Tanganyika sp.
Fra : Dennis Larsen

Dato : 21-03-01 00:38

Hej.

da jeg har tænkt mig at investere i tanganyika og her tale om:

tropheus moorii, sp black og duboisi.

jeg har læst at man sagtens kan sætte flere af de arter sammen. (andre siger
man ikke kan)

Men kan jeg godt nøjes med at købe feks. 6-10 moorii og 6-10 sp black og
6-10 duboisi.
jeg havde i tankerne at få omkring 5 kuld. af forskellige tropheus.
jeg har et 325L. jeg har lige startet det op og´jeg mener selv at jeg har
delt det op i territorier.

Hilsen Dennis

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-03-01 01:07

Dennis Larsen <Dennis_Larzen@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> jeg havde i tankerne at få omkring 5 kuld. af forskellige tropheus.
> jeg har et 325L. jeg har lige startet det op og´jeg mener selv at jeg har

Jeg tror at du vil få nogle seriøse problemmer med så mange fisk i et 325
L.
I mit 325 l med Tropheus går der 8-9 T moori "Chaiktika"og 9 T moori "Bulu
point"
og jeg har bestemt ingen ide om at sætte flere sammen.
Mit råd lyder, hold dig til max 2 typer og få en god bestand af begge
typer.
Et 325 L er trods alt ikke et helt svømmebassin.

Carsten

Fra : Brian Christensen

Dato : 21-03-01 08:35

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> typer.
> Et 325 L er trods alt ikke et helt svømmebassin.

hej

Jeg kan kun tilslutte mig det Carsten skriver... Det vil sikkert gå fint så
længe de ikke er store, men når de kommer op i størrelse så er 325 alt for
lidt til den mængde fisk.

Brian

Fra : Dennis Larsen

Dato : 21-03-01 12:19

Tak for den hurtige respons. så skal jeg bare finde ud af hvad for en slags
jeg vil have tak for det.

Dennis