Puch + horn
Fra : MiRaCuLiX

Dato : 01-04-03 17:38

Hej,

Jeg har lige købt et horn, til min puch maxi..
Jeg fik at vide at man sagtens kunne buge et horn på sådan en..
Det kan man også godt!! men kun når lyset er slukket..
Er der nogen der har prøvet det samme, og ved hvad jeg skal gøre??

/ Kasper

Fra : Calle.

Dato : 01-04-03 17:45

MiRaCuLiX wrote:
> [...]
> Det kan man også godt!! men kun når lyset er slukket..
> Er der nogen der har prøvet det samme, og ved hvad jeg skal gøre??

Du har forbundet det forkert, så den trækker stel gennem din pære.
Den en ledning skal til stellet, den anden til den der går fra motor og
op til kontakten.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 05-04-03 17:57

Hej igen!

Nu har jeg prøvet alt, men det virker stadig ikke..
Er andet jeg måske kunne gøre?

/Kasper

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 05-04-03 18:30

"MiRaCuLiX" <Kalle2@_nolspam_mailme.dk> skrev i
> Nu har jeg prøvet alt, men det virker stadig ikke..
> Er andet jeg måske kunne gøre?

Har du købt hornet hos thansen?, de er ikke blege for at sælge 12volts horn
som 6volt, bare lige en mulig forklaring.
mvh tp

Fra : Calle.

Dato : 05-04-03 20:38

MiRaCuLiX wrote:
> Hej igen!
>
> Nu har jeg prøvet alt, men det virker stadig ikke..
> Er andet jeg måske kunne gøre?

er du sikker på, at det er et 12 Volts horn du har fået?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 05-04-03 20:47

Calle. wrote:

> er du sikker på, at det er et 12 Volts horn du har fået?

jeg mente selvfølgelig 6V og IKKE 12 volt.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 06-04-03 10:58

der står på det at det er 6 volt..
Og ja, det er købt hos thansen..
Jeg forstår det ikke... ?
Prøvede at tage strøm helt nede fra motoren,
og stel fra kontakten, til fodhviler..
Men den ville stadig kun med lyset slukket..

Fra : Calle.

Dato : 06-04-03 12:46

MiRaCuLiX wrote:
> [...]
> Prøvede at tage strøm helt nede fra motoren,
> og stel fra kontakten, til fodhviler..
> Men den ville stadig kun med lyset slukket..

Det er fordi, at du tager stel et forkert sted. Stel er stellet på
Maxien, den har ingen stelledninger, og der er heller ikke stel ved
kontakten, som du har brugt. Sæt en kabelsko med øje på stelledningen,
og sæt den fast under en skrue et sted på stellet (husk der ikke må være
maling på stedet, da det ikke vil give forbindelse.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Erling Jensen

Dato : 06-04-03 15:42

Hvis jeg husker ret er Maxi'en født med ringeklokke, så er lysspolen jo nok
ikke kraftig nok til at give strøm til et horn også, næ du køb en ekstra
spole,( thansen 52101100 ) træk en ledning og bingo du har begge dele.

mvh
Erling

Fra : Robin

Dato : 15-04-03 12:34

Du kan jo evt. koble den direkte på det som giver strøm til puchen.. Ved
ikke helt om der er batteri på sådan en??
Men, så bare smid en lille "kontakt" som du ka trykke på..

Der sker jo intet ved at lave lidt hjemmefiks :)