Hjælp til lakkring af plankegulv
Fra : Herbert

Dato : 02-04-03 17:33

Hejsa

Jeg har et gammelt plankegulv, som godt kunne trænge til en ny gang lak..

Gulvet er en smule ujævn og knirker lidt. Udlejere vil ikke have, at gulvet
bliver slebet Den gamle lak er let hvid pigmenteret. Ellers har jeg
ingen ide hvilke lak der har været brugt. Så det bliver desværre noget med,
at lakere oven på. Men hvordan gør jeg det bedst?

Hvilken lak skal jeg vælge? Kan jeg gøre noget for, at undgår den knirken
der er?

På forhånd mange tak

Erik

Fra : John Vedsegaard

Dato : 02-04-03 17:52

> [...]
> at lakere oven på. Men hvordan gør jeg det bedst?
>
> Hvilken lak skal jeg vælge? Kan jeg gøre noget for, at undgår den knirken

Er du helt sikker på det er lak of ikke olie?
Prøv evt. at finde ud af hvem der har lavet gulvet sidst, de må vide hvad der er behandlet med.

Malemester John Vedsegaard

http://home19.inet.tele.dk/taform/

Fra : Herbert

Dato : 02-04-03 18:01

Tak, for dit hurtige svar.
> Er du helt sikker på det er lak of ikke olie?
Nej, det er jeg ikke. Hvordan kan man se det?

> Prøv evt. at finde ud af hvem der har lavet gulvet sidst, de må vide hvad
der er behandlet med.

> Malemester John Vedsegaard

Det er desværre ikke muligt, at spørge den sidste lejer, som har lakkeret
gulvet. Da han ikke lever længere. Jeg vil tro, at det er 5-6 år siden
gulvet sidst fik lak.

/Erik

Fra : John Vedsegaard

Dato : 02-04-03 23:24

> Nej, det er jeg ikke. Hvordan kan man se det?

> der er behandlet med.

Laker et lille stykke af gulvet, hvis vedhæftningen er god nok kan du lakere
det.

Selv om vedhæftningen ikke er god nok, kan det dog også være fordi det er
forskellige laktyper.

Når gulvet er hvidpigmenteret plejer det at være hvidolie.

John