Hvilket ram skal jeg bruge til IBM Netfini~
Fra : Michael [2800]

Dato : 31-03-03 10:58

Jeg sidder og "leger" med en IBM Netfinity 5000 Server som jeg skal havde
købt noget ram til og det giver mig lidt kvaler for det eneste jeg ved er at
den skal havde DIMM ram, men når jeg kigger på bl.a. edbPriser.dk så er der
to DIMM ram typer at vælge i mellem: SO DIMM PC2100 (200 pins) og SO DIMM
(144 pins) og jeg har ikke den fjerneste idé om det er en af dem jeg skal
havde fingerne i eller noget helt tredie. Der for spørger jeg er der nogen
af jer server folk som ved hvad jeg skal bruge?

På forhånd tak?

/md

Fra : Michael

Dato : 31-03-03 15:58

Hej

jeg har nogen nye 64eec sdram som passe til din maskine
Michael@mpdata.dk
"Michael [2800]" <DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3e881147$0$52159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Esben

Dato : 31-03-03 17:50

> [...]
nogen
> af jer server folk som ved hvad jeg skal bruge?

I min sidder der ifølge SiSoft Sandra 1 stk :
Memory Card Tech DM3272VS12804R103G 256MB 18x(16Mx8) ECC SDRAM
PC100-322-622R (CL3 upto 100MHz) (CL2 upto 67MHz)

Det er vist alm. almindeligt 168 pins PC100 ECC SD-RAM.

Hvis du går herind
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/mfrmod.asp
og søger på din kværn, så kommer der en liste med hvilke Kingston
moduler der passer i.

--
Esben

Fra : Michael [2800]

Dato : 31-03-03 18:31

> [...]
> http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/mfrmod.asp
> og søger på din kværn, så kommer der en liste med hvilke Kingston

Jeg takker for hjælpen, Esben.

/md

Fra : Esben

Dato : 31-03-03 19:30

"Michael [2800]" <DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3e887b47$0$52098$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg takker for hjælpen, Esben.

Ved du til gengæld hvordan man booter på scsi hvis der sidder en disk
som master på IDE-kanalen? Den nægter helt at finde noget på
SCSI-controlleren hvis jeg booter på en IDE disk.

--
Esben

Fra : Michael [2800]

Dato : 31-03-03 19:49

> Ved du til gengæld hvordan man booter på scsi hvis der sidder en disk
> som master på IDE-kanalen? Den nægter helt at finde noget på
> SCSI-controlleren hvis jeg booter på en IDE disk.

Det må jeg desvære sige nej til, men jeg høre gerne fra dig når det
lykkedes for dig, for den situation kunne jeg nemt komme i.

/md

Fra : Martin Blirup [3390 ~

Dato : 08-04-03 20:31

| Ved du til gengæld hvordan man booter på scsi hvis der sidder en disk
| som master på IDE-kanalen? Den nægter helt at finde noget på
| SCSI-controlleren hvis jeg booter på en IDE disk.
Fjerner måske alle IDE drev fra din bios config's startup menu, derefter kan man bruge
diskene til almindelig brug, men ikke til og boote på, så configurere du din SCSI
controller (CTRL+A) til og kunne bootes med, om du nu osse ska bruge SCSI cd-rom.
Venlige Hilsener... Martin

Fra : Esben

Dato : 08-04-03 22:47

"Martin Blirup [3390 - Hundested]" <icq175940400@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b6v80l$m0v$1@sunsite.dk...
> [...]
du din SCSI
> controller (CTRL+A) til og kunne bootes med, om du nu osse ska bruge

Tak, det vil jeg prøve.

--
Esben