Hvad ser spændende ud lidt fremme i tiden?
Fra : Jesper Winding

Dato : 01-04-03 23:02

Hvad bliver det nye legetøj, hvad venter vi på? nogen der har nogle bud på
noget godt, der ser ud til at ramme markedet indenfor overskuelig fremtid?

--
Jesper

Fra : Janus Olsen

Dato : 01-04-03 23:07

Jesper Winding wrote:
> Hvad bliver det nye legetøj, hvad venter vi på? nogen der har nogle
> bud på noget godt, der ser ud til at ramme markedet indenfor
> [...]
Hej
Siemens M55 og siemens SL55 er et par fede telefoner med hver deres fede
egenskaber.
MVH Janus Olsen

Fra : Jesper Winding

Dato : 02-04-03 01:21

Lidt kedelige er de ikke? og så er kameraet ad'on - hvad med denne her:
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5819,00.html

--
Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-04-03 20:59

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in

> Lidt kedelige er de ikke?

Hvordan kedelige ?

> og så er kameraet ad'on

Ik for at lyde negativ - men hvad er formålet med et kamera i en
telefon ? Skal vi ikke også snart have lysshow og DJ ?:)

> - hvad med
> denne her: http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5819,00.html

Hvorfor ikke købe en gameboy hvis det er det man vil have ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Jesper Winding

Dato : 02-04-03 21:20

Jeg tror folk køber det nye legetøj af forskellige årsager - hvis man bare
ville have en telefon, kunne man nøjes med en af de 1kr. tilbud firmaerne
kører med - andre køber til arbejde, forretningsfolk der skal være online
med den bærbare osv. andre leger med sms'er, spil osv. - så at sige at den
ene måde at købe en telefon på er bedre end den anden er lidt absurd syntes
jeg. Jeg er en af dem der elsker teknik og muligheder som en telefon med en
masse adware giver mig, indtil den keder mig, og jeg så gerne vil prøve
noget andet. Jeg ville da syntes det var fed at have en gameboy teknik i
min - det ville kede mig på et tidspunkt - og så ville jeg begynde at lede
efter en med indbygget DJ :) derefter en der kunne snakke med mig osv. osv.

--
Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-04-03 16:32

> [...]
> tidspunkt - og så ville jeg begynde at lede efter en med
> indbygget DJ :) derefter en der kunne snakke med mig osv. osv.

Fint nok hvis man vil have den slags - jeg kan bare ikke se formålet
med det.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 03-04-03 08:40

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

[snip]

>Hvorfor ikke købe en gameboy hvis det er det man vil have ?

Hvis man vil have en Gameboy, er det naturligvis smartest at købe en
Gameboy. Men hovedfunktionen i Nokia 3300 er nu musik (MP3, AAC og FM
stereo). Man kan dog spille på den via java. Da den blev præsenteret på
CeBIT, sagde Nokia, at telefondelen var en sekundær funktion.

Peter

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-04-03 10:19

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

>Men hovedfunktionen i Nokia 3300 er nu musik (MP3, AAC og FM stereo).

Sagde de noget om hukommelse og om de kommer til at køre på eget Mp3 format
eller regulær - bliver forbindelsen stadig POP porten - og kommer der
firewire på i så fald? (undskyld) men lidt nysgerrig - hvad så du ellers
dernede der så spændende ud?

--
Jesper

Fra : Peter Rongsted

Dato : 03-04-03 11:29

> [...]

>eller regulær - bliver forbindelsen stadig POP porten - og kommer der
>firewire på i så fald? (undskyld) men lidt nysgerrig - hvad så du ellers

Øhh, den link, du selv gav tidligere i tråden, giver svar på de fleste
(hvis ikke alle) dine spørgsmål.

Der er 4,5 Mb hukommelse i telefonen til telefonbog, SMS, MMS, kalender,
java etc. Der er et 64Mb MMC kort med telefonen til MP3 og AAC. Der
følger et USB kabel med. Billedet af telefonen viser en port, som ligner
POP-porten på min 6100.

Jeg var ikke på CeBIT i år. Jeg så pressemødet via webcast.

Peter

Fra : JMo.

Dato : 03-04-03 21:52

> Sagde de noget om hukommelse og om de kommer til at køre på eget Mp3
> format eller regulær

Det ser ud til at den både kan klare LockStream filer og "rigtige" mp3'ere:

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5899,00.html

"You can also drag and drop existing MP3 files to the phone without any
need for data conversion. This you can do by plugging in the USB cable
provided in the sales box."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-04-03 16:31

nospam@rongsted.dk (Peter Rongsted) wrote in

> [...]
> (MP3, AAC og FM stereo). Man kan dog spille på den via java. Da
> den blev præsenteret på CeBIT, sagde Nokia, at telefondelen var

Så er det da også forkert at markedsføre den som en mobiltelefon -
håber jeg ikke de gør!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-04-03 16:37

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>nospam@rongsted.dk (Peter Rongsted) wrote in

>Så er det da også forkert at markedsføre den som en mobiltelefon -
>håber jeg ikke de gør!

De kalder den en Music Phone. Og det passer da meget godt.

Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-04-03 22:19

> De kalder den en Music Phone. Og det passer da meget godt.

Ja det kan gå an.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 02-04-03 01:25

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad bliver det nye legetøj, hvad venter vi på? nogen der har nogle bud på
> noget godt, der ser ud til at ramme markedet indenfor overskuelig fremtid?
GPRS og det at tjekke e-mails på telefonen, der automatisk løber ind, tror
jeg, f.eks. hvert 10.minut...
Om ½ -1 år, tror jeg den er hjemme...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Jesper Winding

Dato : 02-04-03 02:51

Ja det ville være skønt at få mails ind i html - GPRS? du tænker ikke på det
vi har? men en forbedret version? Og forhåbentlig billigere! Først skal vi
have et legetøj der kan udnytte det - De skærme vi har nu og den teknik der
ligger i mobilen virker alt for lille - når de får en chip i, men et
microdrive og en 16 eller 32 bit skærm kan vi begynde at snakke om det. Giv
mig legetøjet først :)

--
Jesper

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 02-04-03 07:26

Jeg venter med længsel på nokia 6220

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 02-04-03 08:14

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

> "Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> GPRS og det at tjekke e-mails på telefonen, der automatisk løber ind, tror
> jeg, f.eks. hvert 10.minut...
> Om ½ -1 år, tror jeg den er hjemme...

Øhmm.... Det gør min telefon da i dag! Nej ok - den checker kun post hver 10
min.

/Lars

Fra : Sebastian Steen

Dato : 02-04-03 09:56

Jesper Winding wrote:
> Hvad bliver det nye legetøj, hvad venter vi på?

Jeg venter på SonyEricsson Z1010:
http://www.sonyericsson.com/Z1010/

Og så selvfølgelig 3G

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : BorreBoy

Dato : 02-04-03 10:05

"Sebastian Steen" <supergnu_salg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg venter på SonyEricsson Z1010:
> http://www.sonyericsson.com/Z1010/

Eller T610.
http://www.sonyericsson.com/t610/

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 02-04-03 13:24

"Sebastian Steen" <supergnu_salg@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg venter på SonyEricsson Z1010:
> http://www.sonyericsson.com/Z1010/

Bare ærgelig at den også bruge Sony Memorystick Duo, der ikke kan gå højere
op end 128 Mb

/Lars

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 02-04-03 15:40

> [...]
> Hvad bliver det nye legetøj, hvad venter vi på? nogen der har nogle
> bud på noget godt, der ser ud til at ramme markedet indenfor

Jeg venter på hvad Telmore finder ud af, omkring direkte salg fra fabrik
til Telmores kunder.

M.v.h
Niels

Fra : Helmut Lotti

Dato : 02-04-03 15:47

> Hvad bliver det nye legetøj, hvad venter vi på? nogen der har nogle bud på
> noget godt, der ser ud til at ramme markedet indenfor overskuelig fremtid?

Neonodes kommende telefon N1, er efter min meneing ganske smart.
Du får en telefon/MP3-afspiller med indbygget kamera til både still-billeder
og videooptagning, trykfølsomt display og en handy størrelse!
Et emne, der, efter min mening, bestemt er værd at tjekke ud!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Jesper Winding

Dato : 02-04-03 17:28

http://www.neonode.com/pdf/n1_infopdfv1.pdf

Ja bestemt et stykke lækkert legetøj - den kendte jeg ikke - takker. Skal
bestemt tjekkes ud.

--
Jesper

Fra : Anders Hougaard

Dato : 03-04-03 22:04

WOOOOOOOOOOOOW!!
....men den mangler Blåtand. Gad vide om man kan køre internetforbindelse via
GPRS fra en bærbar, hvis man tilslutter den med USB?

Mvh

Anders