Skakmailserver i Java
Fra : Ivan Paaskesen

Dato : 02-04-03 22:09

Jeg er ved at få en skakmailserver til at virke i Java og har fået reduceret
fejlene til et par stykker:

Kommandoen getPeer() er blevet erstattet med kommandoen Isdisplayable(), men
syntaksen er åbenbart ikke
helt ens stadigvæk.

Følgende to programstumper kan jeg ikke få til at virke:

(den erstattede getPeer()-kommando er vist i linien ovenover med //)

if (pieces == null && getBoard() != null && pieceArray != null){

//if (getBoard().getPeer() == null)
if (getBoard().Isdisplayable() == false)

getBoard().getImageFactory().setImages(getToolkit().createImage(PromotionCan
vas.class.getResource("/com/borland/samples/chess/client/images/owlPieces.gi
f")));
pieces =
getBoard().getImageFactory().createImageStrip(pieceArray,true,this);
}
public void setArray(ChessPiece[] pieceArray) {
this.pieceArray = pieceArray;
//if (getPeer() != null)
if (Isdisplayable() != false)

Fra : Robert Larsen

Dato : 03-04-03 10:35

Ivan Paaskesen wrote:
> [...]
> if (Isdisplayable() != false)
> pieces =
> getBoard().getImageFactory().createImageStrip(pieceArray,true,this);

Øhm....hvad var spørgsmålet ?
Compiler det ikke ?
Beskriv problemet så detaljeret som muligt og gerne med compiler output,
ellers er det svært at hjælpe.

Robert

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 03-04-03 19:01

Ivan Paaskesen wrote:
> [...]
> if (pieces == null && getBoard() != null && pieceArray != null){
>
> //if (getBoard().getPeer() == null)
> if (getBoard().Isdisplayable() == false)

<snip>

Normalt plejer man ved metodekald at benytte små begyndelses bogstaver.
Er du sikker på det ikke skal være getBoard().isDisplayable() ?

mvh
henrik