Andet multimedie
bentjuul 3670
Printer der kan gengive grafik perfekt?
Fra : :o)

Dato : 31-03-03 07:27

Nogle herinde der kan anbefale en printer der kan gengive grafikken på en
tryksag, som var den trykt?

Op til A3 størrelse.

Dem der ligner en stor kopimaskine.

Og hvad er prisen på en sådan én?

Jeg er klar over, at dette måske er den forkerte gruppe at spørge i, men
umiddelbart omhandler den grafik.

Jeg prøver også dk.edb.hardware

Mvh
Jane Mark

--
"Og de dansene blev betragtet som sindsyge af dem, der ikke kunne høre
musikken"

Fra : Scotty

Dato : 31-03-03 11:04

> Og hvad er prisen på en sådan én?

Afhængig af model og krav til maskinen: 100.000 - 280.000 excl. moms
Måske var det en ide at tage et kig på www.rotation-media.dk hvis du skal
have lavet tryksager?

Fra : :o)

Dato : 31-03-03 11:14

> Afhængig af model og krav til maskinen: 100.000 - 280.000 excl. moms
> Måske var det en ide at tage et kig på www.rotation-media.dk hvis du skal
> have lavet tryksager?

Jeg er interesseret i selv at have en sådan "maskine", da flere og flere
henvender sig omkring mindre oplag af flyers, A4-A3 sider i et lille antal
o.s.v. o.s.v.

Kan du anbefale et bestemt mærke måske?

Mvh
Jane Mark

--
"The FEAR makes us good"
------------------------

Fra : Scotty

Dato : 31-03-03 11:54

> Jeg er interesseret i selv at have en sådan "maskine", da flere og flere
> henvender sig omkring mindre oplag af flyers, A4-A3 sider i et lille antal

Hvis du har en printvolumen over 5000 ark pr. måned kan du roligt købe en
sådan maskine. Har du IKKE det er den alt for dyr at have. For det første
koster maskinen min. 100.000 + moms i anskaffelse, og derudover skal du have
en serviceaftale på denne.
Ellers vil jeg anbefale dig at få en forhandleraftale hos Rotation i
stedet - sådan at du kommer med dit materiale, og de trykker det - du får så
en rabat på trykningen, således du så kan sælge videre til dine kunder.

Prøv at skrive til Dan på: dan@rotation-media.DANMARK (husk at rette til .dk
i stedet) og hør om mulighederne.

Fra : Souly

Dato : 31-03-03 21:39

"" <grupperne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Dem der ligner en stor kopimaskine.
>
> Og hvad er prisen på en sådan én?
>
> Jeg er klar over, at dette måske er den forkerte gruppe at spørge i, men

Sådan en printer findes ikke ...
men der findes printere der kan printe i en kvalitet der kan bruges som
alternativ til en trygsag ved mindre oplag.. men så igen kommer det
utroligt meget an på hva du skal bruge den til... er det til prøvetryk forud
for en trykopgave findes der et antal PF printere på markedet - er det til
mindre oplag skal du dog tænke i helt andre baner... men du er nok nødt til
et udybe dit behov lidt..

--
Morten
souly@city.dk

Fra : :o)

Dato : 01-04-03 08:05

> [...]
> mindre oplag skal du dog tænke i helt andre baner... men du er nok nødt til

Det er en kombination...

Både til prøvetryk forud for en trykopgave og til kunder der kommer og siger
at de lige vil have 200 stk. A5, A4, A3 - 4+4.... noget i den stil...

Mvh
Jane

Fra : Souly

Dato : 01-04-03 21:07

Jane Skrev

> [...]
siger
> at de lige vil have 200 stk. A5, A4, A3 - 4+4.... noget i den stil...

Hvis du regner med at køre oplag i den stil ofte så ville ville en Xerox
DC12 med fiery rip måske være et meget godt bud

den laver en ok kvalitet (det er dog stadig ikke det samme som en tryksag)
men den er god til små oplag og kan køre tosidet op til 280g SRA3 (Mener
jeg?) kan leveres med X-rite dt32 kalibreringss udstyr.

og den er udemærket til prøvetryk til eget brug menhvis det er noget du skal
vise frem til kunder skal du gøre dem opmærksom på at de ikk emå regne med
faverne og glansen !

Men pas på med Xerox og deres kontrakter hvis du spør deres sælgere er der
ingen grænser for hvad skidtet kan.. når man så har købt ...ja så kommer det
med SMÅT :->

Morten
Souly@city.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 01-04-03 16:14

"" <grupperne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle herinde der kan anbefale en printer der kan gengive grafikken på en
> [...]
Xerox laver nogle splash printere, de ligger i et prisleje omkring
100-150.000.
Kvaliteten er god nok til at vurdere farverne på. Men det kan ikke erstatte
rigtig trykj.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Digit

Dato : 01-04-03 19:57

"Martin Helbo" ræsonnerede, og skrev d. 01 apr 2003:

> Xerox laver nogle splash printere, de ligger i et prisleje omkring
> 100-150.000.
> Kvaliteten er god nok til at vurdere farverne på.

Stol ikke på det. Prøv eks. at printe fra morgenstunden og senere hen på eftermiddagen når maskinen er
godt varm.. Medmindre det drejer sig om et ubetydeligt lille oplag/stram økonomi skal kunden have et proff
stukket i hånden (matchprint, chromalin, IRIS, Epson.. you name it). Dette er også den eneste måde at sikre
sig for ubehagelige grafiske fejl som Xerox'en enten under-/overdriver.

Yeap

--
/Digit

Indlæg i dk.edb.grafik med mere
end ét '!' efter et ord ignoreres

Fra : Digit

Dato : 01-04-03 19:59

"Digit" ræsonnerede, og skrev d. 01 apr 2003:

>proff..

Proof

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 04-04-03 00:27

"" skrev ...
> Nogle herinde der kan anbefale en printer der kan gengive grafikken på en
> tryksag, som var den trykt?

Ja da. NexPress 2100 fra Heidelberg. Den gør det flot - rigtig flot.
Se http://www.dk.heidelberg.com/dk/dut//products/digital_colour/

> Op til A3 størrelse.

Også det - faktisk 34 * 46 cm. (papirformat 35 * 47 cm.).

> Dem der ligner en stor kopimaskine.

Lad os sige en meeeget stor kopimaskine.

> Og hvad er prisen på en sådan én?

Puuha - spørg Heidelberg

> Jeg er klar over, at dette måske er den forkerte gruppe at spørge i, men
> umiddelbart omhandler den grafik.

Nej det er OK. Hvis du vil have kompetente svar på grafiske spørgsmål,
er denne gruppe nok den eneste rigtige.

Keld Lergren Nielsen

"Kunsten er at undgå at virkeligheden forstyrrer dine drømme".