Transport af mc fra Tyskland til DK..?
Fra : Martin B

Dato : 31-03-03 18:48

Hey

Jeg ved at det har været oppe før... men... er der ikke lige een der kan
gentage hvem det er der gør sig i transport af en MC fraTyskland til DK - og
evt hvor meget det ca koster...?!?!?

Mvh

Martin

Fra : Brian Støhs

Dato : 31-03-03 19:35

"Martin B" <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> gentage hvem det er der gør sig i transport af en MC fraTyskland til DK -

Mhv hon 750

Fra : JOHN

Dato : 01-04-03 11:42

DK -
> og

> Mhv hon 750

For et par år siden hentede jeg en BMW R100RS i Tyskland lidt sydøst for
Hamburg. Almindelig trailer + nogle bjælker/brædder til at forlænge med
og 6 pakkeremme fra Harald Nyborg 70,- stykket!
Turen forløb fuldstændigt problemløst. Hjemmfra 8.00 og hjemme igen i
Svendborg 21.00 om aftenen! Og så kan man jo handle lidt undervejs!

Mvh
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael K. S.

Dato : 31-03-03 20:13

On Mon, 31 Mar 2003 19:47:57 +0200, "Martin B"
<martin@REMOVETHISbrogaard.nu> wrote:

> [...]
>gentage hvem det er der gør sig i transport af en MC fraTyskland til DK - og

Det er der faktisk mange der gør hvis det kun er transporten det
drejer sig om,det nemmeste er at ringe rundt til forskellige
speditører i nærheden af din bopæl og høre ad....fra Tyskland vil jeg
umiddelbart mene at det afhængig af afstand/forsikring og hvor meget
arbejde chaufføreren har med at sikre den skal koste ca. 1500-2000 kr.

For et par år siden fik jeg hentet en cykel hjem fra CH og det kostede
ca. 2000 kr AFAIR.

Mange firmaer vil være langt mere villige til at påtage sig en
transport og det vil være billigere,hvis man kan få sælger i D. til at
sikre den - f.eks i en MC-transportramme.Mange forhandlere har flere
liggende fra deres egne nye cykler som man kan få gratis eller
billigt.

Og har man adgang til bil med hængertræk kan man jo altid selv hente
den...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Ole Lelund

Dato : 01-04-03 08:27

> [...]
> gentage hvem det er der gør sig i transport af en MC fraTyskland til DK -

Du kan jo også leje en kassevogn og hente den selv.
Der er flere steder i DK hvor man kan leje dem billigt og uden KM
begransning.

Ole

Fra : Michael K. S.

Dato : 01-04-03 10:03

On Tue, 1 Apr 2003 09:27:02 +0200, "Ole Lelund" <Lelund@wanadoo.dk>
wrote:

>Du kan jo også leje en kassevogn og hente den selv.
>Der er flere steder i DK hvor man kan leje dem billigt og uden KM
>begransning.

Desværre er der tit en påtegning på kontrakten,ved leje af sådanne
kassevogne,om at disse ikke må føres udenfor landets grænser ("lej et
lig" har f.eks en sådan regel.)

Men skulle du kende nogle steder (gerne flere ) hvor det ikke er
tilfældet hører jeg gerne om det, da det er en problematik vi ret tit
står overfor ved transport af racerne rundt omkring i Europa...

Fra : Finn Andersen

Dato : 01-04-03 16:15

Jeg har selv kørt meget med mc på trailer, min trailer er 210cm lang og
næsten alle mc kan stå på skrå i traileren, og så med 4 pakkeremme spændt ud
til hvert hjørne, så så er der ingen problemer idet.

Mvh
Finn
XV750

Vi mødes lige pludselig
Be careful out there.

Fra : Richard

Dato : 08-04-03 12:35

Martin B wrote:
> Jeg ved at det har været oppe før... men... er der ikke lige een der kan
> gentage hvem det er der gør sig i transport af en MC fraTyskland til DK - og
> evt hvor meget det ca koster...?!?!?

Vel et par dage siden, men Leman henter mc'er hjem ude fra EU - i august
skulle de have 1.6-1.800 for at hente en 500cc som min GB'er hjem til
Sorgenfri fra området Hannover-Dortmund. Prisen afhænger af længden og
dermed den plads, den optager i bilen, og ønsket forikring/-sværdi. Jeg
talte med deres Kbh-kontor, som var meget velvillige.

Transporttiden afhænger af, hvor tit og hvornår de lokale fragtmænd
henter hhv. bringer, men 3 dage er ret normalt. Men de henter ikke i
week-enden, så sælger skal være indstillet på at tage fri eller få den
afleveret på anden måde.

Fik Leman anbefalet af en mc-mand i Nordjylland, der selv havde brugt
dem flere gange med godt resultat. Valgte dog at hente min GB selv, da
jeg fik en ganske rimelig leje på en kassebil fra Nissan i Brøndby - og
i sidste ende var for spændt på at se dyret. Men det tager jo også tid
at hente selv, og i de færreste biler kan turen gøres for mindre end,
hvad Leman skulle have haft. I det mindste når man husker at regne den
reelle km-pris, og ikke bare brændstof, færge etc.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade