/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fejl i faktura - stoppe betaling ? (tiscal~
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 31-03-03 14:57

Jeg har lige brugt knapt to timer på at finde ud af hvad det var tiscali
havde tænkt sig at trække over BS, så jeg er lidt knotten ...

Jeg er klar over at det er mit ansvar at betale rettidigt, men en ydelse
som internetadgang hvor jeg betaler efter forbrug kan jeg vel kræve at
de opgør mit forbrug på en troværdig måde ?

BS:
Tiscali Net: 5/10/02 - 5/3/03 647.84

Ovenstående skulle jo være ganske klart. Jeg kunne dog ikke forstå at
forbruget skulle have været så højt, da jeg skiftede isp 1/10 og
derefter kun anvendte Tiscali ganske lidt... Tiscali har en service
kaldet "eCare" hvor man kan se sit forbrug. Ifølge denne havde jeg kun
_et_ opkald efter 5/10/2002 på 37 sekunder.....

Ville ovenstående være grund nok til
- at stoppe betalingen
- skrive til dem for yderligere dokumentation/forklaring

Og ville jeg kunne have gkort det uden at risikere rykkere eller andre
omkostinger ?

Forklaring:
Men efter 2 gange ventid hos deres kundecenter viste det sig at de
647,84 var en for perioden 24/4/2002 til 4/3/2003. Så gravede jeg gamle
fakturaer frem....

For perioden 24/4 til 4/8 havde jeg betalt for forbrug i forvejen, men
deres faktureringssystem havde i alt dets visdom fundet flere opkald for
perioden jeg skulle faktureres for....Desuden var der så perioderne
5/8 - 4/9 og 5/9 - 4/10 som åbenbart var "faldet ud" af fakturaen for
perioden som jeg betalte 9/11/2002. Beløbet på denne gav ikke anledning
til mistanke da den var på et normalt niveau.

Men til næste gang vil jeg gerne slippe for at spilde så meget tid.
Derfor spørgsmålet om hvor meget dokumentation man kan kræve ...

/A



 
 
Michael Kjærsgård (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 31-03-03 18:36

> For perioden 24/4 til 4/8 havde jeg betalt for forbrug i forvejen, men
> deres faktureringssystem havde i alt dets visdom fundet flere opkald for
> perioden jeg skulle faktureres for....Desuden var der så perioderne
> 5/8 - 4/9 og 5/9 - 4/10 som åbenbart var "faldet ud" af fakturaen for
> perioden som jeg betalte 9/11/2002. Beløbet på denne gav ikke anledning
> til mistanke da den var på et normalt niveau.

Betal endelig ikke - de har fuldstændig kludder i deres system, og du ser
formentlig aldrig pengene igen.
Jeg havde et abb. hvor jeg betalte et fast beløb hver måned, hvorefter jeg så
havde en times fri surf om dagen.
Den 24/4-02 (samme dato som du har "problemer" fra) skifter de så system, og
af uransaglige årsager får de konverteret mit abb. til et hvor jeg betaler 300
kr. om året + afregning for forbug til en langt højere pris end det abb. jeg
havde haft de sidste par år og troede jeg fortsat havde.
Dette opdager jeg ikke, betalinger er tilmeldt PBS hvorfor jeg tror alt er i
den skønneste orden, og bider ikke hæfte i at der ikke er kommet regninger i
en længere periode.
I februar er der så en opkrævning på 300 kr. fra Tiscali for noget de kalder
Net Plus, dette kan jeg ikke helt forstå da mit abb. hed Super Surfer.
Jeg ringer til dem og beder om en forklaring.
Supporteren indrømmer at de har lavet en beklagelig fejl, og han vil annullere
PBS-betalingen og sende en korrekt regning.
Pengene bliver dog trukket alligevel, og en anden supporter lover at sende dem
retur. Det sker aldrig.
Derudover kommer der endnu en regning på godt 3600 kr. for forbrug, ca. 2000
mere end jeg har regnet mig frem til at deres tilgodehavende må være.
Jeg ringer naturligvis og siger at den vil jeg ikke betale. Det mener de dog
at jeg *bare* skal gøre, "og så kan jeg da derefter sende en klage hvis jeg
mener beløbet ikke passer"
Jeg snakker med utallige supportere, flere lover at ringe tilbage, men gør det
aldrig.
Det er umuligt at komme til at tale med en supporter der ved hvad han/hun har
med at gøre.
Det er umuligt at komme til at tale med en af deres ovenstående der burde vide
hvad han/hun har med at gøre.
Ja faktisk bliver de lidt fortørnede over at jeg ikke vil betale omkring 2000
kr. for det de selv har indrømmet er en beklagelig fejl fra deres side....

Ja, det var så min historie, dit spørgsmål fik jeg ikke besvaret, udover at
jeg vil råde dig til ikke at betale før de sender en regning på præcist det
skyldige beløb.


--
Michael
Skal DIN forening billigt på nettet
http://www.skydesign.dk


JBH (31-03-2003)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 31-03-03 20:40

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b69hhf$ouf$1@sunsite.dk...
> Jeg har lige brugt knapt to timer på at finde ud af hvad det var tiscali
> havde tænkt sig at trække over BS, så jeg er lidt knotten ...
>
> Jeg er klar over at det er mit ansvar at betale rettidigt, men en ydelse
> som internetadgang hvor jeg betaler efter forbrug kan jeg vel kræve at
> de opgør mit forbrug på en troværdig måde ?
>
> BS:
> Tiscali Net: 5/10/02 - 5/3/03 647.84
>
> Ovenstående skulle jo være ganske klart. Jeg kunne dog ikke forstå at
> forbruget skulle have været så højt, da jeg skiftede isp 1/10 og
> derefter kun anvendte Tiscali ganske lidt... Tiscali har en service
> kaldet "eCare" hvor man kan se sit forbrug. Ifølge denne havde jeg kun
> _et_ opkald efter 5/10/2002 på 37 sekunder.....
>

Jeg opsagde mit Tiscali abb. af samme årsag. Sammenlignet med tidligere
perioder, eksploderede prisen på mit inet.abb. uden at jeg kunne finde nogen
årsag. Underligt nok efter jeg havde tegnet abb. hos en anden udbyder og
faktisk ikke brugte Tiscali mere.
Da service/kundepleje er en by i Rusland, i dette firma, valgte jeg at
opsige mit abb. skriftligt og øjeblikkelig stoppe alle PBS. betalinger til
dem. Der var for øvrigt en post på 25 kr/md. som jeg aldrig havde accepteret
!!

> Ville ovenstående være grund nok til
> - at stoppe betalingen

Sikkert ikke iflg det de skriver med småt, Du skal nok også opsige abb.
skriftligt med en måneds (eller mere) varsel.

> - skrive til dem for yderligere dokumentation/forklaring
>

Tjaa, jeg fik svar 3 mdr efter jeg havde skrevet at jeg opsagde mit inet.
abb og ville have en endelig opgørelse for evt. skyldig beløb..Kunne evt.
sendes anbefalet så de ikke senere kan påstå at de ikke har modtaget brevet,
som Viasat forsøgte da jeg havde retuneret mit Tv3 kort .

mvh
JBH



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste