Årsregnskab
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-03-03 01:41

Jeg har lige haft den fornøjelse at skulle udfylde den udvidede
selvangivelse for første gang. Det gik heldigvis meget nemt. Så vidt jeg
kunne se, skulle jeg kun udfylde ét ekstra felt, nemlig det med min
virksomheds overskud.

Så langt så godt. Nu står der så på tastselv-hjemmesiden, at jeg også
skal indsende et årsregnskab, og mit spørgsmål er derfor, hvor let jeg
kan slippe om ved det. Jeg startede min virksomhed i slutningen af
sidste år, så jeg har kun én eneste indtægt og ingen udgifter.

Hvordan skal dette årsregnskab udformes? Hvem skal det sendes til? Kan
det gøres over mail, eller er det ønsketænkning (regnskabet består jo
kun af én linje).

--
Mvh. Peter
"Computers are useless; they can only give you answers."

Fra : Claus Dan Pedersen

Dato : 31-03-03 08:23

Hej Peter

Jeg skal snart selv udfylde årsregnskab (som du ved). I den forbindelse
studerede jeg lige det regnskab, revisoren udfyldte for mig sidste år (for
udlejning af lejlighed). Her står der både om resultat før finansielle
poster, årets resultat, anlægsaktiver (nok ikke relevant for dig),
egenkapital ialt (herunder langfristet og kortfristet gæld) samt
specifikationer til regnskabet. Det hele er pænt delt op i aktiver og
passiver.
Hvor meget der er nødvendigt og hvor meget mit regnskab kan sammenlignes med
dit, ved jeg dog ikke. Jeg smutter selv ned og tager en snak med revisoren i
nærmeste fremtid.

Jeg ved dog, at jeg afleverede regnskabet til Told og Skat.

God fornøjelse :)
Claesen

Peter Bjerre Rosa <usenet@filmsvar.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b682q0$epf$1@sunsite.dk...