Parkering Lad os alle klage - Amen
Fra : Streetteam

Dato : 31-03-03 09:48

Hej med jer

Gør som jeg , skriv til parking@btf.kk.dk og spørg hvad I skal gøre når I
ikke må parkere som før.

Vi burde også få øvertner på banen.

Jeg begynder at køre bil til jobbet igen, så de opnår kun det stik modsatte
af hvad de regner med.

Hilsen PEr

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-03-03 09:55

"Streetteam" <Per@streetteam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke må parkere som før.
>
> Vi burde også få øvertner på banen.
>
> Jeg begynder at køre bil til jobbet igen, så de opnår kun det stik

Er hermed gjort!

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-03-03 21:37

On Mon, 31 Mar 2003 10:47:41 +0200, "Streetteam"
<Per@streetteam.dk> wrote in dk.fritid.motorcykel:

>Hej med jer
>
>Gør som jeg , skriv til parking@btf.kk.dk og spørg hvad I skal gøre når I
>ikke må parkere som før.
>
>Vi burde også få øvertner på banen.

Ok, her er en Øvert
Jeg har netop sendt følgende. Hvis der er nogen der kan
genbruge noget af det så står det jer frit for...

++++ citat begynd ++++

Til Parkering København <parking@btf.kk.dk>
Kopi til Københavns Politi <politi@kbhpol.dk> og
Trafikministeriet <trm@trm.dk>

Jeg har med stor forundring læst pressemeddelelse af 21.
marts 2003 fra Parkering København vedr. Ændrede
parkeringsregler i Københavns Kommune.
http://www.parking.kk.dk/info/nyhedsbrev10.htm

Jeg kører på en registreringspligtig knallert (EU-knallert)
og ifølge pressemeddelelsen er det nu forbudt at parkere
disse på fortorvet.
Dette forbud indføres med henvisning til færdselsloven §28
stk. 3.
Men netop i denne paragraf står der tydeligt "1. pkt. gælder
ikke cykler og tohjulede knallerter."
Hvordan kan Københavns Kommune indføre regler der er i
modstrid med gældende lov?
Hele stk. 3 som det fremgår af www.retsinfo.dk er angivet
herunder:

$28 Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på
cykelsti, gangsti eller fortov. Tilsvarende gælder for
midterrabat, helleanlæg og lignende. Køretøj, hvis tilladte
totalvægt ikke overstiger 3,5 t, kan dog, medmindre andet
bestemmes i en lokal bekendtgørelse, standses eller parkeres
med en del af køretøjet på fortov, såfremt dette ikke er til
fare eller ulempe for færdslen på fortovet. 1. pkt. gælder
ikke cykler og tohjulede knallerter.

En anden ting er, at såfremt denne ændring er lovlig, hvor
kan vi med EU-knallert i så fald parkere?
Som udgangspunkt har vi hidtil skulle parkere på samme måde
som ikke-registreringspligtig knallerter og cykler. Det skal
vi så ikke længere?
Ifølge bekendtgørelse om parkering i Københavns Kommune § 1
stk. 3 er det ikke tilladt at parkere i afmærkede
parkeringsbåse samt afmærkede parkeringsarealer, medmindre
dette er tilkendegivet ved afmærkning (hvilket det kun
sjældent er), og vi må formodentlig heller ikke parkere
langs kantstenene udenfor parkeringsbåsene - eller må vi?
§36 stk. 2 kunne indikere at det er tilladt at parkere i
yderste kant af vejen/gaden...
Det er selvfølgelig rart at vi må parkere i mortcykelbåsene,
men dem er der ganske få af og med de nye regler bliver der
vel endnu mindre plads til en EU-knallert i disse båse.

Alternativet er så at jeg skal til at benytte bilen igen når
jeg skal på arbejdet - min arbejdsplads er i Københavns
kommune?

Jeg føler at reglerne nu er så tvivlsomme - måske endda
ugyldige at jeg gerne vil have udtrykkelig svar på:
1: Hvilken kompetance har Parkering København til at indføre
regler der ophæver en lov der er vedtaget af Folketinget?
2: Hvor skal vi parkere når vi ikke længere må parkere som
hidtil?

Til sidste vil jeg gøre opmærksom på, at idet disse regler
er direkte i strid med færdselsloven og alene offentliggjort
med en pressemeddelelse som jeg kun har fået kendskab til
ved et tilfælde, så vil der være en meget stor risiko for at
der opkræves parkeringsafgifter hos trafikanter som agerer i
overenstemmelse med §28 stk. 3. og jeg vil i sådan tilfælde
påstå at en sådan afgiftopkrævning er ulovlig. Jeg vil også
påpege det er meget uheldigt for retssikkerheden at klager
over afgifter der er pålagt af Parkering København alene kan
påklages overfor Parkering København og ikke kan ankes
overfor højere myndighed, især i et tilfælde hvor der er
tale om en, muligvis ulovlig, regel som netop er indført af
Parkering København. Ikke en gang i skattesager står
borgeren så svagt rent retsmæssigt.

Med venlig hilsen

+++++ citat slut +++++

PS!
Pressemeddelelsen er ikke en gang indarbejdet i de regler
man finder på
http://www.parking.kk.dk/love%20og%20regler.htm men kun på
pressemeddelelsen, som iøvrigt ikke en gang er underskrevet
af en ansvarlig politiker men blot en driftschef ved navn
Hanne Tidemand.

Det er ikke 1. april endnu.....

/Knud

Fra : Klaus G.

Dato : 31-03-03 21:45

> Ok, her er en Øvert
> Jeg har netop sendt følgende. Hvis der er nogen der kan
> genbruge noget af det så står det jer frit for...
>
> ++++ citat begynd ++++
*klippe*klippe*
> +++++ citat slut +++++

Nice! Det var satme velformuleret det der, håber at du smider deres svar her
:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-03-03 22:59

On Mon, 31 Mar 2003 22:45:03 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Nice! Det var satme velformuleret det der, håber at du smider deres svar her
>:)

Tak for rosen. Jeg skal nok smide svaret her såfremt jeg får
et. Det er jeg ikke helt sikker på at jeg gør

/Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-04-03 18:58

On Mon, 31 Mar 2003 23:59:07 +0200, Knud Berggreen
<usenet@berggreen.dk> wrote:

>Tak for rosen. Jeg skal nok smide svaret her såfremt jeg får
>et. Det er jeg ikke helt sikker på at jeg gør

Jeg fik ogspå det standarsvar fra Parkering Københav som
andre har offentliggjort, men i dag kom der svar fra Erik
Søndborg, Vicepolitiinspektør i Københavns Politi
Trafikafdelingen, hvorfra jeg citerer det afgørende:

"For så vidt angår solomotorcykler er der intet til hindre
for ændring af den gældende praksis, hvor i mod når det
gælder tohjulede knallerter ville kræve en ændring i
færdselsloven."

"De har således ret i deres fortolkning af færdselslovens §
28, og jeg er bekendt med at Parkering København er klar
over at en præcisering omkring to - og trehjulede knallerter
er nødvendig, idet jeg har forstået på Parkering København,
at der udelukkende skulle være tale om solomotorcykler og
trehjulede knallerter."

Med andre ord, så vil den nye forordning ikke gælde
tohjulede 45-knallerter.

/Knud

Fra : Brian Lænø

Dato : 29-04-03 21:13

"Knud Berggreen"
> [...]
> at der udelukkende skulle være tale om solomotorcykler og
> trehjulede knallerter."
>
> Med andre ord, så vil den nye forordning ikke gælde

Var det ikke det store antal 45-knallerter der var en af årsagerne(
begrundelse) til de nye regler?
Hvad hjælper så de nye regler hvis de ikke gælder 45-knallerter.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Morten

Dato : 29-04-03 21:24

> Var det ikke det store antal 45-knallerter der var en af årsagerne(
> begrundelse) til de nye regler?
> Hvad hjælper så de nye regler hvis de ikke gælder 45-knallerter.

Kan man genere folk mest muligt så lad os gøre det (!)

Der er dog bare nogle 'teknikaliteter' omkring 45'eren som lige skal klares,
men så kommer turen også til dem, bare vent.

OT: Hvorfor skal man parkeringsmæssigt straffes hvis man kører MC?
Største parten af dem fylder jo som en 45'er - og igen størsteparten af dem
kører med motorer der både kører længere på literen og forurener mindre,
dvs. slipper færre skadeligestoffer ud, end en 45'er.
Altså er det en fordel både i trafikken i og med man ikke har problemer med
at følge trafikken samtidig med at man bidrager til en renere luft + man
selv sparer lidt tid ved at kunne køre det som hastighedsgrænsen pågældende
sted nu engang foreskriver.

Altså: Det handler _kun_ om penge. Hverken plads eller sundhed eller miljø
eller noget andet.

Mvh
Morten

Fra : lange

Dato : 30-04-03 09:45

> [...]
> at følge trafikken samtidig med at man bidrager til en renere luft + man
> selv sparer lidt tid ved at kunne køre det som hastighedsgrænsen

Når man skal argumentere bør argumenterne være i orden. Det eneste man opnår
med argumenter der ikke holder, er at man kommer til at stå som et
utroværdigt brokkehoved, der ikke bliver tager alvorligt.

Jeg kender ikke ret mange mc'er der kører længere på litteren end 45'erne.
Den 45'er jeg havde kørte mellem 25 og 27 km pr liter både droslet og
udroslet. Det er der ingen af alle mine mc'er der har kunne præstere.

Lange

Fra : Morten

Dato : 30-04-03 10:25

> [...]
> med argumenter der ikke holder, er at man kommer til at stå som et
> utroværdigt brokkehoved, der ikke bliver tager alvorligt.

OK, hvor holder mine argumenter ikke? Det står der ikke direkte, men det
ligger ligesom i luften at MC'er burde have samme parkeringsforhold som
45'ere. Så hvis/når den bliver lavet om for 45'er, så er det naturligt at
inddrage MC'er samtidigt. Så vil argumentet om penge fremfor plads og miljø
falde lidt bort. Alternativet for dem der kører MC vil jo meget ofte være en
45'er (har man råd til MC har man også råd til 45'er) eller tage bilen. Kun
de færreste vil tage offentlig transport i stedet.

> Jeg kender ikke ret mange mc'er der kører længere på litteren end 45'erne.
> Den 45'er jeg havde kørte mellem 25 og 27 km pr liter både droslet og
> udroslet. Det er der ingen af alle mine mc'er der har kunne præstere.

Når jeg kører min Suzuki GZ 250 kører den omkring de 30 sålænge jeg holder
mig fra motorveje og ikke accelererer vildere end en alm. familiebil. Typisk
kører jeg i by og på alm. landevej.
Da jeg gik i køreskole fik vi at vide at vide man skulle køre i 3. gear i
byen. Ja, hvis man vil accelere, så gør man, ellers kan den ligeså godt være
i 4. eller endog 5. hvis man ikke har passager på og hastigheden ligger
ligger over 45. Skal man accelere skifter man ned til 3. og kører man op ad
bakke vælger man 4. eller 3. afhængig af bakken for at motoren ikke skal
sejtrække. Et andet eksempel var min fars Suzuki Swift. Den er vist oplyst
til køre omkring de 17 km/liter. Under storstræken med mangel på benzin
lykkedes det at få den op på 24 km/liter.
Altså, _kan_ den kører væsentlig længere på literen end oplyst. Og selvom
den skulle køre det samme som en 45'er er udslippet af CO2 det samme, men
den er ikke giftig, den betyder kun noget for global opvarmning. Nej, det er
alle de andre stoffer den slipper ud og dem er der MEGET færre af end i en
2-takter - dvs. færre der får kræft og andre grimme sygdomme.

Håber det bringer lidt klarhed mit synspunkt.

Mvh
Morten

Fra : skildpadden230

Dato : 31-03-03 21:48

Nu hvor vi er ved parkeringen, så har jeg først set det nu at der er
kommet nye regler.

så nu vil jeg høre, hvor jeg bor er der skrå parkering, altså en lang
inrammet bås, med plas til en 10 biler vil jeg tro, ikke markeret for
hver enkelt bil. Må jeg smide min MC der, parkere tit i yderkanten, så
tæt på stregen som muligt, så jeg fylder mindst muligt, men er det
ulovligt?

KH Martin

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-03-03 22:28

skildpadden230 <skildpadden230@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> hver enkelt bil. Må jeg smide min MC der, parkere tit i yderkanten, så
> tæt på stregen som muligt, så jeg fylder mindst muligt, men er det

Ja, da det er en afmærket bås til bilparkering må du ikke parkere din
motorcykel i den bås jf. reglerne på <www.parking.kk.dk/>.

Hvorvidt dette gælder uden for Københavns kommune ved jeg ikke.

--
Jacob - www.bunk.cc
Remember the... the... uhh.....

Fra : Poul B-H

Dato : 28-04-03 20:13

London City har indført betaling for at undgå kødannelser i city men
MORTORCYKLER og SCOOTERE ER UNDTAGET fordi man hellere ser at disse
køretøjer anvendes, fordi de fylder mindre. Man opretter derfor FLERE
tohjuls parkeringspladser også OVERDÆKKEDE og ADSKILTE fra bilerne for at
disse ikke ridser eller beskadiger motorcyklerne.
Hvad om København ser på disse problemer i et lidt større perspektiv end
pengekassen!

Poul Bekker-Hansen

For further information, please contact Andrew McKie on 020 7332 1754 or
visit the website at www.cityoflondon.gov.uk

http://www.mag-uk.org/news/snippets/6-feb-2003.html
City of London Announce 600 New Motorbike Bays
MAG London & Home Counties was pleased to receive the following
press release from the Corporation of London ('City of London').

Riders groups, the industry and individual motorcyclists put a
lot of effort into objections against the Corporation's Unitary Development
Plan, and this increase in parking provision is seen as a direct result of
these efforts.

More information is available from MAG L&HC .

CITY ANNOUNCE 600 NEW MOTORBIKE BAYS

CITY GIVES TWO WHEELED COMMUTERS FREE PARKING

The Corporation of London today announced 600 new free
motorcycle parking places in response to the introduction of the Congestion
Charge on 17 February. The provision of the new parking places is an urgent
response to the anticipated increased demand for motorcycle and scooter
parking that congestion charging is likely to produce. Under the scheme,
motorcycles and scooters are exempt from the charge.

At both Swan Lane and White's Row car parks, current provisions
for two wheeled vehicles have been extended to a whole floor of the car park
at each site. Capacity at Swan Lane increases from 100 motorcycle bays to at
least 370 and White's Row increases from 80 to at least 410 bays. This
represents a 30% increase on the public bays for City commuters.

At both car parks the additional bays will provide covered
parking and they should reduce the incidence of damage through proximity to
other vehicles in busy on-street bays. It is also expected to free up
greater on street facilities for non-commuting traffic visiting the City on
business.

Mr Graham Forbes, Chairman of the Corporation Planning and
Transportation Committee said: "The City is an international financial
centre and if commuters elect to commute by bike or scooter, it is essential
that we provide them with the necessary parking facilities. Current parking
facilities are full and there is a level of unmet demand for motorcycle
parking. Figures over the last five years have showed a constant sales
increase across London of motorcycles and scooters and this is not expected
to slow - rather it is expected to increase with the introduction of the
Congestion Charge."

Notes for Editors

These additional parking facilities will be in place by 17
February.

The Corporation of London currently provides 1540 public
motorcycle parking spaces in street bays and a further 401 motorcycle
parking spaces within public car parks. In addition, there are approximately
1500 private parking spaces for motorcycles within the City.

The Corporation Unitary Development Plan (UDP) 2002 requires a
significantly increased number of motorcycle parking bays within new or
redeveloped buildings, aimed at increasing by 50% the number of motorcycle
parking facilities in the City of London.

Both Swan Lane (Off Upper Thames St) and White's Row (off
Commercial Street) car parks are owned and managed by the Corporation of
London, which provides local authority services for the City of London in
addition to its role in promoting the City as the world's leading

1754 or visit the website at www.cityoflondon.gov.uk