Installere "classic"
Fra : Thomas [8260]

Dato : 31-03-03 18:38

Hejsa

Nu har jeg fået OS 10.2 smidt på maskinen og en masse dejlige programmer og
opsætninger.

Men øv... jeg kan ikke installere OS 9.

Skal jeg virkelig formatere disken for at få 9 ind, og SÅ 10 ?

Thomas

Fra : Peter Ursin

Dato : 31-03-03 20:53

"Thomas [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote in message
> [...]
> opsætninger.
>
> Men øv... jeg kan ikke installere OS 9.
>
> Skal jeg virkelig formatere disken for at få 9 ind, og SÅ 10 ?

Så vidt jeg husker skal du bare starte op fra 9 cd'en. Dernæst installere
som du normalt ville have gjort.

mvh
Peter Ursin

Fra : Thomas [8260]

Dato : 31-03-03 22:45

Nej - når jeg så skal vælge hvor jeg vil installerer - så kan jeg ikke få
lov at vælge den eneste disk der er i maskinen og hvor OS 10 ligger i
forvejen.

Thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-03-03 22:57

> Nej - når jeg så skal vælge hvor jeg vil installerer - så kan jeg ikke få
> lov at vælge den eneste disk der er i maskinen og hvor OS 10 ligger i
> forvejen.

Jeg mener du skulle kunne opføre en ny partition med samme CD

Fra : Michael Holm

Dato : 01-04-03 07:07

> [...]

> Nej - når jeg så skal vælge hvor jeg vil installerer - så kan jeg ikke få
> lov at vælge den eneste disk der er i maskinen og hvor OS 10 ligger i

du har sikkert formateret harddisken inden du lagde OS X ind, og du har
glemt at installere OS 9 driver, det gør man kun een gang hvis det
er sagen skal du starte forfra
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas [8260]

Dato : 01-04-03 09:47

Ja - det er nok tilfældet her.

Det var da også f#%¤&/" !

Kan man tage en back-up af sin adresse-bog, iCal kalendere, og iPhoto
biblioteker? How?

Tak for hjælpen. (selv om resultatet var lidt trist, hehe)

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-04-03 11:28

Thomas [8260] <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> Kan man tage en back-up af sin adresse-bog, iCal kalendere, og iPhoto
> biblioteker? How?

Ta' en backup af din hjemmemappe!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-04-03 12:50

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> du har sikkert formateret harddisken inden du lagde OS X ind, og du har
> glemt at installere OS 9 driver, det gør man kun een gang hvis det
> er sagen skal du starte forfra

Hmm.. kan man ikke bruge disken "Tilbagekopier software" og så vælge Mac
OS 9. Virker det ikke i 10'eren?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 01-04-03 16:43

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hmm.. kan man ikke bruge disken "Tilbagekopier software" og så vælge Mac
> OS 9. Virker det ikke i 10'eren?

ikke hvis 9 driverne ikke er installeret
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-04-03 00:21

> ikke hvis 9 driverne ikke er installeret

Jeg tror ikke der skal være OS 9 drivere installeret for at køre
Classic. De er vist kun nødvendige hvis man skal boote i OS 9, så hvis
man kunne starte Tilbagekopier Software i 10'eren, så burde det kunne
lade sig gøre. Det er muligt at gøre det på min maskine, men den er
selvfølgelig også lidt nyere.

Fra : Bitbucket

Dato : 31-03-03 21:23

> [...]

> opsætninger.
>
> Men øv... jeg kan ikke installere OS 9.
>
> Skal jeg virkelig formatere disken for at få 9 ind, og SÅ 10 ?

Hvad er det for en maskine?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas [8260]

Dato : 31-03-03 22:44