Udbetaling af kontanthjælp.
Fra : Jørgen Altmann

Dato : 31-03-03 07:56

Hej

Er der nogen der ved hvornår på måneden man skal have kontanthjælpen
udbetalt?
Jeg har ledt både Google og Retsinfo. Indtil videre uden held. Alm løn
får man jo normalt den sidste bankdag i måneden, men jeg får
kontanthjælp udbetalt den første bankdag.

Hilsen Jørgen Altmann.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-03-03 08:21

Jørgen Altmann <altmann@strandgaard-lund.dk> writes:

> [...]
> får man jo normalt den sidste bankdag i måneden, men jeg får
> kontanthjælp udbetalt den første bankdag.

Kontanthjælp udbetales den første bankdag i måneden, hvis du har været
på kontanthjælp fra før 1/1-2003. Hvis du først kommer på kontanthjælp
nu, så bliver det udbetalt den _sidste_ bankdag i måneden.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Tina

Dato : 31-03-03 12:55

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i

> Kontanthjælp udbetales den første bankdag i måneden, hvis du har været
> på kontanthjælp fra før 1/1-2003. Hvis du først kommer på kontanthjælp
> nu, så bliver det udbetalt den _sidste_ bankdag i måneden.

Hvor har du de oplysninger fra?

Jeg er lige kommet på kontanthjælp her i starten af marts (har fået su til
og med d. 31/3-03, stoppet pga personlige ting), og der er nada og niks på
min konto i dag. Hvilket der jo burde være, hvis kontanthjælpen nu blev
udbetalt den sidste bankdag i måneden.

Tina

Fra : sille

Dato : 31-03-03 17:32

> [...]
> min konto i dag. Hvilket der jo burde være, hvis kontanthjælpen nu blev

Ifølge min mands sagsbehandler er det den 1. bankdag i måneden. Jeg har lige
kontaktet hende, og hun kender ikke til at det skulle være blevet
ændret.......

/se

Fra : Ole Andersen

Dato : 31-03-03 17:42

sille wrote:
> Ifølge min mands sagsbehandler er det den 1. bankdag i måneden. Jeg har lige
> kontaktet hende, og hun kender ikke til at det skulle være blevet
> ændret.......

Ændringen er i om kontanthjælpen er forud- eller bagud-betalt, men i den
enkelte sag sker der ingen ændring.
Hvis man har været på kontanthjælp fra før nytår, er de penge, man får i
morgen, april måneds hjælp.
Hvis man først er kommet på kontanthjælp efter nytår, er de penge, man
får i morgen, marts måneds hjælp.

Og så er der en masse komplikationer i forhold til aktiveringsydelse,
som ikke *er* kontanthjælp, men blot udregnes efter samme formel.

--
Ole Andersen
Copenhagen, Denmark

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-03-03 13:02

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> writes:

> [...]
> min konto i dag. Hvilket der jo burde være, hvis kontanthjælpen nu blev

Den sidste bankdag i den måned det bliver udbetalt i. Så du får din
kontanthjælp for april den 30/4. Undskyld, at jeg ikke fik udtrykt mig
klart nok.

Du kan læse om de nye regler her:
http://www.kl.dk/282980/