Spille flere wav'er
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 02-04-03 07:44

Hejsa,

Kan man med sndPlaySound 'mixe' lyde (wav-filer)? Altså f.eks. sætte en lang
lyd igang og så spille en anden oveni? Jeg har leget lidt med de forskellige
Flag i kaldet, men ikke rigtig fundet de vises sten.

Eller er der andre gode metoder til at opnå det samme?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 02-04-03 14:28

"Jeg" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forskellige
> Flag i kaldet, men ikke rigtig fundet de vises sten.

Fald nu ikke over hinanden i bare iver efter at svare.... )

Jeg har selv fundet en løsning:

Sætter en instance af MediaPlayer til at 'spille' i baggrunden og bruger
sndPlaySound-kaldet til at lægge lyd 'oveni'. Med lidt pusleri skal det nok
komme til at fungere.

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 03-04-03 14:13

>Med lidt pusleri skal det nok
> komme til at fungere.
Hej
Lad os bare se løsningen når du er færdig.
vh AZ

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 03-04-03 14:56

"Ditte og Anders Zuschlag" <xzuschlag@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Lad os bare se løsningen når du er færdig.

Færdig bliver man vel aldrig....

Historien er, at jeg skal afspile en række wav'er efter hinanden, så de
tilsammen kommer til at udgøre en sætning eller to - sagt i en 'radio'. I
baggrunden skal ligge en sammenhængende lyd, der illuderer motorlarm i
baggrunden. Hvis 'motorlarmen' lå i de enkelte wav'er, ville man kunne høre
mellemrummene.

I nedenstående kodesnut er 'mp' en reference til MediaPlayer og strengen
's', som er parameter til funktionen, er en semikolon-separeret streng med
de filnavne, der skal spilles. Funktionen Pause venter et antal sekunder.

En videreudvikling vil være, at det ikke er den samme baggrundslyd, der
startes hver gang, men en tilfældig... og så lidt fejl-håndtering

Public Sub SayIt(s As String)
Dim fil() As String
Dim x As Integer

If s = "" Then Exit Sub
mp.Open App.Path & "\brg2.wav"
Pause 1
fil() = Split(s, ";")
For x = 0 To UBound(fil)
sndPlaySound App.Path & "\jek\" & fil(x) & ".wav", SND_SYNC Or
SND_NODEFAULT
Next
Pause 2
mp.Pause