Ang.kopiering af en eller flere filer nogl~
Fra : Lars

Dato : 01-04-03 19:49

Hej

Hvis jeg skal lave et lille program til kopiering af en eller flere
navngivne filer nogele gange i døgnet jeg vil tro at 1-3x er rigeligt.
Fra en lokalHD til et netværks drev uder en given sti.

Det drejer sig om at jeg har en lille Access DB som jeg bruger som note blok
i vores entre, nu vil jeg gerne have lavet en kopi som backup gerne med 5
dages sikrig af data'en.

Det hele kommer sig af at en gang imellem så går der ged i access databasen
og så manger jeg en ældre kopi til reetablering, da jeg ikke er i huset mage
gange i løbet af ugen så skal der være nogle dage at løbe på.

Jeg har forsøgt mig med en bat fil men jeg har problemer med at få stien
korekt ved længer fil navne, og såkunne jeg måske og så se andvendelse af en
sådant lille program til brug som mini sikkerhede kopierings programme til
min maskine.

Grunde til at jeg har valgt VB er at jeg har fået finger i en ver.6.0 for få
midler. Så hvis nogen kender nogle steder hvor man kan finde lidt tips eller
selv har foreslag.

Og skulle der være en der har været hurtiger end mig og lavet noget
tilsvarende som kunne hjælpe mig vider så ville jeg være taknemelig.

MVH
Lars

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 02-04-03 22:33

Brug fso filesystem objekt

Dim fso As FileSystemObject

fso.CopyFile "c:\temp\database.mdb", "\\server\share\", True