I må undskylde, hvis dette indlæg er dobbelt - jeg ved ikke, hvor mit første
indlæg blev af. Her kommer det igen:
Jeg er på SU og skylder SU-styrelsen penge.
De krævede at jeg indgik en betalingsordning, som de specificerede i et
brev. I god tid inden den første betalingsfrist gav jeg dem besked på, at
jeg ikke kunne imødekomme afdragsordningen.
Da betalingsfristen var udløbet, modtog jeg en "betalingspåmindelse", som
kostede et "påmindelsesgebyr". Spørgsmålet er nu, om de kan tillade sig at
opkræve et påmindelsesgebyr, når de godt vidste, at jeg ikke agtede at
betale afdraget.
Husk, at det er et "påmindelsesgebyr" og ikke et "rykkergebyr" (hvis der er
forskel). Tænk også på, at den slags gebyrer ikke indeholder nogen former
for renter. De må kun dække de reelle omkostninger for udsendelse af
rykkeren - som jo var overflødig, dette er pointen.
Svaret skal være juridisk begrundet!
Lasse
|