Hvilket rejsebureau kan anbefales til en N~
Fra : jk

Dato : 30-03-03 18:39

Vi tænker på DSB Rejsebureau. Vi er 2.

Det må gerne være billigt, men skal være med et rimeligt hotel i NY.

Et Reykjavik bad på vejen gør heller ikke noget.

Nogle erfaringer ?

hilsen

John

Fra : Pizzaman

Dato : 30-03-03 20:39

I skal KUN vælge at få et rejsebureau til at hjælpe jer, hvis I
meget gerne vil betale mere for turen end nødvendigt.

Flybilletterne kan I selv købe lige så billigt som rejsebureauet
kan sælge jer dem hvis I selv henvender jer direkte til
flyselskabet. Brug f.eks. Expedia eller en anden søgemaskine for
at få det bedste tilbud.

Og der hvor der virkelig bliver forskel på priserne, er når det
handler om hotel-opholdet i New York. Her vil et dansk rejsebureau
indkvartere jer på et eller andet snusket turistklassehotel til en
halvpebret pris.

Booker I selv hotelværelse via www.priceline.com kan I med stor
sandsynlighed få et værelse på et 4-stjernet hotel BILLIGERE end
hvad I skal betale for selv et af de allermest snuskede hoteller.

Inden I byder på Priceline, så husk at orientere jer om systemet
og prisniveauet på www.biddingfortravel.com.

Eksempel: Sheraton Manhattan (4-stjernet) for 74 USD pr. værelse
pr. nat. Til sammenligning forlanger DSB hvad der svarer til 110
USD pr. nat for et lousy 2-stjernet hotel.

Men det er helt op til jer selv - hvis I vil betale alt for meget
for alt for lidt, så book gennem et rejsebureau

Pizzaman

Fra : jk

Dato : 31-03-03 08:48

On 30 Mar 2003 19:38:34 GMT, Pizzaman <saruman@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Men det er helt op til jer selv - hvis I vil betale alt for meget
>for alt for lidt, så book gennem et rejsebureau

Nåja, dig kan jeg da godt huske. Det er også rigtig lækkert med een
overnatning ad gangen på billige 4 stjernede hoteller, - og hovsa, nu
mangler jeg bare en flybillet. Jeg skal have en bærbar med for at
finde et nyt hotel til hver nat og spændingen er bevaret til sidste
øjeblik.

mvh

John

Fra : Pizzaman

Dato : 01-04-03 17:18

Jeg synes du skrev "en tur på 4-5 dage" ?

Hvorfor i alverden skulle du booke sådan et kort ophold på flere
forskellige hoteller ????

Hvis du tror Priceline kun modtager reservationer for een nat af
gangen er der noget du helt har misforstået.

Du skriver jo bare hvor mange nætter du skal bruge - og så bliver
reservationen selvfølgelig lavet for alle nætterne - på det samme
hotel.

Og med hensyn til flybilletterne kan jeg slet ikke se nogen grund
til at gå igennem et rejsebureau. Det eneste de gør er jo at købe
de billetter du også selv kan købe direkte - og så lægger de et
reservationsgebyr oveni.

Hvis du skal købe et TV formoder jeg heller ikke at du vil betale
500 kr. til et "bureau" hvis eneste hjælp består i at fortælle dig
at du kan købe den ønskede model i Fona for 4.995 kr. ? Personligt
ville jeg nok selv hente apparatet i Fona og så spare de 500 kr....

Men som sagt - det er jo helt op til dig selv - og hvis ikke der
var nogen der ville betale for meget for flybilletter og
hotelophold, så ville de danske rejsebureauer jo ikke overleve
særligt længe.....

Pizzaman

NB: Der er iøvrigt ikke noget i vejen for at du booker både
flybilletter og Priceline-overnatninger i god tid - så det behøver
ikke blive spor mere spændende end booking via et rejsebureau!

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-04-03 20:29

> [...]
> mangler jeg bare en flybillet. Jeg skal have en bærbar med for at
> finde et nyt hotel til hver nat og spændingen er bevaret til sidste

OK, et lidt mere seriøst svar. DSB er et af de dyreste rejsebureauer man kan
vælge. Gå til de mere "adventure" agtige. Killroy eller Jysk Rejsebureau.
Bestil et par kataloger fra de mere autoriserede og du vil hurtigt se, at
DSB er alt for dyre.

Kennet