Nordjylland rundt på 3 dage, GF og Arden
Fra : dots

Dato : 30-03-03 21:45

Jeg har før været mindre træt, jeg har før haft kræfter til lidt mere efter
en køretur. Denne tur blev bare lidt lang ... Torsdag aften fik jeg den
tåbelige idé at køre til Thy, istedet for til Års fredag, som planlagt.
Det kostede nogen energi, såsom sent på køjen - tidligt op fredag, hvilket
igen resulterede i, sent i seng(åhh, vil tro ved 2-tiden ?) ... og tidligt
op(06.30!) før at være startklar til GF ræs med DORMCK lørdag kl. 10.00 ved
Viborg.

Men så'n en fællestur driver adrenalinen frem, det er SÅ godt Uanset
hvor træt, så kører det bare ! Jeg kan igrunden ikke huske så meget, det er
mere en fornemmelse af oplevelser, og det totale sted-sans-svigt ... Meen
der var den kæmpe kløft, med en dyyb dal og de stejle skrænter, havde jeg
ikke været til træningslejren - så var jeg lost ..
Honda åd sig både ned og op, trods sin mangelfulde chauffør. Men dermed var
underholdningen langt fra slut, der var nogen der bare ku det dér med at
kaste cyklen ud i frit fald - og det så godt ud
Og en masse strandkørsel - jeg bor godt nok ikke langt fra strand, men det
var nyt - tungt, tungt og jeg kendte ikke teknikken. Så Honda røg ud i
strandkanten, sten, vand og pløre, dét er sg til at have med at gøre. Laange
stræk med vand og sten. Og plusli et fantastisk sted, igen med de højeste
skrænter, hvor jeg ved Jes's hjælp, fandt en smutvej op, den så lidt tricky
ud, den direkte vej ...
Hehe, en pause til at betraget vuet, punktering på 1 cykel, OG Bjarke der
endnu engang udfordrer både tyndekraft og hva der er "la'sig gør'lit", et
syn for guder - Alpen op ad lodret væg med strategiske fårestier, der ikke
gør det nemmere, han kom sg op ?
Og så var der jo osse den med KTM'm på baghjul, jeg så det desværre ikke,
men den skulle efter sigende være røget for højt op og bagover, så mand
landede ét sted og cykel i træet .. det var småt med plastic bagefter, og
pladen havde han i lommen resten af turen, heheh.
Ja - og der var ham der ville klaske Finn med kosten for at han kørte forbi,
dem var der faktisk en del af - uden kost, men med skideballer. Kosten blev
ordnet på den Finn'ske måde Siden stod han ganske pænt med kosten i
rette stilling, der kom jo flér kørere, vi var vist ca 35 ...
Snævre, snoede, op-og-ned skovspor, min kop te - det er spændende, lange
hurtige stræk, græs-markveje-osse godt og støvede grusveje, så det knaser
mellem tænderne. Bare KANON tur !!!
Og så var der jo generalforsamling, vi hørte om året der var forløbet, og
Trangia hm hm, med mere og så blev baren Åben.

Hehe- Johan vandt jo et spritnyt fordæk, ved at æde (mange) SkumHøns,
hurtigere end nogen anden - men det blev nævnt at han var på SU, så han var
vel sulten ..

Og der en masse mér, men jeg var TRAT, sku tidligt op igen, igen og til
Arden.

Det gik fint på landevejen, bortset fra morgenkaffen
Jeg holder af min morgenkaffe, om den så skal indtages på en tankstation,
det er ligemeget - bare den er der ?
Jyder drikker åbenbart altid kaffen hjemme om søndagen, for selvom jeg var
inde 3 steder mellem Viborg og Arden - så var der bare ikke noget at hente
.... Ahhrrrg. Og heller ingen morgenmad ...
Så der var sg ikke meget krudt tilbage i mig, da jeg mødte op til 3-timers i
Arden, det gik osse derefter - 5 omgange, 3 gange i mulden - tsk tsk..

Og SÅ kørte jeg osse hjem og jeg glæder mig til at se min dyne !

- dots - / med ondt i røven af alt for mange timer på 1 Honda, der ka'
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216

Fra : Pein

Dato : 30-03-03 22:32

Lyder som en kanon tur.
Jeg er lidt træt af at min maskine ikke dur, og at jeg ikke har tid og
evner til at reparere den.

Med hensyn til løst sand. Som så meget andet offroad teknik: fuld gas!
Gør forhjulet let (fuld gas), kombiner det evt. med at skyde vægten
bagud. Nu ved jeg godt du kører med bagagebærer, og det er ikke så fedt
når du helst skal hænge bagdelen halvvejs ud over bagskærmen, men så må
du bare give mere gas.

Med en TransAlp skal det gå ret stærkt før den bliver til at styre i
sand. Med en lille 125'er kan man klare sig med moderate hastigheder,
men jo hurtigere jo lettere - indtil man rammer et stort bump

Man skal bare lige i gang - over det punkt hvor man kører for langsomt -
så er det let at køre i sand. Kommer der et sving, må man prøve at holde
så meget kul på som man nu tør. Sætter man farten for meget ned bliver
det bare sværere.

Når man er ved at segne af træthed på sidste omgang til Wild West, og
man ikke orker at køre stærkt længere, så er det løse sand i
kampvognssporene noget træls noget, for der er man nødt til at bruge
lidt ekstra kræfter på at køre stærkt, hvis man ikke vil bruge endnu
flere kræfter på at rejse sig op igen for hver 20. meter.

Mvh. Niels

Fra : Soren Lindholt

Dato : 31-03-03 10:31

Pein <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in article
<3e876232$0$24633$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Lyder som en kanon tur.
> Jeg er lidt træt af at min maskine ikke dur, og at jeg ikke har tid og
> evner til at reparere den.

Så er der jo kun det 3. element tilbage $$$ . FÅ DEN NU LAVET hos en eller
anden, ellers så går hele sæsonen jo, udendu får kørt en alen!

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Pein

Dato : 01-04-03 00:36

"Soren Lindholt" skrev ...

> Så er der jo kun det 3. element tilbage $$$ .

Det står det heller ikke for godt til med lige nu.

> , ellers så går hele sæsonen jo, udendu får kørt en alen!

Ja desværre bærer det den vej.
Men jeg VIL køre WW og STC.

Jeg kan vel sætte den op til Svenstrup, og se om det kan ordnes til
rimelige penge.

/Niels