FANDENS OSSE...
Fra : Freddy Lang

Dato : 02-04-03 17:17

....sagde jeg højt inde i hjelmen. På trods af V2'erens ellers effektive
motorbremsning, og en masse ABS-agtig brug af begge bremser, tabte jeg
alligevel slaget til kombinationen af inerti fra omkring 270 kg MC +
chauffør samt våd svensker-asfalt. Jeg sagde det igen, da jeg lidt efter
stod af cyklen, som jeg havde parkeret bag ved den sølvfarvede Escort.
Det skete i morges, på vej til arbejde. Jeg var på vej hen til en
rundkørsel, og kørte ikke for stærkt. I hvert fald ikke
hastighedsgrænse-overskridende, og det var endda i byzone. Men der har
alligevel været for meget fart på, i hvert fald efter forholdene. Resultatet
blev, at jeg havnede oppe bag i føromtalte Escort.
Bilen "slap" med en knust venstre baglygte, samt to ridser på hhv. fem og ti
centimeter i den sorte plastickofanger. Ingen ridser i lakken. SV'eren har
fået en del (nogle af dem dybe) ridser og skrammer i langtlys-glasset, samt
nogle ridser i kåben (omkring omtalte lygteglas), samt en lillebitte
afskrabning helt ude på spidsen af forskærmen.
Jeg præsterede heldigvis at blive siddende på cyklen, og også at holde den
oprejst (farten VAR virkelig ikke ret høj), så der er som sådan ikke sket
funktionel/mekanisk skade. Men det er alligevel p***e-træls. For mig er min
dejlige, sorte skønhed jo stadig en ny cykel, selvom jeg sanrt har haft den
i to år. Nåja, en skønhed med et blåt øje, måske.

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre ved situationen endnu. Min
forsikringsmand er først at træffe i morgen. Og Escort'en skal også en tur
på værksted og have skaderne gjort op. Men en komplet baglygte og en ny
bagkofanger (helt sikkert 100% originale), samt nogle mekanikertimer skal
nok løbe op. Jeg ved ikke med SV'eren, der er jo tale om nogle kåbedele, som
i det mindste skal spartles, lakeres og have nye stafferinger (originale
klistermærker er vist også temmelig dyre). Og forlygten (jep, det er een
samlet klump, nærlys, fjernlys, paraboler, linser, glas og hele svineriet)
koster i sig selv 2145,-. Så enden på det hele bliver sikkert, at
forsikringen kommer til at æde gildet. Det hele kommer vist let til at
overstige min selvrisiko. Og så hudt jeg visker, taber jeg ikke trin. Men nu
får vi se... det var jo egentlig tanken at SV'eren skulle gøres til genstand
for et projekt til næste vinter, med bundkåbe, omlakering og måske et par
andre små, sjove ting...

Anyway, jeg smider lige et par billeder i dk.binaer.dk af "skrammerne"...
blot hvis nogen skulle være interesserede i at se dem... Jeg skal prøve at
holde jer opdaterede med sagens videre forløb.

--

Freddy (som ærgrer sig gul og blå... *pis osse*)
SV 650 S-K1 (som trænger til en tur med sminkekassen)

Fra : Jake

Dato : 02-04-03 19:11

Det er fandme surt ;o( Det er godt, der ikke skete personskade
og så af alle biler en Escort hvor uheldig kan man være

/Jake

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 02-04-03 20:18

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre ved situationen endnu. Min
> forsikringsmand er først at træffe i morgen. Og Escort'en skal også en tur

Argh.... Surt!

Min erfaring (en 100% koldbøtte med en GS500 E for et par år siden) siger,
at med mindre den samlede pris for erstatning er under kr. 20.000, så betal
det selv. Især hvis du taber bonus, tænk på hvis du skal skifte til
større/dyrere mc senere, så vil tab af bonustrin gøre ekstra ondt.

En stor portion sympati herfra....

Mvh.

Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 02-04-03 20:38

Fra : Freddy Lang

Dato : 02-04-03 21:25

diablo de la velocidad wrote:
> [...]

Nej, desværre. Nogle af dem er temmelig meget dybere end det umiddelbart ser
ud til. Det var forlygten, som smadrede modpartens baglygte, og det knuste
plastic har et par steder direkte skåret sig ind i mit forlygteglas. Men jeg
har overvejet at ringe til et af de firmaer, som "limer" stenslag og den
slags i bilruder, for at høre, om de eventuelt også har mulighed for at
reparere et forlygteglas i plexi (eller hvad nu er, lygteglasset er lavet
af).

Men derudover har du ret, de fleste af ridserne er vist bare overfladiske,
noget af det er vist endda rester af Escort'ens baglys, som simpelthen er
smeltet på mit lygteglas ved sammenstødet. Og det burde umiddelbart være
forholdsvis let at fjerne.

Men jeg vil stadig lige vente, til jeg har vendt sagen med min
forsikringsmand. Og har hørt, hvad det koster at lave Escort'en. Hvis det
bliver lige så dyrt som, eller dyrere end, min selvrisiko, kan jeg lige så
godt få hele skidtet lavet ordentligt ved en forhandler.

Fra : hj3

Dato : 02-04-03 20:20

dk.binaer.dk ??? Hvor er det.?
mvh hj3.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=180

http://www.kandu.dk/

Fra : Freddy Lang

Dato : 02-04-03 20:37

hj3 wrote:
> dk.binaer.dk ??? Hvor er det.?

(DOH!!)

dk.binaer.motor

....jeg er sikkert stadig mentalt rystet efter uheldet...

Fra : wheeler

Dato : 02-04-03 21:38

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk>

....bla..bla....

Havde det så været sidst på sæsonen
Godt der ikke skete personskade

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65r

Fra : Freddy Lang

Dato : 02-04-03 21:53

wheeler wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk>
>
> ...bla..bla....
>
> Havde det så været sidst på sæsonen
> Godt der ikke skete personskade

Ja, så absolut. Mht. cyklen er det nu heller ikke så slemt. Det er jo
heldigvis rent kosmetisk, så jeg kan sagtens køre på den. Men det er stadig
surt, træls, bittert, ærgerligt. Men du ved... når der høvles, kommer der
spåner...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 03-04-03 07:54

jeg lavede for en 5-6 år siden en2 cm ridse i en lakeret golf
kofanger......det kostede knabt 4000 i følge forsikringen

jeg ville lade være med at bruge forsikringen(hvis prisen er under den
totale omkostning)...med chanche for at gå ned i trin samt forhøjelse af
præmie/tab af bonus. da jeg væltede faldt jeg 2 trin i klasse og det koster
mig 12kkr over 2 år at nå det niveau som jeg var på (elite), samt selvrisiko
på 3600, og en hulens masse bøvl med dem som i alt nok har kostet noget nær
3 hele arbejdsdage 3000+ kr dvs godt 18kkr for mit vedkommende....hertil
kommer at du bliver noteret for uheld på deres fælles liste....så hvis du
skal have ny cykel på et tidspunkt kan det godt blive endnu dyrere......

de ridser der er i dit forlygte plexiglas.....når man sårn støder
plexiglas/lexan så får det hurtigt en "skyet/mælkefarve" look....dette kan
fjernes med varme, en lilel gasbrænder eller en gasloddekolbe er som regel
nok til at fjerne det meste, men pas på for meget og så smelter plasticken.
hvis riserne ikke er så dype at der kan trænge vand ind i lygten...så kan du
jo slibe dem så de er svære at se......men igen det er et spg om du vil være
irreteret over det hver gang du kører aften tur og kan se ridser projekteret
ned på vejbanen...

men sikken et held der ikke skete noget med dig.....

Lasse
Mille & Karin