RAM igen igen...
Fra : Thomas

Dato : 21-03-01 11:30

Kan det virkelig passe, at der er en kæmpe prisforskel på 128 MB og 256 MB
ram til en G4 titanium? 128 koster omkring 500,- hvor 256 koster 2500 - 3000
det lyder jo helt vildt i mine ører, men det skulle jo ikke være første gang
jeg bliver overrasket over at lige netop det jeg skal bruge er 5-6 gange
dyrere end det brude være...

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-01 17:10

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
> jeg bliver overrasket over at lige netop det jeg skal bruge er 5-6 gange

Ja, der er stor forskel, da Tibook'en ikke kan bruge 2" klodser.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Hammerhead

Dato : 21-03-01 17:37

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Kan det virkelig passe, at der er en kæmpe prisforskel på 128 MB og 256 MB
> ram til en G4 titanium?

Muligvis, SO-DIMMs kan være krydrede...

> [...]
> jeg bliver overrasket over at lige netop det jeg skal bruge er 5-6 gange

OK - det lyder ekstremt.

--
- Peter - titancity.com

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 21-03-01 18:43

Jammen er det ikke de samme dimser som til Pismo og Bronce-keyboard. Jeg har
nemlig studset over den samme forskel - som er lidt mindre hos
ComputerStore, mest fordi 128'erne er lidt dyre! Men at det osse er dem der
skal bruges i G4 gør måske at de snart falder lidt i pris??

MiK

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-01 21:10

Mikael Kristiansen <leakim@get2net.dk> wrote:

> Jammen er det ikke de samme dimser som til Pismo og Bronce-keyboard. Jeg har
> nemlig studset over den samme forskel - som er lidt mindre hos
> ComputerStore, mest fordi 128'erne er lidt dyre!

jo, men begge de gamle modeller kan tage 2" klodser.
Desuden er det altid de mest solgt klodser, der er billigst Pt er det
128'ere der er billigst. eks er 1x128 pt billigere end 2x64. For et år
siden var 2x64 og 4x32 billigere end 1x128

> Men at det osse er dem der skal bruges i G4 gør måske at de snart falder
> lidt i pris??

har intet at sige, det er den samme ram som bruges i mange andre
bærbare.

Fra : Hammerhead

Dato : 21-03-01 21:51

> [...]

> ComputerStore, mest fordi 128'erne er lidt dyre! Men at det osse er dem der
> skal bruges i G4 gør måske at de snart falder lidt i pris??

Jeg tror disse 3 bærbare bruger samme RAM.

--
- Peter - titancity.com