Fordel ved Privatregnet forsikring og virk~
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 31-03-03 14:30

Hej gruppe.

Jeg har en privattegnet forsikring som jeg betaler 3000 kr. til hver halve
år.

Men de 3000 kr. jeg betaler er jo efter skat. Så jeg tænkte om ikke min
enkeltmandsvirksomhed kunne betale beløbet istedet FØR skat ? Således at jeg
ikke behøver at udbetale 6000 kr. til mig selv og svare skat af dem FØR jeg
skal betale.

Giver det nogen fordel at lade min virksomhed betale forsikringen og hvad
bliver min besparelse så ?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan give et svar.

Venlig hilsen
Jan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-03-03 15:24

"news.inet.tele.dk" <aikon@3point.dk> wrote in message
> Jeg har en privattegnet forsikring som jeg betaler 3000 kr. til hver halve
> år.

Er forsikringen relevant for firmaets drift eller din private
indboforsikring du snakker om?

Fra : Jan

Dato : 31-03-03 16:09

Hejsa
Det er en privattegnet som dækker hvis jeg ikke længere kan udføre mit
arbejde 100%

Hilsen
Jan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-03-03 16:17

"Jan" <aikon@3point.dk> wrote in message
> Hejsa
> Det er en privattegnet som dækker hvis jeg ikke længere kan udføre mit
> arbejde 100%

Det må nogen andre svare på - jeg ved det ikke.

Fra : alexbo

Dato : 31-03-03 16:30

"Jan" <aikon@3point.dk> skrev

> Det er en privattegnet som dækker hvis jeg ikke længere kan udføre mit
> arbejde 100%

For mig lyder det som en fradragsberettiget sygeforsikring ,hvis det er
korrekt, så er der ingen mening i at forsøge noget firmanoget der.

mvh
Alex Christensen