Bindende aftale?
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 19:50

Hej Gruppe

Jeg har via mail aftalt med en kunde at han skulle købe et produkt af mig
for

100 kr. for et år.

Nu var det bare så "uheldigt" for ham at han kun skulle bruge det i ganske

dage. Derfor mener han nu at han ikke behøver betale i hvertfald ikke det

fulde beløb.

Så er mit spørgsmål. Kan køber på noget tidspunkt sige at han ikke vil
betale

fordi han ikke har brugt droduktet fuldt ud, når der ingen problemer har
været

med det, men simpelhen bare fordi han ikke skulle bruge det mere end få dage

Er et ja til mailen med prisen HELT bindende eller hvordan kan han komme ud
af

det, når produktet var leveret?

Fra : Thomas [8260]

Dato : 31-03-03 22:48

Er du erhvervsdrivende?
Er han ervervsdrivende eller forbruger?

Er han forbruger så har han jo 14 dages returret.

Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-04-03 07:02

"Thomas [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev :

>Er han forbruger så har han jo 14 dages returret.

Ikke hvis varen har været taget i brug.
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-04-03 07:55

On Tue, 01 Apr 2003 08:01:51 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Ikke hvis varen har været taget i brug.

Det kommer an på hvordan du definerer "taget i brug".

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-04-03 22:36

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det kommer an på hvordan du definerer "taget i brug".

som ordet siger "taget i brug" - du må afprøve varen, men ikke tage
den i brug, hvis du skal gøre brug af dine 14 dage

At kunden kun skulle bruge "det" i nogle få dage, er irrelevant , da
varen jo er brugt, jeg mener kunden har fortabt sin ret til at
returnering.
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-04-03 08:58

"Thomas [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote in message
> Er du erhvervsdrivende?
> Er han ervervsdrivende eller forbruger?
>
> Er han forbruger så har han jo 14 dages returret.

Gælder ikke ved levering af løbende ydelser, hvor ydelsen er taget i
brug/stillet til rådighed (Feks. oprettelse af webhotel som kunne være sagen
her).

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-03 10:15

Thomas [8260] skrev:

>Er du erhvervsdrivende?
>Er han ervervsdrivende eller forbruger?

>Er han forbruger så har han jo 14 dages returret.

Det kommer an på om varen hører til gruppen af undtagelser.

Men det ved vi jo ikke noget om for det har ikke passet Janes at
give os de fulde oplysninger, og jeg er træt af at spilde min tid
med at gætte.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-03 10:59

Bertel Lund Hansen skrev:

>Men det ved vi jo ikke noget om for det har ikke passet Janes

Skrivefejl. Der skulle stå "Jens". Undskyld for det.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 11:52

> Men det ved vi jo ikke noget om for det har ikke passet Janes at
> give os de fulde oplysninger, og jeg er træt af at spilde min tid
> med at gætte.
Hvilke oplysninger er det som du savner?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-03 11:57

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> skrev:

>Hvilke oplysninger er det som du savner?

Hvilken vare det drejer sig om. Det er ikke alle varer der er
returret på.

--
Bertel