Afgift???
Fra : Ultimativos

Dato : 02-04-03 08:20

Jeg kan købe en 125ér for 4500,- kr. Problemet er blot, at der ikke er
betalt afgift på motorcyklen. Kan man selv beregne hvor meget en sådan
afgift kan beløbe sig? Eller er der nogen her i gruppen der tør komme med et
bud? Motorcyklen er som sagt en 125ér, årgang ´77, har kørt 10.000 km.og
koster som sagt 4.500,- kr.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-04-03 08:36

> [...]
et
> bud? Motorcyklen er som sagt en 125ér, årgang ´77, har kørt 10.000 km.og

Undersøg hvad en model af samme type og stand koster, f.eks. i Den Blå Avis.
60% af denne pris svarer ca. til den afgift du skal betale.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : armand

Dato : 02-04-03 10:42

Ultimativos wrote:

> [...]
> bud? Motorcyklen er som sagt en 125ér, årgang ´77, har kørt 10.000 km.og

4.500,- kan lyde af lidt; men til sammenligning sælges selv så gamle
250'ere sjældent til under 10.000,-, hvorved der ikke er særligt meget
respit til afgiften.
Alderen kan dog medføre at afgiften ligger vel under det sædvanligt
værende 2/3 af listeprisen (Den Blå Avis!), så det er nok værd at forhøre
sig ved T&S om det faktiske beløb!
For at få T&S i tale skal man indsende en blanket (som kan printes ud fra
T&S' hjemmeside)samt en kopi af modellens papirer, og sidstnævnte kan du
vel nok skaffe nu du allerede har været i kontakt med sælger :-/
T&S svarer relativt hurtigt, så det er slet ikke så håbløst endda - Ryg på!

I det seneste Bike er der en arikel omkring egen-import/registrering,
ligesom at emnet har været oppe her på gruppen utallige gange - Gå ind på
Google - gruops/grupper og fisk dk.fritid.motorcykel frem hvorefter du
søger på f.eks "afgift" eller "T&S"!!

Lidt nysgerrig:
Hvilken 125'er drejer det sig om??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 02-04-03 22:00

armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Lidt nysgerrig:
> Hvilken 125'er drejer det sig om??

Jeg husker kun GT125'eren fra Suzuki's palette de år (hvor jeg købte min
første motorcykel!)!
Hvis det er den RG 125 der nævnes fra anden side, eller for den sags skyld
en endnu mere kuriøs model, som ikke er importeret og solgt officielt
herhjemme, så bør du holde dig fra den: Der er betragteligt mere bøvl og
økonomiske udgifter ved at få en sådan igennem systemet, og prislejet lægger
ikke op til et par tusinde kr's meromkostninger til fremskaffelse af papirer
og alskens godkendelser!

Kort og godt:
Hvis ikke at det er en GT125, så træk følehornene til dig:-|

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-04-03 14:56

Ultimativos" <"prikke@email.dk wrote:
> [...]
> med et bud? Motorcyklen er som sagt en 125ér, årgang ´77, har kørt
> 10.000 km.og koster som sagt 4.500,- kr.

Det skulle vel aldrig være den gamle svend de har stående hos Auto 85 i
Nøvling?
Mener det er en RG125 ?
Afgiften vil jeg tro, ligger på 4-5000kr , men jeg vil ikke hænges op på
det. Det er jo en ældre maskine, og
stor og flot er den jo ikke ligefrem.

Mvh Thomas