Ny MC-afgift.....
Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 01-04-03 18:58

Hej alle!

Jeg har lige købt en gammel bil og i den forbindelse meldt mig ind i
Automobilforeningen FDM, for at kunne benytte mig af deres tilbud på
brugtvognseftersyn, juridisk bistand osv. og i forbindelse med det har jeg
modtaget en folder med info og bl.a. det nyeste nr. af bladet Motor.

I dette blad er der en mindre notits (det er jo også et bilblad) på side 43,
hvor der omtales et forslag til en ny afgift. Da det omhandler MC'er er det
ikke så udførligt beskrevet, men det som det går ud på er at man vil lægge
en ekstra "vægtafgift" (på 200kr pr. ½år) på MC hvor bagdækket er over 170mm
bredt, da man åbentbart mener at bredden af dækket er ligefrem proportionalt
med sliddet på kørebanen.

Kan dette virkelig være rimeligt......

mvh. Boldreel
som forresten skulle hilse fra RanSlirpa

--
mvh. Boldreel
www.RaptorMC.dk

Fjern X i mailadresse

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 01-04-03 19:08

"Boldreel - RaptorMC.dk" <boldreel@mail.dkX> wrote in message
> [...]
>
> Kan dette virkelig være rimeligt......
>

> mvh. Boldreel
> som forresten skulle hilse fra RanSlirpa

Skulle mc'er betale for slid på veje (beregnet ift. biler, lastbiler osv)
vha. vægtafgift, burde mc'er betale x/10.000, biler x/1000 og lastbiler x kr
pr. år.

160 mm er da også nok

mvh Erland

Fra : Tony

Dato : 01-04-03 19:10

> [...]
170mm
> bredt, da man åbentbart mener at bredden af dækket er ligefrem

Måske er der relation mellem at det er nyeste nummer og dags dato

Tony

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-04-03 19:12

Boldreel - RaptorMC.dk wrote:

> Kan dette virkelig være rimeligt......

Aprilsnaaar!!! ????

--
Tony

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-04-03 20:20

"Tony Lorentzen" <tonylorentzenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aprilsnaaar!!! ????

DET tror jeg også!

Rittig

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 01-04-03 20:30

Claus Rittig wrote:
> "Tony Lorentzen" <tonylorentzenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:b6ckp0$6iu$1@news.cybercity.dk...

> DET tror jeg også!
>
> Rittig

*LOL*
--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Brian W.

Dato : 02-04-03 14:26

Boldreel - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
>
> Kan dette virkelig være rimeligt......
>

> mvh. Boldreel
> som forresten skulle hilse fra RanSlirpa

Hehe måske det kunne være en aprilsnar....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Hekto

Dato : 02-04-03 14:47

In article <3e8ae4ec$0$29522$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
Brian.wX@mail1.stofanet.dk says...

> Hehe måske det kunne være en aprilsnar....

Ja ..... måske?????
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 SOLGT!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 01:00

> Ja ..... måske?????

og så igen... Er det??
(her tænker jeg på den forskelsbehandling vi møder ved afgiftsberegning vs.
bilernes afgiftberegning -
samt i.f.t. med sikkerhedsudstyr. Biler bliver billigere hvis de har ABS,
Airbags og katalysator... Hvad
gør motorcykler???)

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 03-04-03 10:22

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilernes afgiftberegning -
> samt i.f.t. med sikkerhedsudstyr. Biler bliver billigere hvis de har ABS,

Hejsa

Ja det var nu ment som en aprilsnar.....
.....håber ikke jeg har givet nogen på Chr-borg "gode ideer" ;-|

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

(fjern x i mail-adresse)