SoundEdit 16 til OS X ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-04-03 19:19

Duer det eller findes der et alternativ ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 01-04-03 19:56

> Duer det eller findes der et alternativ ?

Nej, den er mig bekendt ikke kommet til X - og gør det formentlig heller
ikke.

Men Spark fra TC Works er rigtig godt. ME - udgaven kan faktisk hentes
gratis på:

http://www.tcworks.de/home/content/en/Welcome/render_top

Lars Kr. Sørensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-03 00:33

Hej Jesper

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Duer det

Ja og nej... Programmet + de originalt medleverede plug-ins kan køre i
classic mode under OS X, men 3.-parts plug-ins er noget mere tvivlsomme.

> eller findes der et alternativ ?

Hvis du tænker på multikanal recording/editing, så må svaret indtil
videre nok være et nej, hvis det skal være i en prisklasse, der er til
at betale. Jeg kan ikke helt finde ud af, om Spark ME kan køre
multikanal, det fremgår ikke direkte af omtalen på deres hjemmeside.

Men hvis du tænker alm. stereo - 2-kanals, - ja så er der fler e
alternativer. Det mest udbyggede, og det, der ligner SoundEdit mest er
Amadeus II 3.5.4, som er X-native. Den har faktisk alle de samme
funktioner som SE, men er desuden VST kompatibelt, så alle VST plug-ins
kan bruges til Amadeus. Det er dog endnu ikke alle VST plug-ins - langt
fra endda - der er kommet i enten X-native eller carboniserede
versioner.

mvh. Erik Richard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-04-03 07:38

jesper@gylling.net ([2900] jesper haaber gylling) writes:
>Duer det eller findes der et alternativ ?

Spark. Det kan, hvad du skal bruge - og det kan samarbejde direkte med
toast.

Mvh Ben