Støj i Schubert Concept hjelm?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-04-03 16:54

Jeg overvejer lidt at udskifte min snart alt for gamle Shark hjelm med
en Schubert Concept hjelm.

Er der nogen der har erfaringer med støj i sådan en hjelm sammenlignet
med en Shark Indy RS2?

Jeg synes selv Shark'en er i den lidt støjende ende, uden jeg dog har
det helt store sammenligningsgrundlag.
Concept'en ser til gengæld ret god ud med den store dækkeflade under
hagen, men det er så en flip-up der skulle være mere støjende :/

Anyone know?

Jeg synes ikke rigtig jeg vil tage ud og købe en bare for at få pengene
tilbage når jeg har støjtestet den og så købe den til 800 mindre hos
Louis.de... så meget moral har jeg dog

/Robert

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-04-03 17:05

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
> [...]
> Concept'en ser til gengæld ret god ud med den store dækkeflade under
> hagen, men det er så en flip-up der skulle være mere støjende :/

Har aldrig prøvet Shark Indy 2. Men har selv en Concept. JEPS den er
støjende, og kørte du ofte hurtigt dvs. over 100km/t på længere ture, vil
jeg nok finde en hjelm der er bedre støjdæmpet. Men den indbyggede solbrille
er dog simpelthen genial

Tag dog lige et kig på Schuberts andre hjelme,,, mener de pønser på en
afløser til Concepten.

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-04-03 17:21

Anders Thorup
skrev i news:b6cdb1$2uui$1@news.cybercity.dk
> [...]
> indbyggede solbrille er dog simpelthen genial
>
> Tag dog lige et kig på Schuberts andre hjelme,,, mener de pønser på en

Enig - har også en concept, lægger dog mærke til at det mestendels er
turbulensen fra kåbeglasset der får den til at støje mest - stikker man
hovedet godt op, minimeres støjen væsentligt. Kører altid med
ørepropper.

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 01-04-03 18:09

"Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> turbulensen fra kåbeglasset der får den til at støje mest - stikker man
> hovedet godt op, minimeres støjen væsentligt. Kører altid med

Ja - samme erfaring.
Meget kraftig vindstøj pga turbulens fra min "kåbe", eller rettere
vindskærm.

--
M.v.h.
Poul Tyrrell

Fra : Hans Olsen

Dato : 01-04-03 18:20

Hej
Jeg har foretaget mange forsøg med vindskærm - støj - hjelm.
den værste kombination, får man med en mellem stor vindskærm og en
full face "klap op hjelm"

Jeg har ved ca. 110 km t. prøvet at slå visiret op - og straks faldt
støjen gevaldig, ergo larmer selve visiret meget med en klapren.
Da jeg afmonterede vindskærmen, var der kun en let til kraftig susen.
Vindskærme laver en frygtelig turbulens omkring visiret.
Andre har sikkert andre erfaringer, dette kun hvad jeg har
oplevet.
MVH
Hans Olsen

Fra : Armand

Dato : 01-04-03 22:37

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> Tag dog lige et kig på Schuberts andre hjelme,,, mener de pønser på en
> afløser til Concepten.

Måske nok, men så bliver de vel så meget billigere :-/
Aprospos, så har louis tilbud på Sch. Concept lige nu: 270? (= lidt over
2.000,- kr)
Link: www.louis.de - forsiden!

Forøvrigt er der også AGV Ghost glasfiberhjelme i adskillelige
farvekombinationer til 100 - 120 ? (750 - 900 kr!)!
Link: http://makeashorterlink.com/?U59821D04

--
Armand.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-04-03 03:06

Armand wrote:
> Aprospos, så har louis tilbud på Sch. Concept lige nu: 270? (= lidt
> over
> 2.000,- kr)
> Link: www.louis.de - forsiden!

Ja, det er et godt tilbud. Og lige til orientering for de som måtte være
interesserede, så sælger Enghave Motor sit restlager af Schubert
Concept-hjelme ud til 2.000,- kr/stk. Det er jo lidt tættere på end Tyskland,
og så kan man prøve den rigtige størrelse, før man bestiller.

Hvorfor sælger Enghave til den pris? Det er udelukkende af politiske årsager
efter at Suzuki-importøren har overtaget biksen, og de vil nu ikke føre
mærker, som konkurrerer kraftigt mod deres egne.

--
Claus Rolsted - med ny Concept-hjelm fra Enghave. Damn den solbrille er fed.
Men hjelmen støjer noget, synes jeg.

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Esben Bøll

Dato : 14-04-03 11:58

Er det denne har hjælm du mener eller findes der også en anden model.!!

Esben Bøll
XJ900 til salg

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-05-03 12:50

Esben Bøll wrote:
> Er det denne har hjælm du mener eller findes der også en anden
> model.!!

Ja, det er Schubert Concept-hjelmen, som støjer pænt meget pga
turbulens/vindstøj. Men så er der jo altid ørepropper...

Beklager det sene svar, men jeg har (og har stadig) eksamens-travlt.

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Mac

Dato : 01-04-03 23:09

> [...]
> Concept'en ser til gengæld ret god ud med den store dækkeflade under
> hagen, men det er så en flip-up der skulle være mere støjende :/

Er der nogen der kender den nye S-1 model
(http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.filereader?3e8a0d71043479e02717ac1
72c250666+DE/products/34311&2D2065506) det kan være at der ikke er så meget
støj i denne, da det ikke er en "åben-lukke leg politimand model" men stadig
med solbriller som jeg syntes er totalt smart.

Allan

Fra : Peter

Dato : 02-04-03 12:56

Samme problem med Nolan klaphjælm. Jeg ville ikke købe den igen. Forsøger
mig netop i dag med at indklæbe lidt liggeudnerlag under ørerne for at se om
det hjælper (men nu regner det sgu, så ingen prøvetur i dag). Kører med
ørepropper, men ville være rart om det kunne undgås på korte ture med en
mere støjdæmpet hjælm. Nogen forslag til en bedre hjælm, skal jeg helt
glemme klaphjælme?
Har pillet vindspejlet af for at undgå turbolæns-støj, men savner nu det
rigtige look.
Pas nu på ørerne derude- tinitus er en plage!!!

Peter
Guzzi Nevada