Det må da være en Aprilsnar ikke?
Fra : TH

Dato : 01-04-03 12:26

http://it.tv2.dk/nyheder/nyhed.php?id=11151

--

TH
Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm
mmpmppmpfppfpffmpp pffmpppfmpmfffmmffpppmfm...
<http://www.namesuppressed.com/kenny/>

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 01-04-03 12:35

"TH" <th@cogito.greatdanedk> writes:

> http://it.tv2.dk/nyheder/nyhed.php?id=11151

http://www.theinquirer.net/?article=8595

Denne artikel var ude før den 1., så det kan det vel næppe være
Tror dog ikke på at sådan en lov kan blive vedtaget

Jens Christian Gram
jussi@jussi.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-04-03 12:37

TH skrev:

> http://it.tv2.dk/nyheder/nyhed.php?id=11151

Det tror jeg ikke - det blev nænvt på /. for et par dage siden:

<http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=03/03/30/0524244&tid=158>
<http://interviews.slashdot.org/article.pl?sid=03/03/31/125215&tid=158&tid=123>

// Klaus

Fra : bks

Dato : 01-04-03 12:38

Hej TH

Ja det må da håbe for ellers får hackerne frit "handelsområde"

Venlig hilsen
bks

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-04-03 12:44

TH skrev:

> http://it.tv2.dk/nyheder/nyhed.php?id=11151

Det tror jeg ikke - det blev nævnt på /. for et par dage siden:

Fra : Jan V.

Dato : 01-04-03 13:22

"TH" <th@cogito.greatdanedk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> TH
> Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm
> mmpmppmpfppfpffmpp pffmpppfmpmfffmmffpppmfm...

Desværre ikke ..

Men de her er vist gode nok:

http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4766&app=def&i=0
og
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4177
og
http://www.tweakup.dk/more.php?news_id=2014&PHPSESSID=ae674ab4ffbb6b6e2ef34e
4b938d5f1b

Jan

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-04-03 20:58

"Jan V." wrote:

> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4177

Det ville da kun være en fordel. (I hvert fald ud
fra det meste jeg har hørt.)

> og
> http://www.tweakup.dk/more.php?news_id=2014&PHPSESSID=ae674ab4ffbb6b6e2ef34e4b938d5f1b

Gid det var sandt.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-03 21:35

Jan V. wrote:

> Desværre ikke ..

Bare rolig, der er tænkt på det hele:
ftp://ftp.rfc-editor.org/in-notes/rfc3514.txt

Så skal man bare have et filter som sortere på denne...
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 16:33

Mon ikke at journalisten, eller en anden har sammenlignet en anonym proxy
med firewall??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-04-03 17:02

In dk.edb.sikkerhed, "Leif" <?> <"Leif" <?>> says...

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=13661
http://www.freedom-to-tinker.com/archives/000336.html

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kristian Rask

Dato : 02-04-03 08:29

Hej

On Tue, 1 Apr 2003 17:33:13 +0200, "Leif" <?> wrote:

>Mon ikke at journalisten, eller en anden har sammenlignet en anonym proxy
>med firewall??

Loven der refereres til handler om enhver form for udviskning,
forvanskning eller usynliggørelse af afsender/modtager af meddelelser
og data, set fra ISP'ens synspunkt.

Det er bredt nok formuleret til at :
Forbyde NAT (Maquarading i pingvin lingo), hvilket vil sige at
eksempelvis alle Zyxel ISDN routere, alle TDC ADSL Routere og alle
Tiscali / CyberCity Cisco 677'er skal skrottes, hvis det var en dansk
lov. Stort set alle netværk i offentlige og private virksomheder med
NAT men uden logning skal formentligt også skrottes, IP-V4 addresse
rummet vil blive udtømt på rekord tid. Det er også forbudt at bruge
Windows connection sharing og enhver form for proxy der ikke er
under kontrol af en ISP.

Det man skal hæfte sig ved er at :
- loven ikke explicit nævner alle disse teknologier. Loven er dog løst
nok formuleret til at man *kan* forbyde alt det ovennævnte. I
- loven er kun vedtaget i nogle stater
- loven er en del af en stor lovpakke og er ikke forhandlet /
debateret særskilt.

I praksis vil man formentligt aldrig nå længere end til at forbyde
"truely anonymous" remailers og news posters. Hvor "Truely anonymous"
dækker over at end ikke udbyderen kender Din identitet.

mvh

Kristian   aka   Den evige nybegynder