:49

"3W" <trefork@yahoo.com> wrote in message news:<WXIna.2212$i_3.125973@twister.socal.rr.com>...
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message
>
> Det er du vel for andre folks penge, ikke sandt?

Det var dog en helt igennem intetsigende kommentar.

Jeg går ud fra du insinuerer at jeg læner mig tilbage og godter mig
over at vi i DK gennem skatten hjælper nødlidende. Har du ikke
overvejet at jeg måske går lidt længere end det?

Og hvorfor forbinder du automatisk medlindenhed og hjælp med penge? Er
handlinger et ukendt begreb for dig?

Mvh
David Schjelde

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-03 11:15

> [...]
> overvejet at jeg måske går lidt længere end det?
>
> Og hvorfor forbinder du automatisk medlindenhed og hjælp med penge? Er

Vi hjælper ikke nødlidende. Vi hjælper overklasse til at blive endnu mere
overklasse. Rige lande køber sig venner, undertrykkere, pr hjælp som aldrig
når masserne som påstået.

Fra : Stefan Holm

Dato : 23-04-03 08:25

dauis@yahoo.com (David Schjelde) writes:

> [...]
> det eneste du poster.
>
> Hvordan kommer du frem til ovenstående? Hvorfor sinkes deres

Det hører til gengæld ikke til hér, men i dk.politik-hierarkiet. Vil I
ikke begge være så venlige at respektere dette?

FUT: dk.admin.netikette
--
"Uhh... Shiney McShine."

Fra : David Schjelde

Dato : 23-04-03 14:18

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> wrote in message news:<uel3tptft.fsf@banach.algebra.dk>...

> Det hører til gengæld ikke til hér, men i dk.politik-hierarkiet. Vil I
> ikke begge være så venlige at respektere dette?
>
> FUT: dk.admin.netikette

Sandt nok - sorry.

Jeg stopper nu, blev bare grebet af det. Vil for fremtiden være on topic.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 07-04-03 18:39

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> gift med en skævøjet asiat er det jo ikke fordi jeg er racist.
> Jeg har livserfaring og belæsthed og blander mig derfor i debat, som jeg

Jo du er racist, bare ikke over for "skævøjede" åbenbart... Ser du det ikke
som et problem, at du nu har svært ved at "importere" disse pga. DF og
regeringens gennemtrumfede lov? DF har nok glemt at de der rammer en stor
del af deres egne vælgere...

> %vis begås langt de fleste mord i USA af sorte og mulatter - det ved vel
> alle, men du synes gerne at ville fortrænge denne banalitet.

giv mig en statistik, før da tror jeg dig ikke over en dørtærskel.

> Moores film er stilistisk fornyende, og han er helt samme usoignerede
> blomsterbarntype som jeg selv, og jeg er vildt begejstret for filmen.
Selvom

At sammenligne ham med dig, ville han grangiveligt blive ret sur over... Han
er stærkt imod krigen i Irak forresten.

> den ikke når hele vejen rundt om emnet, og derfor bør suppleres, således
som
> jeg gør det.

Ved at tilføje racistisk bras?

mvh.
Lars

Fra : David Schjelde

Dato : 08-04-03 09:18

"Lars Lauridsen" <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> wrote in message news:<b6sd43$41$1@sunsite.dk>...
> [...]
> som et problem, at du nu har svært ved at "importere" disse pga. DF og
> regeringens gennemtrumfede lov? DF har nok glemt at de der rammer en stor

LOL

David Schjelde

Ps: En vis Hr. Montanus var også belæst.....

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 07-04-03 18:36

> [...]
hvorfor,
> men det kunne være morsomt at høre dine argumenter).

Endnu morsommere, fordi dette bliver klart afvist og begrundet i Bowling for
Columbine!!

Mvh.
Lars

Fra : David Schjelde

Dato : 08-04-03 09:15

"Lars Lauridsen" <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> wrote in message news:<b6sctg$rl5$1@sunsite.dk>...
> [...]
> hvorfor,
>
> Endnu morsommere, fordi dette bliver klart afvist og begrundet i Bowling for

Jamen hvad den mand ikke kan misfortolke. Især hans forhold til The
Simpsons er barokt. Egentligt kunne det være interessant at høre ham
kommentere det afsnit hvor Homer bliver våben tosset og melder sig ind
i NRA. Men jeg vil tro at han får det drejet hen til at afsnittet er
en fortaler for våben.

Mvh
David Schjelde

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 08-04-03 13:47

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> [...]
> kommentere det afsnit hvor Homer bliver våben tosset og melder sig ind
> i NRA. Men jeg vil tro at han får det drejet hen til at afsnittet er

Han er jo bare utrolig... Ved også godt man burde ignorere ham, men ind i
mellem kan jeg altså ikke la' være..

Mvh.
Lars

Fra : FreddiE

Dato : 03-04-03 21:08

> [...]

til
> bevæbning - og de har langt lavere voldskriminalitet.

Sjovt nok siger han: "So the canadians are pretty much just like us, and the
reason they have so few murders, has to be because they've got so few guns"-
fulgt op af video optagelser med en fyr som siger: "In Canada with a
population with just around thirty million, there's about ten million
families and ...somwhere in the region of seven million guns.

> [...]
vidste,
> at de risikerer at blive dræbt - ligesom danske biltyve nu ved, at politi

Sjovt nok (igen) spørg Moore folk på gaden i New York hvad de tror årsagen
til alt den vold er, og en pige svarer at fordi der er flest hvide i Canada,
hvortil Moore's kommentar lyder: "Hmm... That's strange, cause when I'm in
Canada I see black people everywhere... and yellow people, and brown people,
and 13% of the country is non-white"

Er du sikker på du så filmen og forstod den ?

--
Mvh. FreddiE

Fra : Bo Warming

Dato : 04-04-03 13:03

"FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message

> [...]
> population with just around thirty million, there's about ten million
> families and ...somwhere in the region of seven million guns.

Tak fordi du udstiller, at jeg på 2 linier leverer en god fortætning af
filmens budskab om Canada - hvilket du gør ved ordret citering for de knap
så travle, på 5 linier.
Du antyder at jeg ikke er enig med filmen - men det er jeg jo netop , på
dette punkt.

> [...]
people,
> and 13% of the country is non-white"
>
> Er du sikker på du så filmen og forstod den ?

Moore er fremragende provokatør, men lidt demagogisk.
Intet i filmen er svært at forstå - men noget er værd at modargumentere.

At der fornylig er kommet sorte, der har job, og især kinesere og indere til
Canada, betyder ikke at de har samme enorme ulandsbefolkning som USA.
Det er analfabeter af slaveherkomst fra Afrika og fra Latinamerika, der
skaber den uhyggelig høje mordfrekvens i USA.
Og du og jeg ville nok finde et skydevåben lige så naturligt som en lås på
døren, hvis vi boede i et belastet blandet kvarter i USA.

Jeg værdsætter filmen, men den fortjener at man påpeger dens få, men
væsentlige logik-brist.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 07-04-03 18:44

>[SNIP]
> Canada,
> people,

Tag dog lige at kommentér den der Bo...

> [...]
> Det er analfabeter af slaveherkomst fra Afrika og fra Latinamerika, der
> skaber den uhyggelig høje mordfrekvens i USA.

Hvis vi nu skal se på racerne så banalt som du gør, så må det jo i så fald
være de hvides ansvar at tage hånd om de "analfabeter af slaveherkomst fra
Afrika og fra Latinamerika, der
skaber den uhyggelig høje mordfrekvens i USA.", når nu det var de hvide der
bragte dem til USA?

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-03 20:31

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> årsagen
I'm
> in
>
> Tag dog lige at kommentér den der Bo...

Det har jeg gjort og jeg har siden min trådstart været enig med Moore - det
er imponerende at en pseudomodsigelse af mig rummer ordret citering fra
filmen, men det kan aldrig blive en modsigelse af noget jeg har skrevet.

> [...]
> Afrika og fra Latinamerika, der
> skaber den uhyggelig høje mordfrekvens i USA.", når nu det var de hvide

Afrika er een stor kz-lejr hvor de dør som fluer af AIDS dvs sult.
De negre der var heldige at blive handlet til USA, priser sig lykkelige og
står i en kæmpe taknemlighedsgæld til sydstaternes slaveejere

Desværre har et været umuligt at få hutsi-tutsi folkemordtendenserne
opdraget ud af de sorte, så de skyder, især hinanden, heldt vildt

Der hvor kæden knækker katastrofalt for Moore, er at han fortrænger at
lovbrydere og bevæbnede hvide har gejlet hinanden op til en stadig værre
terror-balance og de kan ikke "stå af tigeren" for nedtrapning at
våbentilladelser, vil betyde massakre på de hvide.

Risikoen for at blive skudt af en skydetrænet teenagerpige, er hvad afholder
sorte fra indbrud ellere røveri i de hvides villaer.

Filmen er fin - selvom den har kæmpefejl, logisk set

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 07-04-03 22:00

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
>
> Desværre har et været umuligt at få hutsi-tutsi folkemordtendenserne
> opdraget ud af de sorte, så de skyder, især hinanden, heldt vildt

Suk... Out of reach....

[SNIP]

> Filmen er fin - selvom den har kæmpefejl, logisk set

Hvilke?

Fra : Dennis Glintborg

Dato : 09-04-03 22:18

> Desværre har et været umuligt at få hutsi-tutsi folkemordtendenserne

> opdraget ud af de sorte, så de skyder, især hinanden, heldt vildt

Der findes også_hvide_analfabeter.

%vis kan denne befolkningsgruppe levere op til 5 gange så mange åndssvage
indlæg som den konventionelle gennemsnitsdansker.

---

Fra : Johannes Clausen

Dato : 19-04-03 16:13

Hvis man lægger mærke til det, så tager filmen sig heller ikke særligt
alvorligt. Jeg ser primært filmen som underholdning, men man kan ikke
løbe fra at der i USA dræbes langt flere af skud end i andre vestlige
lande. Og det er det som Hr. Moore påpeger og derefter bringer nogle
sjove/lidt useriøse forklaringer på.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-03 17:17

"Johannes Clausen" <hinors14@hotmail.com> wrote in message
> Hvis man lægger mærke til det, så tager filmen sig heller ikke særligt
> alvorligt.

Netop. Men filmen udvikler en sjov måde at komme (næsten) hele vejen rundt
om et kompliceret problem.

Moore's TV programmer er mere ensidige.