Rødehavet netop nu?
Fra : Karsten Thygesen

Dato : 31-03-03 18:53

Hej

Er der nogen af jer, der har været i Rødehavet de sidste par uger?
Hvordan er status dernede, nu hvor krigen raser, og hvordan er vandet?

Jeg skal derned om en god uges tid, så....

Karsten

Fra : Rene Jensen

Dato : 02-04-03 20:03

Hej Karsten,
jeg var på en live-aboard fra Sharm El Sheik for 2 uger siden, netop da
krigen startede.

Dykningen var god, selvom at det er det koldeste tidspunkt på året, vandet
er 'kun' 20-21 grader. Så husk en heldragt. Ingen whalesharks, ingen
mantaer, ingen hajer, men alt det sædvanlige, som også er godt. Jeg fik et
rigtig godt kig på en crocodilefish, svømmede med en skildpadde i 10
minutter og Thislegorm er jo altid en oplevelse. Du kan se
undervandsbilleder her: http://walkabout2.dk/SharmElSheik2/index.htm

Krigssituationen mærkede vi ikke noget til, andet end at det var det eneste
folk talte om. Det er faktisk lidt spændende at diskuttere det med araberne.
De kan ikke lide Saddam Hussein, men de kan heller ikke lide at USA angriber
et andet muslimsk land, så de har et lidt ambivalent forhold til det.

God tur.

Hilsen,
Rene

"Karsten Thygesen" <karthy-dated-1049133099.gjaggfdl@karthy.net> wrote in
message news:86znnbv2xo.fsf@karthy.karthy.net...

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-04-03 20:18

"Rene Jensen" <r_jensen@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> rigtig godt kig på en crocodilefish, svømmede med en skildpadde i 10
> minutter og Thislegorm er jo altid en oplevelse. Du kan se

Pæne billeder.

Hvad brugte du af udstyr til at tage dem med ?

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Rene Jensen

Dato : 06-04-03 16:59

tak. Jeg bruger et Olympus 4040 (4mega pixel) og et Olympus PT-010
undervandshus. Jeg kunne godt bruge en ekstern blitz.

Hvis jeg skulle købe idag, ville jeg købe et 5050 og et PT-015
undervandshus. Det kan fåes i en pakkeløsning til 1130 euro her:
http://www.nautilus-equipment.de/indexolympus.html eller 862£ her:
http://www.camerasunderwater.co.uk/web_site/olympus/framesets/pt015.html

Hilsen,
Rene

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 02-04-03 21:13

Rene> Hej Karsten, jeg var på en live-aboard fra Sharm El Sheik for 2
Rene> uger siden, netop da krigen startede.

Rene> Dykningen var god, selvom at det er det koldeste tidspunkt på
Rene> året, vandet er 'kun' 20-21 grader. Så husk en heldragt. Ingen
Rene> whalesharks, ingen mantaer, ingen hajer, men alt det
Rene> sædvanlige, som også er godt. Jeg fik et rigtig godt kig på en
Rene> crocodilefish, svømmede med en skildpadde i 10 minutter og
Rene> Thislegorm er jo altid en oplevelse. Du kan se
Rene> undervandsbilleder her:
Rene> http://walkabout2.dk/SharmElSheik2/index.htm

Rigtig flotte billeder! Tak for dem!

Jeg har ikke været i rødehavet før, så min appetit er ikke blevet
mindre

Rene> Krigssituationen mærkede vi ikke noget til, andet end at det
Rene> var det eneste folk talte om. Det er faktisk lidt spændende at
Rene> diskuttere det med araberne. De kan ikke lide Saddam Hussein,
Rene> men de kan heller ikke lide at USA angriber et andet muslimsk
Rene> land, så de har et lidt ambivalent forhold til det.

Hehe... Ja, den er lidt tricky... Men det er rart at høre, at livet
kører videre under vandet, selvom himlen er splittet af tomahawk og
scutt...

Karsten