Angående forsikring og Heste
Fra : Michael Preben Dunca~

Dato : 01-04-03 18:35

Er det påkrævet af tegne en Heste ansvarsforsikring lige som man skal
have til en hund, eller det frivilligt?

Hvis en hest påføre skade på andre, hvordan står den skaderamte
så, hvad angår erstatning, hvis ejeren ikke har en forsikring.

på forhånd tak

--
Michael Duncan
Duncan-Bendix@mail.tele.dk

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-04-03 22:55

"Michael Preben Duncan-Bendix" <Duncan-Bendix@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e89cdd1$0$10383$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvis en hest påføre skade på andre, hvordan står den skaderamte
> så, hvad angår erstatning, hvis ejeren ikke har en forsikring.

Hmmm... jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt hev fat i Tryg for at høre om
jeg var nødt til at have en speciel forsikring til min hest. Det var jeg
ikke; hvis den lavede noget galt dækkede min egen forsikring. Det var kun
hvis jeg ville "kaskoforsikre" (kan man det?) min hest, at jeg skulle tegne
en ny. Det gjorde jeg så ikke, da den er temmeligt gammel og ikke er mange
penge værd.

Men prøv da at ringe til Trygs hesteafdeling på tlf. 45 20 97 30 eller
hestekonsulenten direkte på tlf. 45 20 97 36.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-04-03 23:00

> [...]
>
> Hvis en hest påføre skade på andre, hvordan står den skaderamte
> så, hvad angår erstatning, hvis ejeren ikke har en forsikring.

Fandt lige et link:
http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaAndreHestDaekninge

Har kun skimmet teksten - måske jeg har fået galt fat i noget (jvf. den
anden meddelelse)? Men prøv da at tage en snak med hestekonsulenten.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Musen

Dato : 03-04-03 21:45

> Er det påkrævet af tegne en Heste ansvarsforsikring lige som man skal
> have til en hund, eller det frivilligt?

Det er helt frivilligt.

> Hvis en hest påføre skade på andre, hvordan står den skaderamte
> så, hvad angår erstatning, hvis ejeren ikke har en forsikring.

Vi snakkede faktisk med vores forsikringsselskab om det sidst vi gennemgik
vores forsikringer,og rent faktisk viste det sig, at hvis vores hest render
ud af en indhegning hvor der ikke er huller eller mangler i hegnet, og hvor
der iøvrigt er strøm i, og den løber ud og laver skade på en bil, ja så er
det faktisk bilejerens ansvar!! Dette gælder også, hvis jeg kommer ridende
og der kommer en forbikørende bil, som hesten sparker ud efter og laver en
skade på....
Det lyder ret utroligt synes jeg, men ikke desto mindre kunne vores
forsikringsmand vise os det sort på hvidt!!

Venlig hilsen Musen