Affugter
Fra : IBA

Dato : 01-04-03 11:23

Jeg har overvejet at anskaffe mig en affugter, hvad er jeres erfaringer med
sådan en? og hvilket mærke mener i er bedst?

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-04-03 17:56

"IBA" <iba@iba.dk> skrev i en meddelelse news:b6bp9f$7e9$1@sunsite.dk...
> Jeg har overvejet at anskaffe mig en affugter, hvad er jeres erfaringer
med
> sådan en? og hvilket mærke mener i er bedst?
Min!
Hej
Jeg har en billig, ældre model, fungrer godt. Bor mellem Århus og Randers
Gunnar

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 01-04-03 19:03

"IBA" <iba@iba.dk> wrote in message news:b6bp9f$7e9$1@sunsite.dk...
> Jeg har overvejet at anskaffe mig en affugter, hvad er jeres erfaringer
med
> sådan en? og hvilket mærke mener i er bedst?

Jeg har "den store model" fra Harald Nyborg, en Wasco 201. Den har
fugtstyring, hvilket er ret smart.

Vi bruger den til vasketøj - hænger tøjet op i bryggerset og starter
affugteren. Det er et klart hit - men man skal huske at tømme beholderen
efter nogle timer (den stopper, når beholderen løber fuld). Rygtet vil vide,
at man kan få en dims til den, så man kan sætte en slange på, så man kan
føre vandet direkte i afløbet.

Vi har haft et par problemer med HNs affugtere - men til gengæld ingen
problemer med servicen. Den første, vi havde (som de ikke fører mere), holdt
op med at virke efter 1½ år (det var inden reklamationsretten blev til 2
år), og den indleverede vi så til reparation. Der gav de os en ny pr.
kulance, for de kunne se, at den havde været syg fra starten. Og der fik vi
ovenikøbet den store model med fugtstyring i stedet for - jeg var imponeret.
Så gik der nogle måneder, og så fik jeg fornemmelsen af, at den ene
ventilator (der er to) var gået, for der var ikke forskel i blæsestyrken på
de to indstillinger. Så indleverede vi den igen, og en uges tid efter
ringede de, at vi kunne tage ud og hente en ny. De havde godt nok ikke nået
at se på den gamle, men de var kommet til at køre den ned med en
palleløfter.

/Anne