Højtryksspuler i SuperBrugsen
Fra : Nick

Dato : 02-04-03 15:06

De har en lille fætter på tilbud til 399,-.

Det lykkedes mig at finde ud af, at den drøner 6,6 liter igennem i minuttet
med ettryk på 70 bar.

Det er sikkert ikke meget, men er det nok til alm. rengøring af tage,
fliser, bil-hjul m.m.?

/Nick

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 02-04-03 15:15

On Wed, 2 Apr 2003 16:05:45 +0200, "Nick" <news@SLETMIGskuden.dk>
wrote:

>Det er sikkert ikke meget, men er det nok til alm. rengøring af tage,
>fliser, bil-hjul m.m.?

Man må aldrig bruge en højtryksrenser på bilhjul, idet sandkorn kan
blive blæst ind i calibrene. Du kan selvfølgelig ha' ment løse fælge..

/Mogens

Fra : Holten

Dato : 02-04-03 19:05

"Mogen$ Knud$en" <dkfritidbil@SLETTESe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Man må aldrig bruge en højtryksrenser på bilhjul, idet sandkorn kan
> blive blæst ind i calibrene. Du kan selvfølgelig ha' ment løse fælge..

????

Hvordan kan det så være, at mange vaskemaskiner netop bruger højtryk til
vask af hjul ??

MVH

Holten
Der i 10 år har brugt 120 bar mod alle mine biler.

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 03-04-03 15:45

On Wed, 2 Apr 2003 20:05:17 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

>???? - Hvordan kan det så være, at mange vaskemaskiner netop bruger højtryk til
>vask af hjul ??

Også uforståeligt, men strålens vinkling har noget at sige...

>Der i 10 år har brugt 120 bar mod alle mine biler.

Lucky you :)
Lakken tager skade af for meget højtryksspul, men nu har du jo ikke
sine biler så længe

/Mogens

Fra : Calle.

Dato : 02-04-03 20:30

Mogen$ Knud$en wrote:

> Man må aldrig bruge en højtryksrenser på bilhjul, idet sandkorn kan
> blive blæst ind i calibrene. Du kan selvfølgelig ha' ment løse fælge..

Hvordan vil du få dem derind, din pakdåse/Manchet skulle da gerne holde
det ude.
Hvorfor tror du de nyere vaskehaller ikke har hjulbørster længere? Netop
fordi de højtryksspuler fælgene.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-04-03 00:50

Calle. wrote:
> [...]
gerne
> holde det ude.
> Hvorfor tror du de nyere vaskehaller ikke har hjulbørster

....har en gang for mange år siden brugt en højtryksrenser til at
rense min Yamaha 6½ med - bagefter var mine forreste
bremsecalibre forvandlet til noget on / off-halløj :-/

....har dog ikke haft problemer med bilen i vaskehallen - men dér
kommer strålen måske osse vinkelret ind...
Hans

Fra : Nick

Dato : 03-04-03 06:54

Det er spændende med en snak om vaskemaskiner og bil-hjul (...) men jeg var
nu mere interesseret i at høre om en højtryksspuler med 70 bar tryk i det
hele taget kan bruges til noget fornuftigt...?

Hvad er jeres erfaringer - jer der har en?

/Nick

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-04-03 07:22

"Nick" skrev...
> [...]
> nu mere interesseret i at høre om en højtryksspuler med 70 bar tryk i det
> hele taget kan bruges til noget fornuftigt...?

Jeg har en på 100 bar. Den er istand til at blæse
en plastic havestol fra den ene ende af haven til den anden
Mindre tryk betyder bare at du skal tættere på med strålen,
hvilket igen vil sige at du får et noget mindre arbejdsområde.
Hvis man kan leve med at tingene tager ca dobbelt så lang
tid at rengøre, ville jeg ikke betænke mig på at købe den.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply