nav fri fælge
Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 01-04-03 16:06

jeg så for et par år side et foto af 2 motorcykler med nav fri fælge ( og
nej dette er ikke en aprilsnar )
er der nogen herinde der kan huske noget om det, det var vist nok en
englænder der fandt på det..
jeg kunne godt bruge nogle fotos eller links

--

Med Venlig Hilsen
Kaj Gasseholm

Der tages forbehol for tasdefegl

"If you can't do the time, don't do the crime".

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-04-03 17:58

> [...]
> englænder der fandt på det..
> jeg kunne godt bruge nogle fotos eller links

Det eneste jeg mindes var, at det vistnok var en BMW. Det er i et Bil
Magasinet, jeg har et sted, jeg må lige kigge efter det...

// Troels

Fra : Tony

Dato : 01-04-03 18:18

Det første jeg kom i tanke om var sbarro
http://www.burningart.com/meico/motoproto/sbarro.html

Her er noget chopperprojekt
http://www.choppersinc.com/projectbikes/?k=hublessknuck&g=1

Tony

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-04-03 18:34

> Det første jeg kom i tanke om var sbarro
> http://www.burningart.com/meico/motoproto/sbarro.html

Har tænkt og tænkt... Det var Sbarro.. De viste cyklen i BilMagasinet sammen
med en eller anden bil baseret på noget motorcykelmotor... En hel artikel om
Sbarro.

// Troels

Fra : Tony

Dato : 01-04-03 18:42

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sammen
> med en eller anden bil baseret på noget motorcykelmotor... En hel artikel

Men det er da tussegammelt. Det er da mange år siden det var nyheder?

Bilen med mc-motorer; var det en golf med 2 kawasaki-motorer? Hvidglødende i
snuden, og rødglødende bagtil. Det er et projekt fra 1982.

Tony

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-04-03 18:45

> Men det er da tussegammelt. Det er da mange år siden det var nyheder?

Jaeh, i know. Men BM var lidt sent ude

> Bilen med mc-motorer; var det en golf med 2 kawasaki-motorer? Hvidglødende
> snuden, og rødglødende bagtil. Det er et projekt fra 1982.

Jepper!

// Troels

Fra : vmx

Dato : 01-04-03 18:49

"Tony" <mynsterman@NOSPAMhotmail> skrev i en meddelelse
> Det første jeg kom i tanke om var sbarro
> http://www.burningart.com/meico/motoproto/sbarro.html
>
> Her er noget chopperprojekt
> http://www.choppersinc.com/projectbikes/?k=hublessknuck&g=1

Jeg havde også set de billeder engang, men havde glemt hvor.

Det sér godt ud - men hvad er fordelene fremfor traditionelt nav ?

hov ! og der er endda en sbarro tegning af en vmax ! yeah

--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 02-04-03 01:41

Jeg kan godt huske det du nævner men har aldrig selv haft artiklen
desangående (mener jeg). Derimod havde jeg en meget ældre parallel. Det er
en ca. 25 år gammel sag fra (vist) Hondas årlige arrangement for
opfindsomheder fra folk, i Japan. Her var et foto af en fyr med en meget pæn
og fiks trædecykel uden nav. Både forhjul og baghjul hvilede kun på fire
ruller i toppen; altså to sæt ruller med vel 30 - 45 grader (for forhjulet)
imellem som dækkene hvilede på. Og hvor så baghjulet, som jo må have haft
det forreste sæt ruller placeret vandret ud pedalerne, blev drevet rundt via
dette sæt ruller.

Fotoet i bladet (måske Das Motorrad) var vel størrelse A5 så det var ret
tydeligt.

Gert Thorgersen

Kaj Gasseholm (Replace DOT with . in address for reply by email)
<gasse@tdcadslDOTdk> skrev i en

Fra : OleJ

Dato : 03-04-03 09:15

Ideen var nok bare rent design...men egerne udgør faktisk en ikke uvæsentlig
del af luftmodstanden på en racercykel (altså med pedaler)... derfor
pladehjul eller støbte fælge til enkeltstart. Men om det også er tilfældet
på en mc med støbte fælge ved jeg ikke!?!?