Parkering, adresse til Søren Pind
Fra : Andy

Dato : 30-03-03 22:42

Hej Søren

Det er med stor beklagelse og undren, at jeg kan konstatere endnu en
begrænsning for min personlige frihed er indført i København. Jeg er ejer af
et meget billigt og benzinøkonomisk køretøj, der næsten intet fylder og kun
slider meget lidt på det danske vejnet - en lille 125 kubik scooter. Jeg
undre mig specifikt over de stramninger, der er indført for parkering af
motorcykel på "fortorv".

Det har tidligere været praksis, at parkering kunne foretages, hvis denne
var uden gene for andre - hvis en tvillingebarnevogn kunne passere uhindret
forbi den holdende motorcykel. At man har forladt denne begavede "praktiske"
ordning til fordel for et generelt forbud uden skelen til de faktiske
forhold er mig aldeles uforståeligt. Hvis man fra lovgivers side ønskede en
mere præcis definition end mulig passage af "tvillingebarnevogn" turde det
være indlysende simpelt at specificere disse mål i meter - ligesom der flere
steder i færdselsloven benyttes denne længdeenhed til at specificere, hvor
parkering er/ikke er tilladt.

Jeg parkerer til daglig i en "gyde" - en blind vej på Østerbro. Jeg har
tidligere parkeret ved siden af nogle cykelstative, men dette
parkeringsareal (som af lovgiver bliver defineret som værende "fortorv" må
jeg ikke længere benytte. Jeg er således nødsaget til at flytte min
motorcykel fra sin placering ved husmuren/skolemuren (hvor ingen personer
har behov/ønsker at komme) til parkering langs fortorvet på vejbanen. Dette
er naturligvis til stor gene for bilisterne i området, da der i forvejen er
for få parkeringspladser og jeg således optager ca en halv parkeringsplads.
Adskillige bilejere har gjort mig bekendt med det uhensigtsmæssige i mine
nye parkeringsvaner.

Jeg håber at Danmarks Liberale Parti vil gå ind i sagen

Med venlig hilsen og håb om at blive hørt

------------------------------

Sendt til Søren Pind

soeren_pind@br.kk.dk

30.03.03

Fra : wheeler

Dato : 30-03-03 23:06

"Andy" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nye parkeringsvaner.
>
> Jeg håber at Danmarks Liberale Parti vil gå ind i sagen
>
> Med venlig hilsen og håb om at blive hørt

[KLIP]

Hvis vi lige ser bort fra at din 125 ccm (2T?) scooter forurener langt mere
en 10 moderne biler med kat. tilsammen gør - er jeg absolut enig i dine
argumenter/betragtninger - godt initiativ i en konkret/aktuel sag
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Poul B-H

Dato : 31-03-03 00:13

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> en 10 moderne biler med kat. tilsammen gør - er jeg absolut enig i dine
> argumenter/betragtninger - godt initiativ i en konkret/aktuel sag

Scooteren kører vel 20-25 km literen og 3-5000 km om året.

Dine kat biler ( der findes forresten en del uden kat endnu) kører vel 10-14
literen og ca 200.000 om året !!!

Ja godt initiativ.

Poul B-H

Fra : wheeler

Dato : 31-03-03 00:11

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dine kat biler ( der findes forresten en del uden kat endnu) kører vel
10-14
> literen og ca 200.000 om året !!!

[KLIP]

Arghh...næppe =

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : wheeler

Dato : 31-03-03 00:51

> Scooteren kører vel 20-25 km literen og 3-5000 km om året.

[KLIP]

Nuvel, men hvorvidt den absolute forureningsgrad, synes ikke at være
kritisk faktor i miljøpolitiken? - NOT

Wheeler
2T - offroad/RD'er mellem 12-15 km/l - og masser af blå røg
800 km/året!
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Andy

Dato : 31-03-03 14:20

Leonardo leveres med katalysator, er firetakts og har 4 ventiler. Den kører
ca 23 km/l. Jeg kører ca 2000 km om året.

Andy

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-03-03 15:22

> Leonardo leveres med katalysator, er firetakts og har 4 ventiler. Den
> kører ca 23 km/l. Jeg kører ca 2000 km om året.

Nå så det gør den ... Hvilken forhandler har bildt dig det ind ?

Afair så lever 125/150 eren op til euro 2000 kravene uden kat og har
ikke fået det siden. Hvis det var tilfældet ville det sikkert stå her
http://www.aprilia.com/ridezone/ing/models/leo125150/moto_st.htm

Men det giver heller ikke så meget mening at smide kat. på en karb.
motor.

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 52Mm

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 31-03-03 22:41

> [...]

> en 10 moderne biler med kat. tilsammen gør - er jeg absolut enig i dine
> argumenter/betragtninger - godt initiativ i en konkret/aktuel sag

Mon ikke der er tale om en firetakter. F.eks. Suz 125 (AN?)

mvh Erland

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-04-03 07:15

er der ikek noget med at cat'en først skal varme op før at den virker ?
dvs til små turer fourener biler væsentligt mere, end hvis de var varmet op,
da cat'en ikke når at få effekt ?

Lasse
Mille & Karin

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 02-04-03 23:34

Andy wrote:
> [...]
> "fortorv" må jeg ikke længere benytte. Jeg er således nødsaget til at
> flytte min motorcykel fra sin placering ved husmuren/skolemuren

Hey er det dig der holder på Fiskedamsgade? Hvis du ser en RD der en gang i
mellem så er det mig der er på besøg hos en kammerat...

Jens
RD