Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital IXUS 400
Fra : Toki

Dato : 31-03-03 14:23

Hej NG,

Jeg har bestilt sådan et kamera. Er der nogen, der har noget godt og dårligt
at sige om dette? Mange tak på forhånden! :)

Vh,
Toki

Fra : Thomas

Dato : 31-03-03 14:33

"Toki" <tilsalgnu@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Jeg har bestilt sådan et kamera. Er der nogen, der har noget godt og
dårligt
> at sige om dette? Mange tak på forhånden! :)

Hej Toki

Jeg købte et IXUS 400 i sidste uge byttede det dagen efter til et Canon S45.

IXUS 400 er vildt lækkert, men det havde desværre et par væsentligt mangler
i forhold til S45:
- Mangler manuel fokusering
- Mangler mulighed for at gemme billieder i RAW-format
- Mangler mulighed for Microdrive

Hertil kommer mulighederne for at indstille kameraet manuelt. På 400 gøres
det via menu, hvor det på S45 betjenes via en rulleknap i stil med f.eks.
EOS 300. Endvidere er IXUS 400 faktisk så småt, at det kan være lidt
besværligt, at holde hensigtsmæssigt i hænderne.

Hvis dit krav er et lommekamera, der altid kan være i skjortelomme, så er
IXUS 400 sagen..... ellers er S45 i mine øjne et bedre køb og et bedre
kamera.

Thomas

Fra : MA

Dato : 31-03-03 15:53

Jeg har med stor succes anvendt Ixus 400 i nogle uger. Gode farver, perfekt
belyste billeder og flere forskellige fokuseringsmenuer. Udførlig dansk
manual. Der er ikke mulighed for raw-filer hvilket fordrer et større kamera,
men med anvendelse af mindste komprimering og højeste opløsning er det (for
mit vedkommende) ej heller nødvendigt. Det kan anbefales som ekstraudstyr at
købe en Canon ACK 500 strømforsyningsadapter og et ekstra batteri fx. Canon
NB 1LH (840 mAh). Ville købe kameraet igen, hvis jeg skulle købe i dag.