MacOS X kommer lørdag
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-03-01 07:35

Jeg var netop i OfficeLine, hvor jeg fik at vide, at MacOS X kommer på
lørdag, hvor man altså kan købe styresystemet.

Jeg fik også at vide, at man først fik styresystemet med, når man købte
en ny maskine, til sommer. Så jeg venter til sommer med at købe min Cube
- så må den vel også fra starten være forsynet med så meget RAM, at den
kan bruges til noget [dagens standard er kun 64 M, hvor jeg i min
6100/60 bruger 72 M + 256K L2-cache - kører faktisk hurtigt og stabilt
med MacOS 9.2, som kun bruger ca. 15 M].
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-03-01 07:56

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> MacOS 9.2

??

Martin

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-03-01 11:03

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> ??

9.1.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-03-01 08:32

In article <1eqlziu.9n2tx616r1u0hN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Jeg var netop i OfficeLine, hvor jeg fik at vide, at MacOS X kommer på
> lørdag, hvor man altså kan købe styresystemet.

Kig forbi, bliv begejstret men vær også realistisk og forvent ikke at få
Mac OS X med den dag. Produktet er forudbestilt over hele Europa, og
leverancerne kommer løbende, men altså ikke så hurtigt, at Mac OS X
havner på lager den første uge. Det giver også tid til at købe en stang
hukommelse og få ryddet lidt op på harddisken.

For de som har været ude i god tid skal der imidlertid nok være Mac OS X.

//Peter Gersmann

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-03-01 11:06

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> havner på lager den første uge. Det giver også tid til at købe en stang
> hukommelse og få ryddet lidt op på harddisken.

Endnu en god grund til at vente til den kommer automatisk med ved køb af
ny maskine.

Jeg havde dog forventet at de havde opbygget et passende lager /inden/
de åbnede for salget.

Fra : Hammerhead

Dato : 21-03-01 11:48

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Jeg havde dog forventet at de havde opbygget et passende lager /inden/
> de åbnede for salget.

Cd'erne er først gået i produktion for en uge siden.... Apple vil være
bagud med leveringerne i mindst 2 uger...

--
- Peter - titancity.com

Fra : MacMac

Dato : 21-03-01 16:16

I brevet "1eqmbcr.fnb1qdpbenluN%root@NOSPAM.com" skrev Hammerhead
(root@NOSPAM.com) den 21/03/01 11:47:

> Cd'erne er først gået i produktion for en uge siden.... Apple vil være
> bagud med leveringerne i mindst 2 uger...

MacXpres har fortalt mig at de forventer at de kan levere ganske få dage
efter d. 24 - men okay, jeg har så selvfølgelig også forudbestilt i god tid

Venlig hilsen
Morten

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-03-01 18:00

In article <1eqm9g0.theciwwuotfkN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Endnu en god grund til at vente til den kommer automatisk med ved køb af
> ny maskine.

Du kan jo også vente på Mac OS XVII. Check blot hvad der står i
MacTelnets AppleScript ordliste:

kommando: do what I mean
Magically determines exactly what you want to do, and does it
(requires the ³Telepathy² AppleScript extension,
available in Mac OS XVII)

Jeg tror de som kan, vil installere Mac OS X, prøve det af, blive
begejstrede, savne programmer, banke hovedet ind i at systemet er mere
beskyttet, skifte tilbage til 8/9, bombe som altid, løbe tør for
hukommelse og i løbet af et år eller sådan skifte helt over til Mac OS X.

//Peter

Fra : Reynard Fox

Dato : 21-03-01 19:01

In article
<moof.immerfreundlich-B7D88B.18000721032001@tnews.inet.tele.dk>, Peter
> [...]

> beskyttet, skifte tilbage til 8/9, bombe som altid, løbe tør for
> hukommelse og i løbet af et år eller sådan skifte helt over til Mac OS X.

Det lyder sandsynligt :)

Mvh
Reynard …:·

--
Impressive, most impressive. Indeed you are powerful, as Obi Nerd predicted.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-03-01 20:12

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Du kan jo også vente på Mac OS XVII.

Jamen, jeg /har/ slet ikke nogen maskine der kan køre MacOS X. Den skal
jeg først anskaffe mig. Jeg kører stadig på en seks år gammel 6100/60/72
- som i øvrigt er ganske fortrinlig til at køre 9.1 [kræver faktisk
mindre RAM {sluger kun 15 M!}, kører hurtigere og er mere stabil end
/nogen/ af forgængerne - helt tilbage til 7.1.2, som den kom med].

Jeg har såmænd blot besluttet mig til, at jeg ikke vil købe en Cube + en
MacOS X ved siden af. Men vente de tre måneder det varer indtil man kan
få dem sammen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-01 22:07

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Jeg har såmænd blot besluttet mig til, at jeg ikke vil købe en Cube + en
> MacOS X ved siden af. Men vente de tre måneder det varer indtil man kan
> få dem sammen.

man kan også købe katten i sækken - det kan være at den til den tid er
udgået.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 22-03-01 06:07

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> man kan også købe katten i sækken - det kan være at den til den tid er
> udgået.

Og hvorfor skulle den mon være udgået?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-03-01 16:40

> Og hvorfor skulle den mon være udgået?

udviklingen _er_ holdt op, Apple kan selvfølgelig stoppe mere RAM og
hurtigere PPC7400/7410 i, men det er så det. 133MHz systembus evt
DDR-RAM PPC7450, 4XAGP osv. er udelukket.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 22-03-01 17:31

> [...]

> hurtigere PPC7400/7410 i, men det er så det. 133MHz systembus evt
> DDR-RAM PPC7450, 4XAGP osv. er udelukket.

Du snakker om udvikling, jeg snakker om produktion. Og jeg taler om en
tidshorisont på tre måneder - for at få den incl. MacOS X. Der er jo
ikke ligefrem nogen grund til at ofre 1300 kroner ekstra for noget man
tre måneder senere får gratis.

Fra : Hammerhead

Dato : 22-03-01 18:21

> [...]

> hurtigere PPC7400/7410 i, men det er så det. 133MHz systembus evt
> DDR-RAM PPC7450, 4XAGP osv. er udelukket.

Du har misforstået - udviklingen af cuben er ikek holdt op, på teknisk
plan. men der er ikke meget mere at gøre på SELVE cuben.

Tekniske forbedringer i Cuben er uundgåelige, og kan ventes indenfor 6
måneder. Så Per's afventen er ikek het ude i skoven.

--
- Peter - titancity.com

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 22-03-01 18:56

root@NOSPAM.com (Hammerhead) writes:

> [...]
>
> Tekniske forbedringer i Cuben er uundgåelige, og kan ventes indenfor 6
> måneder. Så Per's afventen er ikek het ude i skoven.

Øhhh, jeg mener da bestemt at have læst, at Apple har fyret
Cube-holdet.

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Karl Antz

Dato : 22-03-01 19:00

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> Øhhh, jeg mener da bestemt at have læst, at Apple har fyret
> Cube-holdet.

.... dette blev dementeret på pressmødet igår.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Hammerhead

Dato : 22-03-01 20:57

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> Øhhh, jeg mener da bestemt at have læst, at Apple har fyret
> Cube-holdet.

Jep, dem der designer cubens enclosure. De har ikek fyret hele deres
elektronikdivision, som tager sig af inmaden i bl.a. cuben.

--
- Peter - titancity.com

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 23-03-01 03:59

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> Jep, dem der designer cubens enclosure. De har ikke fyret hele deres
> elektronikdivision, som tager sig af indmaden i bl.a. cuben.

Det er altså dem der er skyld i at de første Cuber hele tiden rebootede.
I en slags uendelig løkke?