Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra billede -> kalender
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 02-04-03 16:35

Hejsa.

Jeg har et baggrundsbillede på skrivebordet som jeg gerne vil lave til en
kalender.

Kan jeg lave det vha. f.eks. Photoshop eller Paint Shop Pro så det ser pænt
og godt ud og hvordan, eller skal jeg have fat i et andet program?
Det skal helst ikke være for dyrt og hvis jeg KAN bruge et af de to andre
programmer er det at foretrække da jeg adgang til disse.

Jeg har lagt et eksempel i dk.binaer under "Kalender" hvor man kan se hvad
det er jeg vil opnå dog med den ændring at jeg kun vil have EN mdr. af gange
vist.

Mvh.

Kenneth

Fra : Madsen

Dato : 03-04-03 06:40

On Wed, 2 Apr 2003 17:34:53 +0200, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>det er jeg vil opnå dog med den ændring at jeg kun vil have EN mdr. af gange

Hej

Det gratis program Webshots kan gøre det for dig helt automatisk.
Den skifter endda selv kalenderen ud hver måned og markerer
dagens dato hver dag.
www.webshots.com
Jeg bruger selv programmet på både Windows98 og NT, så
det kan sikkert også køre XP

mvh Madsen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 03-04-03 13:16

> [...]
> dagens dato hver dag.
> www.webshots.com
> Jeg bruger selv programmet på både Windows98 og NT, så

Takker Madsen.

Jeg prøver programmet og ser om det er det jeg har ledt efter.

Mvh.

Kenneth

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 03-04-03 14:19

> [...]
> dagens dato hver dag.
> www.webshots.com
> Jeg bruger selv programmet på både Windows98 og NT, så

Hmmm, det var desværre ikke det jeg var ude efter. Der er for få muligheder
for at man selv kan manipulere med billedet/kalenderen.

Mvh.

Kenneth

Fra : Madsen

Dato : 03-04-03 19:04

On Thu, 3 Apr 2003 15:19:21 +0200, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Hmmm, det var desværre ikke det jeg var ude efter. Der er for få muligheder
>for at man selv kan manipulere med billedet/kalenderen.

OK, nu skrev du jo ikke at du ville manipulere med billedet,
men bare at du ville lave en kalender der viste en måned
ad gangen og det er jo lige det Webshots kan.
Det er da rigtigt at der ikke kan ændres en hel masse ved
kalenderen. Kun størrelsen på den og antallet af måneder.

Beklager det ikke lige var det du var ude efter.

mvh Madsen