Andet multimedie
bentjuul 3670
Epson farvelaser?
Fra : Thomas

Dato : 01-04-03 20:24

Nogen der har nogle erfaringer med Epson AcuLaser C900? Der køres kampagne
på dem i øjeblikket til billige priser, så det var måske værd at overveje.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?
http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 Stadig ikke nok trafik?

Fra : Olesen

Dato : 01-04-03 20:56

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har nogle erfaringer med Epson AcuLaser C900? Der køres kampagne
> på dem i øjeblikket til billige priser, så det var måske værd at overveje.

Hvis det er fordi du vil ha' knivskarpe fotos, så er
du på gale vej.

De færreste farvelasere kan gengive noget som bare
er på højde med selv en prisrimelig ink-fotoprinter...

MVH

Fra : :o)

Dato : 01-04-03 20:57

> [...]
> du på gale vej.
>
> De færreste farvelasere kan gengive noget som bare
> er på højde med selv en prisrimelig ink-fotoprinter...

Jamen jeg troede da at en laserprinter var bedre end en ink-jet printer?

De er da væsentlig dyrere?

Mvh
Jane

Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-04-03 21:23

> Jamen jeg troede da at en laserprinter var bedre end en ink-jet printer?

Du er nødt til at anskue det lidt anderledes. Lasere er teknisk anderledes
end inkjet og de er dyrere, men deres outputhastighed er væsentligt højere
og deres pris pr print lavere. Man er nødt til at analysere hvad man har
brug for med hensyn til arkstørrelse/antal/indkøbspris vs stk.
pris/hastighed/kompatibilitet/duplex osv osv for meningsfuldt at kunne vælge
mellem laser og inkjet.
Kh
Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 01-04-03 21:31

"" <grupperne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen jeg troede da at en laserprinter var bedre end en ink-jet printer?
>
> De er da væsentlig dyrere?

Du kan få en HP deskjet ink printer som skriver bedre end
måske den dyreste laser-farveprinter (næsten da)..

Princippet er bedre i blækprintet, da disse har en naturlig
farveblandingseffekt på papiret da det flyder lidt ud og gir
en perfekt blanding af prikkerne.

En laser er så præcis, prikkerne står mere for sig selv
og dermed giver et dårligere og hårdere billede..lyder sært,
men opløsningen er for dårlig i laserprintere...

En farve blækprinter er både billigere i indkøb og drift
da du kan fylde blækpatronerne op igen en del gange,
og så er de lydløse og lugtfri, og første side kommer
nøjagtig så hurtig som de næste 10 *S*

MVH

Fra : Thomas

Dato : 01-04-03 21:49

> En farve blækprinter er både billigere i indkøb og drift
> da du kan fylde blækpatronerne op igen en del gange,
> og så er de lydløse og lugtfri, og første side kommer
> nøjagtig så hurtig som de næste 10 *S*

Det er jo et spørgsmål om hvor mange print du kører, kurven knækker jo på et
tidspunkt for kostprisen pr. print. dertil skal du lægge printhastigheden.
Det er jo ikke sikkert kunden vil vente 5 dage ekstra på sine print fordi de
liiige skal være færdig på en inkjet først.

Fra : Olesen

Dato : 02-04-03 19:28

> [...]
de
> liiige skal være færdig på en inkjet først.

Helt sikkert ikke.
Men visse kunder venter gerne 10 dage for den bedre kvalitet
de kan opnå på eks. en topmodel fra eks. Canon.

MVH

Fra : Thomas

Dato : 03-04-03 08:29

> Helt sikkert ikke.
> Men visse kunder venter gerne 10 dage for den bedre kvalitet
> de kan opnå på eks. en topmodel fra eks. Canon.

Ja, men det er to helt forskellige typer kunder der er tale om. Dem der
gerne venter 10 dage på en bedre kvalitet fra en inkjet printer er i mit
tilfælde dem der i "gamle dage" fik farvebilleder fremkaldt på traditionel
vis, hvor vi i dag ikke fotograferer analogt mere. Kunden kan dog stadig få
et traditionelt papirbillede, men det er ikke ret mange der har behov for
dette.
Vores farvekopimaskine dækker det behov i dag. Kunderne kan få et flot print
til en væsentlig billigere penge end hvis vi skulle levere et farveprint fra
vores Epson inkjet. Men vi er enige om, at printet fra en farvekopimaskine
ikke har samme fotografiske kvalitet som et print på fotopapir fra en
inkjet.

Fra : Thomas

Dato : 01-04-03 21:54

> Hvis det er fordi du vil ha' knivskarpe fotos, så er
> du på gale vej.

Har en A3+ Epson inkjet til den slags.

> De færreste farvelasere kan gengive noget som bare
> er på højde med selv en prisrimelig ink-fotoprinter...

Har en stor farvelaser til den større oplag, det var mere som et alternativ
til de kunder der gerne vil kunne lave print selv (godt klar over at de ikke
får konsistente farver på den billige farvelaser, men de vil omvendt heller
ikke give pengene for ordentlige print på et kalibreret system).

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 04-04-03 21:36

Kender ikke C900, men jeg har en C2000. Den er ikke speciel hurtig
sammenlignet med mange blækprintere og den bruger fakstisk meget strøm og
forskellige forbrugsstoffer (photocelle, toner, fuseroil). Jeg har svært ved
at forestille mig at den mht. til pris pr udskrift kan konkurere med
blækprintere uanset oplag.
Til gengæld er jeg smadderglad for at man ikke behøver at bekymre sig om at
en fugtig hånd kunne ødelægge udskriften, f.eks. når jeg skriver breve eller
fakturaer ud.
mvh
Henrik
www.dintext.dk - streamers og nummerpladerammer med Din Tekst