Net koder
Fra : helloo.dk

Dato : 31-03-03 13:56

Jeg har fundet lidt koder på nettet, men mangler koden til debitel.
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde netværkskoden til debitel..
Har følgende...
Telmore 238 11
Orange 238 30
Sonofon 238 02
TDC 238 01
Telia 238 20
Mobilix 238 30
Debitel ??? ??
Er der nogen der kan hjælpe mig?

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 31-03-03 15:22

Kører de ikke på TDC eller Sonofons net. Vi har dog problemer med at låse
3510i op, som er låst til debitel!

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Mikkel Trabjerg Knudsen
www.modify.dk RemoteUnlock af Nokia tilbydes for 70,00 kr
3510(i), 3650, 6100, 6510, 6610, 7210, 7650, 8310, 8910

Fra : master!

Dato : 31-03-03 15:29

Hva er de der koder til?? og hva kan de bruges til??

mvh

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 31-03-03 15:34

master skrev:
Hva er de der koder til?? og hva kan de bruges til??

mvh

De er for eksempel til at lave remote-unlock af Nokiatelefoner.

Fra : master!

Dato : 31-03-03 19:45

Jamen du kan jo ik bare trykke koden og så er ens mobil låst op hva skal man
skrive før og efter nr.
Til de forskellige selskaber??

mvh

Fra : Janus Olsen

Dato : 31-03-03 21:19

master! wrote:
> Jamen du kan jo ik bare trykke koden og så er ens mobil låst op hva
> skal man skrive før og efter nr.
> Til de forskellige selskaber??
>
> mvh

Hej Master, rart at se du har lært at gebærde dig herinde ;)
Det er en oplysning programmet skal bruge når unlockkoden udregnes. Du får
ikke noget ud af disse koder uden du har donglen og programmet.
MVH Janus Olsen

Fra : -=Klatmaler=-

Dato : 31-03-03 15:01

hvordan virker de koder?
michael nielsen!

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 31-03-03 16:05

Til jer der ikke ved hvad koderne er til, så er det bare net-koder for de
forskellige teleselskaber. (Bruges så telefonen ved hvilket net den skal
bruge) Og altså ikke noget hokus-pokus med ektra-funktioner eller noget....

Nogen der har koden for Debitel ?

- Eller nogen som har Debitel, som lige kan aflæse den? (skal have datakabel
eller infrarød)

- Iøvrigt, så er Mobilix det gamle navn for Orange

Fra : Henning S. Christian~

Dato : 31-03-03 16:57

Hører også gerne ang debitel's
nospam-henning@mail.tdcadsl.dk

Fra : Mr'eN

Dato : 31-03-03 20:22

Meget interessant information, studsede lige over rigtigheden..

Først lidt information om numrene (koderne).
De 3 første cifre er MCC (Mobile Country Code) som angiver det land,
hvor mobilabonnenten er
hjemmehørende. De 3 cifre i MCC-koden er 2 for Europa og 38 for
Danmark.

De næste 2 cifre er MNC (Mobile Network Codes) og består i Danmark af
2 cifre (00-99), hvilket betyder at Danmark p.t. disponerer over 100
MNC'er.

Ifølge min viden uddeles disse numre kun til mobiludbydere med eget
net, da de bruges til at identificere hjemme-nettet, og er en del af
IMSI (International Mobile Subscriber
Identity) nummeret, som er placeret i SIM kortet, og identificere
netop denne bruger.

Ifølge itst's, som er den danske instans som varetager uddelingen af
MNC numre inden for Danmark, hjemmeside er der kun tildelt til TDC
Mobil, Sonofon, T-Cell, ApS KBUS, HI3G, Telia, tele2 og Mobilix
(Orange).
Internationalt administreres MCC numrene af ITU.

Jeg ved dog godt at en del af den information som skal bruges ved
remote unlock er MCC+MNC koderne, og det ville da være naturligt for
udbydere uden eget net at fastlægge sig på en værdi af MNC da MCC jo
er fast for DK, med det kan efter min bedste overbevisning ikke være
officielt.
Men ved da at Telmore ikke låser telefoner, så hvorfor skulle de så
have en kode ??

Nogen af anden mening??

Mvh
anders

ps. ved ikke hvad debitel har valgt, men der er jo kun ca 90 som
ifølge itst ikke er benyttet .

Fra : CellShoppen.dk

Dato : 31-03-03 23:29

Hej!
Efter hvad jeg har til at ligge :

238-01 TDC
238-02 SONOFON
238-20 Telia DK
238-30 Mobilix/Orange
238-01 Telmore
238-01 Debitel / TeleDanmark
238-02 Debitel / Sonofon

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S
www.CellShoppen.dk

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 05-04-03 12:38

I kan ikke bruge en alm calculator til debitel.

Mvh Thomas