Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
priser på kameraer
Fra : Streetteam

Dato : 01-04-03 10:00

Jeg ved i gruppen mange handler i udlandet, tyskland og usa, men nogle gange
kan det betale sig at spørge din fotoforretning i DK.

FORDI at man i danske butikker ofte har indregnet den rabat man giver til
alle disse rabatforeninger.

I den butik jeg arbejder giver vi rabat 10 - 15 % til både SAS indkøbsring,
forbrugsforeningen, lic osv. så derfor har vi lagt rabatten oven i den pris
vi vil have

Så prisen beregner vi sådan

Indkøbspris
+ fortjeneste
+ moms
+ 15 % til rabatforeninger
= salgspris

Så dem der betaler fuld pris er lidt dumme , regn altid med at de steder
du får rabat er varerne 10 - 15 % dyrere end der hvor du ikke får rabat, du
betaler med andre ord selv den rabat du får.

Men verden vil jo narres og danskerne tror at får de rabat er det billigt

Moralen er at en pris kan altid forhandles.

Fra : Martin K. R.

Dato : 01-04-03 12:35

"Streetteam" <Per@streetteam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men verden vil jo narres og danskerne tror at får de rabat er det billigt
>

> Moralen er at en pris kan altid forhandles.

Ja, det er sikkert rigtigt, men f.eks. koster Canons 100-400mm zoom 23.000
kr i min lokale fotoforretning, 20.000 kr hos Photografica i Skindergade
(Kbhvn) og 14.250 kr hos TechnikDirekt i Tyskland.
I dette tilfælde vil jeg saftsusemig ikke nøjes med forhandle mig til 15%
rabat hos den danske fotohandler

Martin K.R.

Fra : Pico

Dato : 01-04-03 18:03

Streetteam wrote:
> [...]
>
> Men verden vil jo narres og danskerne tror at får de rabat er det
> billigt
>
> Moralen er at en pris kan altid forhandles.
De fleste af os undersøger vel priserne før vi køber. Selvom vi er medlemmer
af en indkøbsforening er vort udgangspunkt da at det er den pris vi viterligt
skal betale der er afgørende for hvor vi køber ikke hvad vi får i rabat. Rabaten
er da ret uinteresant det er den faktiske pris der tæller. Rabatten skal man jo
også mange gange vente meget længe før man får, det er det rabatforeningerne
virkeligt skore på.

Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen

Fra : Lars [8210]

Dato : 01-04-03 22:00

Streetteam wrote:
> [...]
er det
> billigt
>
> Moralen er at en pris kan altid forhandles.

Hej

Du glemte afdraget på Mercedes'en, sommerhuset og og og og
.......... og at indkøbsprisen er al for høj idet den der
køber ind ikke ved hvad han/hun laver!!!

Der er ikke tale om 10-15 % dyrere priser i DK men 25-40 %
dyrere prisen ( sommertider højere) - med mindre vi taler
Lagringemedier ( CF-kort, Microdrives mv. så er prisen 50-
100 % højere!!!

Henvis mig til en DK fotohandler der vil forhandles ned i
en realistisk pris (dvs at den er konkurencedygtig med
laveste pris i resten af EU) og jeg vil sende dig en flaske
god spiritus!!!

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk

Fra : Leif Jensen

Dato : 02-04-03 06:28

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en realistisk pris (dvs at den er konkurencedygtig med
> laveste pris i resten af EU) og jeg vil sende dig en flaske

Du ved godt at det er umuligt alene den højere moms, det større skattetryk
og du nævner selv eksemplet med Mercedes'en der koste 3-4 gange i DK end
Tyskland. Den danske fotohandler skal sælge mange flere kameraer i DK for at
tjene til en Mercedes.
Nu vil jeg drille dig lidt:
Hvorfor er tyskernes fotopriser meget højere end de amerikanske?

"Henvis mig til en tysk fotohandler der vil forhandles ned i
en realistisk pris (dvs at den er konkurencedygtig med
laveste pris i USA) og jeg vil sende dig en flaske
god spiritus!!!"

Svaret er: det kan du ikke alene fordi EU lægger told på varer produceret
uden for EU, bl.a. derfor de lave priser i USA.
Tyske forhandler er underlagt ydre omstændigheder, nøjagtig som de danske
forhandlere (bare endnu mere stramme krav).

Håber dette indlæg giver dig større forståelse for de danske priser.

"Luffe"