Flytning af postkasser i OutLook 2000 - hv~
Fra : dennis norgaard

Dato : 21-03-01 02:32

Jeg er netop skiftet fra Eudora til OutLook 2000, og i den forbindelse
benyttede jeg sidstnævnte programs mulighed for import af
adressekartotek samt postkasser fra Eudora. Desværre gav OutLooks
import funktion ikke mulighed for at angive, hvor nye postkasser
skulle anbringes med det resultat, at jeg nu har en 125 mb
postkassefil liggende på min C-partition (mere præcist: c:\WIN98\Local
Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst). Grundet
pladsmangel på denne partition, vil jeg gerne have flyttet min
postkasserfil til en anden, men jeg har ikke været i stand til at
finde en sådan funktionalitet i OutLook. Jeg har gennemgået registy'en
og det lader umiddelbart til, at OutLook benytter keys fra denne til
at bestemme stien til postkassefilen, men jeg vil fortrække en mere
"reglementeret" metode til at flytte pastkasser end at ændre registry
keys. Jeg håber derfor, at nogen i denne gruppe kan beskrive metoder
eller henvise til programmer, som kan gøre dette.

TIA
Dennis

Fra : harly

Dato : 21-03-01 10:44

jeg havde samme problem for mannge år siden.
du gå ind i outlook -> funktioner -> services og slætte services til
internet mail. herefter flytter du din pst fil til der du vil havde den, der
næst insaller du internet mail servie igen og så skal du ikke blive forviret
ovet at den vil havde åbne en ny pst men du vise hvod ud har pst fil i
forvejen.

gaske simple når man bare ved hvordan.'

/harly