science fiction
Fra : Dennis Seide

Dato : 20-03-01 23:39

Hej!
Jeg mangler litteratur om science fiction film som genre.
Skal bruges i forbindelse med et 2. sem. projekt om Stanley Kubricks A space
odyssey.

Fra : GI Jones

Dato : 21-03-01 09:54

Prøv www.filmsite.org De har mange gode informationer om filmhistorie.
Hvilken skole går du på???

Fra : JSMadsen

Dato : 23-03-01 16:19

Dennis Seide skrev i meddelelsen <998m3d$on4$1@sunsite.dk>...
>Jeg mangler litteratur om science fiction film som genre.
>Skal bruges i forbindelse med et 2. sem. projekt om Stanley Kubricks A space odyssey.

Så er news:dk.kultur.sciencefiction gruppen for dig!

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 20.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-03-01 14:14

Dennis Seide <dsei00@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:998m3d$on4$1@sunsite.dk...

> Jeg mangler litteratur om science fiction film som genre.

Peter Scheperlern har skrevet artiklen "Science Fiction - en
genrebeskrivelse" i Kosmorama nr. 135, 1977, og ellers kan jeg varmt
anbefale Phil Hardys monumentale "Science Fiction" i serien "Aurum Film
Encyclopedia" som sekundærlitteratur, men prøv at ringe til filmmuseets
bibliotek. De kan finde ALT om emnet.

MVH
Jens Thomsen