Tilsætning til benzinen
Fra : Kenneth R Jensen

Dato : 31-03-03 17:57

Hej Gruppe,

Da det næsten ikke er til at få blyholdig benzin mere, er jeg begyndt at
bruge blyfri plus bly-erstatning.
Men er det lige så godt som det gamle blyholdige benzin?
Køler og smører det ventilerne lige så godt som bly?

Mvh
Kenneth
FZR 1000 EXUP

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 31-03-03 18:25

"Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev
> [...]
> bruge blyfri plus bly-erstatning.
> Men er det lige så godt som det gamle blyholdige benzin?
> Køler og smører det ventilerne lige så godt som bly?

Hvis det til din FZR1000exup, du anvender blyholdig benzin, smider du penge
udaf vinduet.
Alle japanske mc`er har siden midt/sidst i 70`erne kunne køre på blyfri
benzin.

Har selv kørt FZR1000exup i 5 år hvor alle km blev kørt på blyfri benzin.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 06-04-03 01:59

D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> benzin.
>
> Har selv kørt FZR1000exup i 5 år hvor alle km blev kørt på blyfri benzin.

Skulle det være at man har brug for bly i benzinen, som jeg har på min BMW
fra 1976 - efter at have kigget i oplysninger fra fabrikken - finder jeg det
smartere, og billigere, at komme vel bare blykugler ned i benzintanken.
Jeg købte sidste år fra Motorworks, i England, deres Broquest fuel catalyst
som skulle holde til 400.000 km og viste sig at være sikkert kun blykugler i
et plastisk trådnet til at komme ned i benzintanken. Jeg kunne måske ved en
vægtfylde udregning/måling have fundet ud af om det kun er bly.
De hjælpemidler koster jo £42,30 for motorer op til 750 cc, og £56,40 for
større.

Gert Thorgersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-03-03 20:34

Kenneth R Jensen wrote:
> Men er det lige så godt som det gamle blyholdige benzin?
> Køler og smører det ventilerne lige så godt som bly?
> FZR 1000 EXUP

Er det virkelig nødvendigt med bly i sådan en (forholdsvist)
moderne kværn?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Brian W.

Dato : 02-04-03 15:12

Kenneth R Jensen wrote:
> [...]
> at bruge blyfri plus bly-erstatning.
> Men er det lige så godt som det gamle blyholdige benzin?
> Køler og smører det ventilerne lige så godt som bly?

Undskyld, men jeg har altså aldrig hørt om en FZR der bruger blyholdig
benzin???? tror du ikke det er lidt overdrevet at hælde blytilsætning på?
penge ud af vinduet.??? Jeg kører selv YZF1000 og det er jo bekendt "næsten"
den samme motor, og den skal ihvert fald ikke have blytilsætning.!.
Prøv engang at køre på blyfri.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen